Τιάγκο Ροντρίγκες: "Η δική μου Εκάβη μιλά για την κακοποίηση των ευάλωτων ομάδων"

Διαβάστε όλα όσα δήλωσε o σκηνοθέτης στη συνέντευξη τύπου για το έργο του "Hecuba, not Hecuba", λίγο πριν η Κομεντί Φρανσέζ το ζωντανέψει στην Επίδαυρο.

Συνέντευξη τύπου Hecuba, not Hecuba © Θωμάς Δασκαλάκης

Στην πρώτη του συνεργασία με τον ιστορικό θίασο της Κομεντί Φρανσέζ, ο Τιάγκο Ροντρίγκες παρουσιάζει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 26 και 27 Ιουλίου το νέο του έργο "Hecuba, not Hecuba". Ο κορυφαίος σκηνοθέτης, διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν και πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ΙΙ της Λισαβόνα, παραχώρησε σήμερα στη Γαλλική Πρεσβεία συνέντευξη τύπου σε πολύ θερμό κλίμα, πλαισιωμένος από πλήθος Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων.

Συνέντευξη τύπου Hecuba, not Hecuba
© Θωμάς Δασκαλάκης

"Η Εκάβη του Ευριπίδη είναι το καταλληλότερο έργο για να μιλήσει κανείς για την κακοποίηση των ευάλωτων ομάδων"

Ο Ροντρίγκες εξέφρασε τη μεγάλη του χαρά για το ανέβασμα του έργου του στην Επίδαυρο και τόνισε ότι θεωρεί συμβολικό το γεγονός πως το εναρκτήριο βήμα της παγκόσμιας περιοδείας του γίνεται στο εμβληματικό αργολικό θέατρο. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου αναφέρθηκε στη σημασία που έχει ο τολμηρός διάλογος που ανοίγει με την αρχαία κληρονομιά η παράσταση "Hecuba, not Hecuba". Κι αυτό γιατί ανοίγει ένα νέο παράθυρο, μια συζήτηση για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.

Ο Ροντρίγκες εμπνεύστηκε από ένα πραγματικό σκάνδαλο κακοποίησης παιδιών που συνέβη στην Ελβετία και δημιούργησε μια παράσταση ανατρεπτική που συνδυάζει την αρχαία τραγωδία με το σύγχρονο δράμα, την καθημερινότητα με τον μύθο, τον αγώνα της Νάντιας, μιας σημερινής γυναίκας, ηθοποιού και μητέρας με το πένθος της Εκάβης.

Συνέντευξη τύπου Hecuba, not Hecuba
© Θωμάς Δασκαλάκης

"Κλέβω από την αρχαία τραγωδία αυτό που χρειάζομαι για να μιλήσω για όσα με απασχολούν"

 

Σε έναν κόσμο όπου η έλλειψη δικαιοσύνης συνεχίζει να προβληματίζει, η φωνή του Ροντρίγκες ενώνεται με τη φωνή του Ευριπίδη για να υπερασπιστεί το δίκαιο του αδυνάμου, να προβάλει τη δύναμη της μητρότητας, να φωτίσει "την ανθρώπινη πλευρά της δικαιοσύνης".

 

Καθ’ όλη τη διάρκεια των προβών, παρά το ότι πρόκειται για μια νέα δημιουργία και όχι για διασκευή της Εκάβης, "ο Ευριπίδης μας συνόδευε, μας ψιθύριζε στο αυτί", είπε ο Ροντρίγκες. Γιατί "η αρχαία τραγωδία μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τον πόνο μας, μπορεί να μας δείξει τον τρόπο να διεκδικήσουμε δικαιοσύνη". "Για αυτό άλλωστε μιλά και ο Ευριπίδης, για μια βασίλισσα, μια μητέρα που εξαιτίας του πολέμου έχασε τα πάντα και σε μια ευάλωτη στιγμή της ζητά δικαιοσύνη".

Συνέντευξη τύπου Hecuba, not Hecuba
© Θωμάς Δασκαλάκης

"Θέατρο εξ ορισμού σημαίνει μια προσπάθεια για να ξαναγραφτούν τα πράγματα"

 

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης είπε πως κατά τη γνώμη του "είναι σημαντικό να διατηρηθεί η αρχαία κληρονομιά, ώστε να μπορεί να ερμηνευτεί με διαφορετικούς τρόπους, διότι το ίδιο το παρόν απαιτεί από εμάς να έχουμε έναν βαθμό ελευθερίας". Και στη συνέχεια πρόσθεσε πως αγαπά με πάθος τον Σοφοκλή, τον Αισχύλο και τον Ευριπίδη, όμως δεν τους αγαπά όντας υποταγμένος σε αυτούς. Συμπλήρωσε, τέλος, ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να κάνει θέατρο, γεγονός που τον επιφορτίζει με την ευθύνη "να κάνει θόρυβο" με την ιστορία που θέλει να αφηγηθεί, τοποθετώντας πάντα τον ηθοποιό στο κέντρο του έργου.

>> Γιατί είναι μέρος του σκηνικού ένα άγαλμα ζώου; Ποια ιδέα κρύβεται πίσω από το πρωτότυπο έργο του Ροντρίγκες; Οι απαντήσεις για αυτά και άλλα πολλά στη συζήτηση που είχαμε εμείς με τον σκηνοθέτη, εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Hecuba, not Hecuba

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 125 '

Στο έργο όπου ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν σκηνοθετεί τον κορυφαίο θίασο, μια ηθοποιός κάνει πρόβα στην “Εκάβη” του Ευριπίδη. Υποδύεται τον ρόλο της χήρας του Πριάμου που με την ήττα της Τροίας έχασε τα πάντα: τον άντρα της, τον θρόνο της, την ελευθερία της και, το πλέον οδυνηρό, σχεδόν όλα τα παιδιά της. Είναι μια γυναίκα που αξιώνει δικαιοσύνη. Ο μύθος της τραγωδίας συναντάει όμως σπαρακτικά την οικεία πραγματικότητα της ηθοποιού, μητέρας ενός εφήβου στο φάσμα του αυτισμού, που έχει υποστεί κακοποίηση από το προσωπικό του ιδρύματος όπου τον έχει εμπιστευτεί. Καθώς οι ιθύνοντες προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση, αποφασίζει να τη δημοσιοποιήσει στον Τύπο. Στις πρόβες για την παράσταση παρεμβάλλεται με αμφίσημο τρόπο η δικαστική έρευνα. Σε ένα ιδιόμορφο, μεταιχμιακό σκηνικό, οι δύο αυτοί κόσμοι έρχονται σε αντιπαράθεση σε μια βασανιστική και συνταρακτική μείξη του μυθικού με το πραγματικό, του θεάτρου με τη δικαιοσύνη. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο αμέσως μετά την πρεμιέρα της τον Ιούλιο στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ηλέκτρα" σε σκηνοθεσία Τάρλοου: Ξεκίνησε η προπώληση

Η τραγωδία του Σοφοκλή "Ηλέκτρα" παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Θάνου Τάρλοου, με μια σύγχρονη, τολμηρή ματιά που φωτίζει τις διαχρονικές συγκρούσεις της εξουσίας, της μνήμης και της εκδίκησης. Ξεκίνησε η προπώληση για Επίδαυρο και την καλοκαιρινή περιοδεία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/06/2025

Ο Γιάννης Καλαβριανός αναζητά νέους ηθοποιούς για τη νέα του παραγωγή: "Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας- Το μιούζικαλ"

Ο συνθέτης Θοδωρής Οικονόμου και ο Γιάννης Καλαβριανός συνυπογράφουν τη μιούζικαλ εκδοχή του "Αγαπητικού της βοσκοπούλας" που θα δούμε στο Ακροπόλ τον ερχόμενο χειμώνα και οι δύο δημιουργοί καλούν σε ακροάσεις νέους και νέες ηθοποιούς.

Μιχάλης Λεβεντογιάννης και Δανάη Σκιάδη πάνε "Barcelona" στο Πτι Παλαί

Μια βραδιά στη Βαρκελώνη γίνεται πεδίο σύγκρουσης συναισθημάτων, πολιτισμών και μυστικών. Το ερωτικό θρίλερ "Barcelona" της Bess Wohl, σε σκηνοθεσία Θάνου Τοκάκη, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Πτι Παλαί.

Για την Εβίτα Μπαζάκου όλες οι γυναίκες έχουμε μία "μαμά Φρικιό" μέσα μας

Ερμηνεύοντας τον μονόλογο του Ντάριο Φο, στο φεστιβάλ του Θεάτρου Επι Κολωνώ OFF OFF, σε σκηνοθεσία Ελισσαίου Βλάχου.

Ο Γιώργος Χατζηπαύλου φέρνει ξανά τον "Ελέφαντα" στην Αθήνα

Μετά από μια συγκινητική πορεία και αλλεπάλληλα sold out σε Αθήνα και περιφέρεια, η παράσταση "Ο Ελέφαντας στο δωμάτιο" του Γιώργου Χατζηπαύλου επιστρέφει για τέσσερις τελευταίες βραδιές στο εμβληματικό Θέατρο Παλλάς.

4+1 ξένα βιβλία που θα δούμε στο θεατρικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών

Ισχυρή είναι η παρουσία της λογοτεχνίας στον φετινό προγραμματισμό του Φεστιβάλ Αθηνών κι έτσι θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τη θεατρική εκδοχή πέντε σπουδαίων βιβλίων της παγκόσμιας πεζογραφικής παραγωγής.

8 πολυσυζητημένες παραστάσεις επιστρέφουν και περιοδεύουν

Αυτό το καλοκαίρι, το ελληνικό θέατρο δεν κάνει διακοπές αλλά… περιοδεία. Παραστάσεις που ξεχώρισαν στις αθηναϊκές σκηνές ετοιμάζονται να ταξιδέψουν σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στα ανοιχτά θέατρα της Αθήνας. Η θεατρική σεζόν συνεχίζεται δυναμικά, κι αυτή είναι μια ευκαιρία για το θεατρόφιλο κοινό εκτός Αθήνας να γνωρίσει έργα που συγκίνησαν, προκάλεσαν και συζητήθηκαν