Φεστιβάλ Αθηνών: Οι Forced Entertainment γιορτάζουν 40 χρόνια με το "Signal to noise"

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία θεάτρου φέρνει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και την Πειραιώς 260 η παγκοσμίου φήμης βρετανική κολεκτίβα.

Signal to noise Hugo Glendinning©

Η βρετανική κολεκτίβα Forced Entertainment έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου για να γιορτάσει σαράντα χρόνια δημιουργίας με το "Signal to noise", μια κωμική και ταυτόχρονα αιχμηρή παράσταση που παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260 στις 26-27 Ιουνίου. Ένα ζωηρό, εμψυχωτικό θέαμα που σταδιακά αποδομείται, σκιαγραφόντας μια ανησυχητική εικόνα της αλλοιωμένης νοητικής μας κατάστασης: άτομα αποξενωμένα, παγιδευμένα στον κόσμο των ηλεκτρονικών υπολογιστών, σώματα ανθρώπινα που αναπαράγουν απρόσωπες κοινωνικές συμβάσεις.

Signal to noise
Hugo Glendinning©

Ποια είναι η αληθινή ζωή και ποια η τεχνητή;

Μια ξέφρενη, παράφορη σύνθεση διαφορετικών στοιχείων –χορός, δοκιμές, διαπληκτισμοί, αλλαγές σκηνικών και αναπάντεχα δελτία καιρού. Φωνές τεχνητής νοημοσύνης επιστρατεύονται για να αποδώσουν το κείμενο παράγοντας αφύσικες συνομιλίες. Εσωτερικοί μονόλογοι, ημιτελείς αστεϊσμοί και άσχετες συνεντεύξεις, όλα ακούγονται σωστά, περίπου ανθρώπινα, περίπου αληθινά. Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;

Οι έξι περφόρμερ των Forced Entertainment επιμένουν να παίζουν, δανείζοντας το σώμα τους στις ασώματες φωνές. Φορούν κοστούμια και περούκες, αποδιοργανώνουν και αναδιοργανώνουν διαρκώς τη σκηνή, σε όλο και πιο παράλογες διατάξεις, με απόλυτη σοβαρότητα. Όσο πιο παράλογα εξελίσσεται η διάταξη, τόσο πιο σοβαροί γίνονται εκείνοι. 

Μια χορογραφία ασυντόνιστης επικοινωνίας ανάμεσα στις λέξεις και τη γλώσσα του σώματος, που απηχεί θλιβερά ερωτήματα: Είναι αυτό το χέρι μου; Είναι αυτή η φωνή μου; Σε ποιο βαθμό, άραγε, αυτό που σκεφτόμαστε, αυτό που είμαστε, παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη;

Signal to noise
Hugo Glendinning©

Signal to noise
Hugo Glendinning©

Ποιοι είναι οι Forced Entertainment

Οι Forced Entertainment είναι ένα πολυβραβευμένο, παγκοσμίου φήμης θεατρικό σύνολο έξι καλλιτεχνών που ιδρύθηκε το 1984 με έδρα το Σέφιλντ. Εδώ και σαράντα χρόνια έχουν καταφέρει να διατηρήσουν μια μοναδική συμμετοχική τεχνική περιοδεύοντας και παρουσιάζοντας τις πρωτοποριακές, προκλητικές παραστάσεις τους σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και όχι μόνο. 

Το έργο τους εξερευνά και συχνά διαρρηγνύει τις συμβάσεις του είδους, της αφήγησης και του ίδιου του θεάτρου, αντλώντας επιρροές όχι μόνο από το δράμα, αλλά και από τον χορό, την περφόρμανς, τη μουσική κουλτούρα και τις δημοφιλείς φόρμες όπως το καμπαρέ και το stand up. 

Η ομάδα δοκιμάζεται σε διαφορετικά μεγέθη και επίπεδα, μεταβαίνοντας από οικεία έργα δύο ερμηνευτών που επικεντρώνονται στο κείμενο, σε θεαματικές παραγωγές με μεγάλο αριθμό ανθρώπων στη σκηνή. Συναρπαστικοί, προκλητικοί και διασκεδαστικοί, οι Forced Entertainment προσφέρουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία θεάτρου, προβληματίζοντας το κοινό και προτείνοντας μια σύγχρονη θεατρική γλώσσα.

Προπώληση εισιτηρίων: aefestival.gr, more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Signal to noise

  • Performance
  • Διάρκεια: 90 '

Στην παράσταση παρακολουθούμε άτομα αποξενωμένα, στο μεταίχμιο μεταξύ φυσικού και τεχνητού· αιχμάλωτα φράσεων ηλεκτρονικών υπολογιστών, που τα ανθρώπινα σώματα μοιάζουν να αναπαράγουν χωρίς συναίσθημα σαν απρόσωπες κοινωνικές συμβάσεις. Πώς αντιδρά το σώμα όταν η φωνή, η γλώσσα, το περιεχόμενο και η έκφραση είναι προκαθορισμένα; Τα σώματα των Forced Entertainment επιμένουν να παίζουν: φορούν κοστούμια και περούκες, αποδιοργανώνουν και αναδιοργανώνουν διαρκώς τη σκηνή, σε όλο και πιο άχρηστες και παράλογες διατάξεις, με απόλυτη σοβαρότητα – όσο πιο παράλογη είναι η διάταξη, τόσο πιο σοβαροί εκείνοι. Μια οδυνηρά κωμική χορογραφία ασυντόνιστης επικοινωνίας ανάμεσα στις λέξεις και τη γλώσσα του σώματος, που απηχεί θλιβερά ερωτήματα: Είναι αυτό το χέρι μου; Είναι αυτή η φωνή μου; Σε ποιο βαθμό, άραγε, αυτό που σκεφτόμαστε, αυτό που είμαστε, παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη; Η παράσταση σκιαγραφεί μια μεγαλειώδη και ανησυχητική εικόνα της περιορισμένης και αλλοιωμένης νοητικής μας κατάστασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο "Οιδίπους Τύραννος" του Θανάση Σαράντου επιστρέφει-Ένα αρχαίο δράμα με σύγχρονη ψυχή

Η βραβευμένη παράσταση του Θανάση Σαράντου "Οιδίπους Τύραννος" επιστρέφει στο Θέατρο Ροές για 15 παραστάσεις, μετά από διακρίσεις και διεθνείς περιοδείες. Ένα ταξίδι του αρχαίου λόγου που συναντά τη σημερινή ανάγκη για γνώση, κάθαρση και αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/10/2025

Σε ποιες παραστάσεις και θέατρα θα δεις τους πρωταγωνιστές των νέων ελληνικών σειρών

Φέτος η θεατρική και τηλεοπτική σκηνή γεμίζει με αγαπημένους πρωταγωνιστές: ανακαλύπτουμε ποιοι λάμπουν σε νέες παραστάσεις και ταυτόχρονα ξεχωρίζουν σε τέσσερα σίριαλ. Θέατρο & TV, οι αγαπημένοι μας πρωταγωνιστές σε δύο ρόλους.

"Μαζί" για δεύτερη χρονιά στο Altera Pars

Το "Μαζί" του Φάμπιο Μάρρα, ένα έργο για όλα όσα μας κρατούν ενωμένους, για τις αόρατες δυνάμεις που γεννά η αγάπη επέστρεψε στο Altera Pars σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου.

Συνέντευξη | Μυρτώ Αλικάκη: "Η πιο σοφή συμβουλή είναι να είσαι αληθινός"

Η Μυρτώ Αλικάκη μιλά για την συνάντηση της με την "Linda" στο θέατρο Επί Κολωνώ, την επιστροφή των "Υπέροχων Πλασμάτων", για τα παιδιά της, τη σχέση τους με την τέχνη, την καθημερινότητά της και τη σοφία που έρχεται με την εμπειρία. Μια κουβέντα γλυκιά, ήρεμη και ειλικρινής, όπως και η ίδια.

"Αφήνω ανοιχτά": Μια παράσταση ευαισθητοποίησης για τη διπολική διαταραχή

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Σοφίας Φωτεινάκη, προσεγγίζει την ασθένεια από μέσα, συνομιλώντας με την "Ψύχωση" της Σάρα Κέιν.

Αφρός ιδεών στο Θέατρο του Νέου Κόσμου: "Το Σαπούνι" κάνει πρεμιέρα

Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος αποφασίσει να μείνει 25 χρόνια στο μπάνιο του, κοιτώντας ένα μικρό κομμάτι "Σαπούνι"; Θα το μάθετε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από την ομάδα Πλλατς.

Νένα Μέντη & Ελένη Ράντου: Δύο πρωταγωνίστριες επιστρέφουν για να θυμίσουν πως το θέατρο είναι εξομολόγηση και ζωή

Η Ελένη Ράντου και η Νένα Μεντή, επιστρέφουν φέτος στη σκηνή, με δύο έργα που μιλούν για τη ζωή, τη μνήμη και την ανάγκη της ανθρώπινης επικοινωνίας.