Διάλεξη για τα αρχαία θέατρα του Διονύσου και της Επιδαύρου στο Μέγαρο

Η γεωμετρική ανάπτυξη των δύο θεάτρων, που αποτελούν κορυφαία πρώιμα παραδείγματα ολοκληρωμένου κυκλικού σχεδιασμού, δίνουν την αφορμή για τη δεύτερη ομιλία του φετινού κύκλου διαλέξεων.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Megaron Plus συνεχίζουν τον φετινό κύκλο διαλέξεων σε συνεργασία με το Σωματείο Διάζωμα, το οποίο συμβάλλει ενεργά, από το 2008 μέχρι σήμερα, στην προστασία και ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων ανά την ελληνική επικράτεια. Στη δεύτερη ομιλία, που έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 7 μ.μ. στην Αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος”, ο Κωνσταντίνος Μπολέτης (Δρ Αρχιτέκτων-Αναστηλωτής) θα μιλήσει στο κοινό για τη "Γεωμετρική ανάπτυξη των αρχαίων θεάτρων του Διονύσου Ελευθερέως στην Αθήνα και του Ασκληπιείου της Επιδαύρου κατά τον 4ο αι. π.Χ.".

Κωνσταντίνος Μπολέτης
Κωνσταντίνος Μπολέτης

Οι μορφολογικές και λειτουργικές αλλαγές στους αρχαίους θεατρικούς χώρους, από το δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ. και μετά, έχουν συσχετιστεί με την καθοριστικής σημασίας εισαγωγή και διάδοση του κυκλικού σχεδιασμού στην αρχιτεκτονική τους. Άλλωστε, κατά τον 4ο αιώνα παρατηρείται μεγάλη εμβάθυνση σε βασικές γεωμετρικές θεωρίες και τεχνικές που σχετίζονται με τον κύκλο και τα στερεά σχήματα, από την εφαρμογή των οποίων καθίσταται εφικτή η σύλληψη και δημιουργία κοίλων ακόμη και γιγαντιαίων διαστάσεων. Τα θέατρα στα Ιερά του Διονύσου Ελευθερέως στην Αθήνα και του Ασκληπιού στην Επίδαυρο ‒με χωροταξικούς περιορισμούς το πρώτο και ελεύθερη ανάπτυξη στον χώρο το δεύτερο‒ είναι κορυφαία πρώιμα παραδείγματα ολοκληρωμένου κυκλικού σχεδιασμού και απεικονίζουν χαρακτηριστικά το πέρασμα από την χρηστική στην εμβληματική αρχιτεκτονική. 

Θέατρο Διονύσου Ελευθερέως στην Αθήνα

Προλογίζει ο πρόεδρος του "Διαζώματος” Σταύρος Μπένος, o οποίος έχει αναλάβει επίσης τον συντονισμό της συζήτησης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" επιστρέφουν στο θέατρο Σταθμός

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα συμμετέχει στο GRAPE του Φεστιβάλ Αθηνών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις πιο ιδιαίτερες θεατρικές προτάσεις των τελευταίων χρόνων. Το ευχάριστο είναι ότι "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" θα επαναληφθούν από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Σταθμός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/06/2025

Το Εθνικό Θέατρο με τα "Θραύσματα: Ευριπίδης" συναντά την αρχαιολογία

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου για το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου που λαμβάνει χώρα για δεύτερη χρονιά στα γνωστά και άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας.

"Χάσαμε τη θεία Στοπ": Η μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου επιστρέφει

Η σπαρταριστή μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου "Χάσαμε τη θεία Στοπ" ανεβαίνει φέτος στο Αίθριο του "Ελληνικού Κόσμου", με ένα λαμπερό καστ και σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: το αποκαλυπτικό ταξίδι του "Φάουστ στην Αφρική" μας υπενθύμισε τι (μπορεί να) σημαίνει πολιτικό θέατρο

Είδαμε την υβριδική παράσταση του Ουίλιαμ Κέντριτζ, "Ο Φάουστ στην Αφρική!" στην Πειραιώς 260 και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Η μεγάλη θεατρική επιτυχία επιστρέφει

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, επιστρέφει για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου" , από τις 19 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας να συγκινεί και να γοητεύει.

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου σε περιοδεία

Δύο αξιόλογες παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ξεκινούν περιοδεία, φέρνοντας στη σκηνή πολιτικές κωμωδίες που σχολιάζουν με χιούμορ και βάθος την κοινωνία και την πολιτική πραγματικότητα.

7 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Πειραιώς 260 από τις 23/6 έως τις 29/6 υποδέχεται τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Σίμο Κακάλα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Κώστα Φιλίππογλου, τους Los Tre κ.ά. σε μια εβδομάδα θεάτρου, μύθου και ζωντανής μουσικής. .