Η Τίλντα Σουίντον και ο Ολιβιέ Σαγιάρ μεταξύ παρουσίας και απουσίας

Το καλλιτεχνικό δίδυμο του "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι", της περφόρμανς στη Στέγη όπου ενδύματα από τις πιο συγκλονιστικές ταινίες του ανατρεπτικού σκηνοθέτη παίρνουν ξανά ζωή, παραχώρησε συνέντευξη τύπου και το "α" ήταν εκεί για να σας μεταδώσει τον παλμό.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι © Ruediger Glatz

Κάποιοι δουλεύουν στο σέρβις, άλλοι ως μπαρίστα ενώ μερικοί φεύγουν για σεζόν. Αυτές είναι κάποιες τυπικές δουλειές του καλοκαιριού, που δεν μοιάζουν σε τίποτα, όμως, με το summer job της Τίλντα Σουίντον. Κάπως έτσι χαρακτήρισε με χιούμορ η οσκαρική ηθοποιός το "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι”, το sui generis ομάζ εκείνης και του ιστορικού μόδας Ολιβιέ Σαγιάρ που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στη Στέγη. Το "α” ήταν εκεί στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι δύο βασικοί συντελεστές, σε συντονισμό της Διευθύντριας Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση Αφροδίτης Παναγιωτάκου

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι
© Ruediger Glatz

Είναι πολύ δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί ένα έργο σαν και αυτό, ακόμα και από τους ίδιους τους δημιουργούς του, όπως φάνηκε από την συζήτησή μας. Έχοντας τη βάση του παζολινικού κινηματογράφου, είναι τελικά θέατρο, περφόρμανς ή μία έκθεση μόδας που δεν μοιάζει με καμία άλλη; Για την Τίλντα Σουίντον, αυτή ακριβώς η απροσδιόριστη φύση του "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι” είναι που του δίνει χάρη. Απροσδιόριστη, μάλιστα, είναι και η ίδια η διαδικασία της παράστασης: υπάρχουν τόσο φιξαρισμένα σημεία όσο και στιγμές αυτοσχεδιασμού κατά την αλληλεπίδραση της ηθοποιού με τα μοναδικά κοστούμια από το "Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο", τις "Χίλιες και μία νύχτες" και το "Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα" του Παζολίνι.

 

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι
© Ruediger Glatz

 

Διαβάστε Επίσης

Είναι πραγματικά ξεχωριστό το πρίσμα από το οποίο η Βρετανίδα καλλιτέχνις και ο Γάλλος ιστορικός μόδας και επιμελητής μιλούσαν για τα κοστούμια αυτά, τα οποία πολλοί γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια. "Ήταν σαν να ήθελαν να παίξουν κάτι άλλο" θα αναφέρει χαρακτηριστικά η Σουίντον για να τονίσει πόσο ζωντανά αισθανόταν επάνω της αυτά τα εντυπωσιακά ενδύματα. Πέρα όμως από το να σφύζουν από ζωή, οι δημιουργίες αυτές έσφυζαν και από αναμνήσεις, από την παρουσία της απουσίας αυτού που κάποτε τα φόρεσε -έστω και για λίγα καρέ: "Υπάρχει ποίηση ακόμη και στις νιφάδες πιτυρίδας επάνω στο γιακά, που κάποιος -σοφά- δεν καθάρισε", είπε χαρακτηριστικά η Σουίντον. 

Πριν το καταλάβουμε, η συζήτησή μας είχε φτάσει στο τέλος της. Το μόνο που απέμενε στην αίθουσα ήταν δύο κοστούμια -ένα λευκό φόρεμα με μαύρες διακοσμήσεις και μία κάπα. "Δεν είναι για τις πλαστικές κούκλες αυτά τα ενδύματα" μάς είπαν οι συντελεστές, και ούτε για τα βεστιάρια -ούτε καν για τα fashion show. Εκεί, άλλωστε, δεν έχουμε την ευκαιρία να παγώσουμε τη στιγμή κατά την οποία ζωντανεύουν. Αυτό το αφήνουμε στο "Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι".

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι

  • Performance
  • Διάρκεια: 100 '

Τελετουργική περφόρμανς-ντεφιλέ και, μαζί, ένας απόλυτα ιδιοσυγκρασιακός φόρος τιμής στον μεγάλο αντικομφορμιστή κινηματογραφιστή, ποιητή και ακτιβιστή Πιερ Πάολο Παζολίνι που δολοφονήθηκε βάναυσα στα 53 του χρόνια είναι η πρωτότυπη παράσταση-ζωντανή εγκατάσταση που εμπνεύστηκαν ο επιμελητής μόδας Ολιβιέ Σαγιάρ και η Βρετανίδα οσκαρική ηθοποιός Tilda Swinton, σταθεροί καλλιτεχνικοί συνεργάτες εδώ και χρόνια. Η υψηλή μόδα συναντά την υψηλή τέχνη έχοντας ως καμβά το ανδρόγυνο σώμα της Σουΐντον, που πάνω του παρελαύνει και εγγράφεται ως γεγονός μια συλλογή με περισσότερα από τριάντα κοστούμια και αντικείμενα από τις εμβληματικές ταινίες του Παζολίνι: από τις «Χίλιες και μία νύχτες» ως το «Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα».

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η ξεχωριστή περίπτωση του Άρη Μπινιάρη

Από το θέατρο δρόμου και τις πειραματικές παραστάσεις των 00's μέχρι το Φεστιβάλ Επιδαύρου, το Εθνικό και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Άρης Μπινιάρης ξαναέφερε στο θέατρο κάτι από τον τελετουργικό του χαρακτήρα. Εμείς καταγράφουμε τους σταθμούς μιας ξεχωριστής διαδρομής, που τον έχουν καταστήσει έναν από τους πλέον ιδιοσυγκρασιακούς σύγχρονους δημιουργούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
27/12/2025

Το Εθνικό Θέατρο σε κίνηση: Η Αργυρώ Χιώτη και η Ιώ Βουλγαράκη ανοίγουν μια νέα σελίδα

Η Αργυρώ Χιώτη και η Ιώ Βουλγαράκη μιλούν στο Αθηνόραμα για το όραμά τους για το Εθνικό, για το νέο πρόγραμμα, τους ανθρώπους του οργανισμού και τη σημασία του "μαζί" στη σημερινή δημιουργία.

Χριστούγεννα με μυστήριο: Τρεις παραστάσεις που κρατούν την αγωνία ζωντανή

Θέλετε να συνδυάσετε τα Χριστούγεννα με σασπένς και θέατρο; Υπάρχουν τρεις παραστάσεις γεμάτες μυστήριο και ανατροπές.

Έπαθες αντι-Christmas; Βρήκαμε τις παραστάσεις που θα δεις

Αυτές είναι οι προτάσεις μας για παραστάσεις που απομακρύνονται από τη γιορτινή αισθητική. Αντί για στολισμένα χαμόγελα και θαλπωρή, αναδεικνύουν την ένταση, τις αντιφάσεις και την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από την επιφάνεια των Χριστουγέννων.

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.