"Επτά επί Θήβας-Αντιγόνη": Ο Κωνσταντίνος Χατζής ενώνει δύο τραγωδίες σε μία μουσικοθεατρική περφόρμανς

Μια θεατρική-μουσική περφόρμανς πάνω στις τραγωδίες του Αισχύλου και του Σοφοκλή, σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Χατζής, σε πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη.

Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη Κωνσταντίνος Χατζής

Στο νέο του έργο, ο Κωνσταντίνος Χατζής επιλέγει να μιλήσει για τον πόλεμο ως πολιτική πράξη και ως όργανο της πολιτικής μέσα από την υψηλή ποίηση δύο αρχαίων τραγωδιών, τους "Επτά επί Θήβας" του Αισχύλου και την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή. Στην παράσταση, ξεκινώντας από τις ρίζες του μύθου των Λαβδακιδών, ακολουθούμε την πορεία του εμφύλιου αλληλοσκοτωμού ανάμεσα στον πατέρα και τον γιο, Λάιο και Οιδίποδα, αλλά και στ’ αδέλφια Ετεοκλή και Πολυνείκη και, τέλος, στον θάνατο της Αντιγόνης. Για τη μουσική του έργου, ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεργάζεται ξανά με τον Γιώργο Κουμεντάκη. Η υποβλητική μουσική του διακεκριμένου συνθέτη δεν συνομιλεί με τις τραγωδίες των Αισχύλου και Σοφοκλή, αλλά λειτουργεί περισσότερο ως αυτόνομο μουσικό έργο. Λέξεις, ήχοι, εικόνες συνθέτουν μια μοναδική θεατρική-μουσική εμπειρία.

Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη Κωνσταντίνος Χατζής

Η σκηνοθεσία, συρραφή κειμένων, απόδοση και σχεδιασμός φωτισμών είναι του Κωνσταντίνου Χατζή. Η μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη. Τα κοστούμια της Ομάδας. Η σύλληψη ιδέας του Κωνσταντίνου Χατζή και της Αντιγόνης Καράλη.

Ερμηνεύουν: Χάρης Δήμος, Κωνσταντίνος Χατζής. Φωνή Αντιγόνης: Σοφία Χιλλ. Κλαρινέτο παίζει ζωντανά ο Χάρης Δήμος

Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στην Αθήνα, στο Θέατρο Σταθμός, για περιορισμένο αριθμό μεταμεσονύκτιων παραστάσεων, από 8-30 Δεκεμβρίου.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Γιατί η τραγωδία συνεχίζει να ασκεί πάνω μας τόσο μεγάλη έλξη; Γιατί ερμηνεύοντας τους κλασσικούς ερμηνεύουμε τον εαυτό μας. Την εποχή μας. Το σήμερα. Τα έργα "Επτά επί Θήβας" και "Αντιγόνη" σου δίνουν τη δυνατότητα να αναμετρηθείς και να ανακαλύψεις τη φύση του πολέμου. Ενός εμφύλιου πολέμου. Ο πατέρας θέλει να σκοτώσει τον γιο του. Ο γιος σκοτώνει τον πατέρα του. Ο αδελφός τον αδελφό. Και τέλος η τελευταία απόγονος, η Αντιγόνη, καταδικάζεται σε θάνατο από τον θείο της. Ένας ατέρμονος εμφύλιος αλληλοσκοτωμός ανάμεσα σε αυτούς που κατέχουν την εξουσία και θέλουν με όλα τα μέσα να τη διατηρήσουν.

Η βαθύτερη ανάγκη μου είναι να μιλήσω για τον πόλεμο. Μέσα από την υψηλή ποίηση του "τραγικού" λόγου. Τον πόλεμο ως πολιτική πράξη. Τον πόλεμο ως όργανο της πολιτικής. Γιατί ας μην ξεχνάμε πως ο ιθύνων νους του πολέμου είναι πάντα η πολιτική. Πόλεμος σημαίνει πολιτική πράξη με άλλα μέσα. Την δύναμη του ισχυρού απέναντι στον ανίσχυρο. Πέραν της τεράστιας καλλιτεχνικής αξίας αυτών των έργων, η επιλογή του να μιλήσεις –και επανέρχομαι ξανά σε αυτό– για το "τώρα" μέσα από έργα που γράφτηκαν αιώνες πριν μας βοηθάει να επαναπροσδιορίσουμε και να καταλάβουμε την αληθινή φύση των ανθρώπων. Η ιστορία μοιάζει σαν κάτι ακίνητο. Μιας και οι πράξεις των ανθρώπων μέσα στους αιώνες παραμένουν και αυτές αμετακίνητες.

Αισχύλος, Σοφοκλής και Κουμεντάκης. Τρεις συγγραφείς. Τρεις συνθέτες. Μιας κι η μουσική εδώ δεν συνομιλεί, δεν συνδέει τα έργα αλλά λειτουργεί αυτόνομα. Σαν ένα τρίτο έργο. Σαν τρίτος συγγραφέας. Δύση και ανατολή. Ένα κράμα που συνεχώς συγκρούεται. Κι αναμεσά σε αυτήν την σύγκρουση αναδύεται η καθαρή όψη της αλήθειας. Ας τολμήσουμε επιτέλους να τη δούμε κατάματα.

Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη Κωνσταντίνος Χατζής

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
23/10/2025

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.