Ο "Βασιλιάς Ληρ" επιστρέφει σε φλαμένκο εκδοχή στο θέατρο Arroyo

Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου για την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου και τον αγώνα του για εξουσία ανεβαίνει στην ιδιαίτερη εκδοχή του Σταύρου Λίτινα.

Ο βασιλιάς Ληρ Ελίνα Γιουνανλή©

Μετά από την περσινή επιτυχημένη παρουσίαση του "Βασιλιά Ληρ" στο θέατρο Arroyo σε φλαμένκο εκδοχή, αλλά και την πρόσφατη εντυπωσιακή τελετή έναρξης και λήξης των τρίτων Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων "Ηράκλειο 2023", ο χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας επιστρέφει με το αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, από τις 4 Νοεμβρίου.

Ο βασιλιάς Ληρ
Ελίνα Γιουνανλή©

Ο βασιλιάς Ληρ
Ελίνα Γιουνανλή©

Πρόκειται για ένα έργο κοινωνικοπολιτικό και παράλληλα βαθιά ανθρώπινο για την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου και τον αγώνα του για εξουσία. Παρακολουθεί τη διαίρεση και μεταβίβαση της εξουσίας από μια γενιά σε μια νεότερη και την κάθοδο ενός κράτους σε πολιτικό χάος, ενώ ταυτόχρονα καταδύεται στο κενό αγάπης, που είναι η μήτρα κάθε εξουσίας. Φιλαυτία, αυταρχισμός και αχαριστία, κατακλύζουν τον άνθρωπο που, εξέρχεται βίαια από έναν μικρόκοσμο γεμάτο αυταπάτες, για να ανακαλύψει, με τρόπο οδυνηρό, την τραγική του ουσία. Ο "Βασιλιάς Ληρ" (1605) κατατάσσεται στις ιστορικές τραγωδίες του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και αποτελεί, μαζί με τον "Μάκμπεθ", τα δημοφιλέστερα έργα που βασίζονται σε υπαρκτά πρόσωπα, στις πολυτάραχες ιστορίες βασιλέων του πρώιμου Μεσαίωνα.

Ο βασιλιάς Ληρ
Ελίνα Γιουνανλή©

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Ληρ, βασιλιάς της Βρετάνης, σε προχωρημένη ηλικία αποφασίζει να διαιρέσει και να παραχωρήσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του, ζητώντας ως αντάλλαγμα να δηλώσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους για αυτόν. Ενθουσιασμένος από τις υπερβολικές κολακείες των δύο μεγαλύτερων θυγατέρων τους, αλλά οργισμένος από την αδράνεια της αγαπημένης του τρίτης, διαιρεί το βασίλειο του στα δυο, αποκληρώνοντας και εξορίζοντας τη μικρότερη θυγατέρα του και εκδιώκοντας τον πιστό του φίλο που την υποστηρίζει. Χωρίς βασιλική εξουσία, εξακολουθώντας όμως να συμπεριφέρεται με αυταρχισμό, συναντά τις ευνοημένες κόρες του και βιώνει την αχαριστία και την αλαζονεία τους. Διωγμένος και απογυμνωμένος από  όλες του τις αυταπάτες καταλήγει να περιπλανάται στην ερημιά, σε μια άγρια νύχτα μέσα σε μια φοβερή καταιγίδα, παλεύοντας με τους δαίμονες του.

Ο Σταύρος Λίτινας αναμετράται με το ρόλο του Ληρ, ενώ παράλληλα επιμελείται τη μουσική και υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, όπως και τις χορογραφίες από κοινού με τον Τάσο Μπεκιάρη και τις ερμηνεύτριες Φανή Δεμέστιχα, Τζέσικα Καϊμπαλή, Μαρία Μανδραγού, Ηλέκτρα Χρυσάνθου. Στην παράσταση παίζουν επίσης οι Βάσια Κατσιγιάννη και Άνια Βασιλείου. Στο πιάνο θα δούμε την Αλίνα Αναστασιάδη και στο τραγούδι την Δανάη Κατσαμένη. Οι φωτισμοί είναι της Στέλλας Κάλτσου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βασιλιάς Ληρ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Το κοινωνικοπολιτικό και παράλληλα βαθιά ανθρώπινο έργο καταγράφει με μοναδικό τρόπο την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, τον αγώνα του για ισχύ, αλλά και τη φθορά που φέρνει η κατάκτησή της, σε φλαμένκο εκδοχή, για τρίτη χρονιά. Ο Ληρ, βασιλιάς της Βρετάνης, αποφασίζει να διαιρέσει και να παραχωρήσει το βασίλειό του στις τρεις κόρες του, ζητώντας ως αντάλλαγμα να δηλώσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους γι’ αυτόν. Ενθουσιασμένος από τις κολακείες των δύο μεγαλύτερων θυγατέρων τους, αλλά οργισμένος από την αδράνεια της τρίτης, διαιρεί το βασίλειο του στα δύο. Αποκληρώνει και εξορίζει τη μικρότερη κόρη, εκδιώκοντας τον πιστό του φίλο που την υποστηρίζει. Χωρίς βασιλική εξουσία, εξακολουθώντας όμως να συμπεριφέρεται με αυταρχισμό, συναντά τις ευνοημένες κόρες του και βιώνει την αχαριστία και την αλαζονεία τους. Διωγμένος και απογυμνωμένος απ’ όλες του τις αυταπάτες καταλήγει να περιπλανάται σε μια άγρια νύχτα μέσα σε μια φοβερή καταιγίδα, παλεύοντας με τους δαίμονες του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Backstage στη θεατρική "Τελευταία Έξοδο – Ρίτα Χέιγουορθ" του Στίβεν Κινγκ

Συναντήσαμε τους σκηνοθέτες Ορέστη και Δημήτρη Σταυρόπουλο και τους πρωταγωνιστές της πρώτης ελληνικής θεατρικής μεταφοράς του "The Shawshank Redemption", Νίκο Ψαρρά και Δημήτρη Παπανικολάου, στο θέατρο Άνεσις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
11/10/2025

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.

Σε αυτή την "Κουζίνα" ετοιμάζεται μια από τις hot παραστάσεις της σεζόν

Όλα περνούν από το στομάχι- και η ζωή δεν διαφέρει. Στην "Κουζίνα" του Άρνολντ Γουέσκερ, ο Γιώργος Κουτλής με πρωταγωνιστή τον Μιχάλη Σαράντη στήνει ένα εκρηκτικό, μουσικό θέατρο για τον άνθρωπο που βράζει μέσα στον σύγχρονο κόσμο.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" με τη Ματσούκα και τον Πυρπασόπουλο – Νέες εντυπωσιακές φωτογραφίες από την παράσταση

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" έρχεται να βάλει τάξη, αναστάτωση και… έρωτα στο Embassy Theater με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη και οχτώ ακόμα ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Άρης Λάσκος για τη "Χαμένη άνοιξη": "Ας αναλάβουμε δράση. Να μην χαθεί άλλη Άνοιξη"

Πρωταγωνιστεί μαζί με έναν εξαιρετικό θίασο και διασκευάζει πρώτη φορά για το θέατρο τη το πολιτικό και υπαρξιακό μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα "Χαμένη Άνοιξη". Μια συζήτηση με τον Άρη Λάσκο για την παράσταση στο θέατρο Πορεία.

"Genica: ο πίδακας του αίματος μου"-Ο έρωτας του Αρτό που γεννά θέατρο

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης, μέσα από μια δεκαετία έρευνας πάνω στον Αντονέν Αρτό παρουσιάζουν το νέο τους έργο "Genica: ο πίδακας του αίματος μου" με πρωταγωνιστές τους Gene Gillette, Γεράσιμο Γεννατά και Βανέσα Αδαμοπούλου.

Murmuration στο Ηρώδειο: είδαμε τα σώματα να γίνονται ποίηση

Πενήντα σώματα, ένα συγχρονισμός, αέρας γεμάτος κίνηση. Το Murmuration ταξίδεψε χτες το βράδυ το Ηρώδειο σ' έναν ονειρικό κόσμο ακρίβειας, φωτός και μαγείας.