Νίκο Καραθάνο και Θάνο Μπίρκο τι να περιμένουμε από τους "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο;

Η Λένα Κιτσοπούλου, στην πρώτη της κάθοδο στο αργολικό θέατρο (14-15/7), διασκευάζει τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη. Tο «α» μίλησε με δύο από τους συντελεστές της παράστασης, τον Νίκο Καραθάνο και τον Θάνο Μπίρκο, σχετικά με το έργο, τη συνεργασία τους και την ποιότητα της σύγχρονης δικαιοσύνης.

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου Χρήστος Συμεωνίδης©

Η Λένα Κιτσοπούλου, το… ενηλικιωμένο πια enfant terrible του ελληνικού θεάτρου, έχει εδραιωθεί στη συνείδηση του κοινού ως αιρετική καλλιτέχνις με ό,τι κι αν καταπιαστεί. Τη φετινή χρονιά πήραμε μια μάλλον γερή δόση από τις αιχμηρές δημιουργίες της, τόσο με το "Με σιχάθηκα... αλλά και πάλι όχι εντελώς" (που συνεχίζεται έως 30/7 με τον υπότιτλο "Ένα καλοκαίρι κόλαση"), αλλά και το "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" στο Εθνικό Θέατρο. Σε συνεργασία με τον ίδιο θεατρικό οργανισμό, αλλά αυτήν τη φορά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, η Λένα Κιτσοπούλου ανεβάζει όπως μόνο εκείνη ξέρει τους σπάνια παιζόμενους "Σφήκες" (14-15/7) του Αριστοφάνη.

Σφήκες - Θάνος Μπίρκος
© Χρήστος Συμεωνίδης
Θάνος Μπίρκος

Βασικός ήρωας του έργου είναι ο Φιλοκλέων, ένας ηλικιωμένος Αθηναίος δικαστής, που χαιρόταν να καταδικάζει "ενόχους". Το κείμενο του Αριστοφάνη, μέσα από τη μορφή του Φιλοκλέωνα, πραγματεύεται την έννοια της δικαιοσύνης, ή, σωστότερα, της δικομανίας, όπως μας επισήμανε ο Νίκος Καραθάνος, που θα χαρακτηρίσει "τολμηρή και γενναία" την ελεύθερη διασκευή της Λένας Κιτσοπούλου. Μια διασκευή αναγκαία, αφού, κατά τον ίδιο, το αρχαίο κείμενο, που σχολιάζει την πολιτική πραγματικότητα της δικής του εποχής, "φωνάζει το τώρα". Για τον Θάνο Μπίρκο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της μεταγραφής είναι ότι αποκαλύπτει πως όλοι οι άνθρωποι έχουμε ένα κεντρί, σαν τους "Σφήκες", τους συναδέλφους δικαστές του Φιλοκλέωνα που αποτελούν τον Χορό του έργου. "Το πώς θα το χρησιμοποιήσουμε αυτό το κεντρί είναι αυτό που πραγματεύεται και η παράσταση", συμπληρώνει ο ηθοποιός.

Σφήκες
© Χρήστος Συμεωνίδης

Και η συνεργασία τους με τη Λένα Κιτσοπούλου πώς είναι; Αφήνουμε τους ίδιους να μας την περιγράψουν: "Το να δουλεύεις με τη Λένα σημαίνει ότι κάθε μέρα σου είναι δημιουργική. Άλλωστε, η πρόβα είναι αυτή που γεννά και δημιουργεί την παράσταση", μας εκμυστηρεύεται ο Θάνος Μπίρκος, ενώ ο Νίκος Καραθάνος μάς λέει: "Η συνεργασία μας είναι ιστορική. Έχουμε συνεργαστεί όμορφα και ευφυώς πολλές φορές στο παρελθόν και έχουμε αναπτύξει πια ένα "νιώσιμο” ο ένας για τον άλλον".

Στο τέλος, ζητήσαμε από τους ηθοποιούς να σχολιάσουν την ποιότητα της δικαιοσύνης στην κοινωνία μας. Και οι δύο επεσήμαναν ότι ο σύγχρονος άνθρωπος κατακλύζεται από πληροφορίες, γνώμες και απόψεις, με τον Μπίρκο να υπενθυμίζει το χρέος μας στη σωστή διαχείρισή τους και τον Καραθάνο να επισημαίνει ότι η δικαιοσύνη είναι λυτρωτική και πάντα αποδίδεται, αργά ή γρήγορα.

Για εισιτήρια, επισκεφθείτε το viva.gr με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σφήκες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 95 '

Η Λένα Κιτσοπούλου διασκευάζει ελεύθερα την κωμωδία με την οποία ο Αριστοφάνης σατιρίζει τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος στην αρχαία Αθήνα. Από τη μια, ένας δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους», κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα με «οξύ κεντρί», ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Στην παρούσα εκδοχή, η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια των τηλεοπτικών εκπομπών και των social media. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σήψη, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό και τον φανατισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Girls & Boys": Η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης με πρωταγωνίστρια την Νατάσα Εξηνταβελώνη

Δείτε φωτογραφίες από την επίσημη πρεμιέρα του επιτυχημένου θεατρικού μονολόγου που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου, όπου έδωσαν το παρόν, μεταξύ άλλων, οι Σωτήρης Τσαφούλιας, Άννα Μενενάκου, Πάνος Βλάχος, Θέμης Καραμουρατίδης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.