Έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου την εβδομάδα 6-12/7

Μια νέα εβδομάδα ξεκινά και υπόσχεται ξεχωριστές θεατρικές εμπειρίες για τους θεατές της Πειραιώς 260 αλλά και της Επιδαύρου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μία επανάληψη, δύο τραγωδίες, τρεις παραστάσεις χορού και μία σκηνική σύνθεση.

Ιππόλυτος Εθνικό Θέατρο ©Ανδρέας Σιμόπουλος

"Ιππόλυτος"

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου φέρνει στην Επίδαυρο τη συγκλονιστική τραγωδία του Ευριπίδη. Σε ένα βαλτώδες σκηνικό εκτυλίσσεται η ιστορία του ομώνυμου ήρωα (Ορέστης Χαλκιάς), τον οποίο εκδικείται η Αφροδίτη (Έλενα Τοπαλίδου), κάνοντάς τον να ερωτευτεί τη μητριά του Φαίδρα (Κόρα Καρβούνη). Στην παράσταση ενσωματώνεται ζωντανή κινηματογράφηση (7, 8/7, κατάλληλη για άνω των 15, με υπέρτιτλους). Η φωτογραφία εξωφύλλου προέρχεται από την παράσταση αυτή.

Διαβάστε Επίσης

Σπυριδούλες 4frontal
Ελίνα Γιουνανλή©

"Σπυριδούλες"

Οι 4Frontal δημιουργούν μια παράσταση για τις εσωτερικές οικιακές βοηθούς πλούσιων σπιτιών. Η νέα σκηνική σύνθεση της ομάδας, σε δραματουργία Νεφέλης Μαϊστράλη και σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα, αντλεί από ντοκουμέντα, αφηγήσεις παλιότερες αλλά και νέες, με το παζλ να συμπληρώνεται από τη μουσική των Θραξ Πανκc (8-11/7, Πειραιώς 260, χώρος Ε).

Repair Δημήτρης Μυτιληναίος

"Repair"

Γίνεται ένα μπαλετικό ζευγάρι να ερμηνευτεί από τέσσερις χορευτές και χορεύτριες; Αυτό θα επιδιώξει η νέα παράσταση του Δημήτρη Μυτιληναίου, που έρχεται στην Πειραιώς 260 (χώρος Β). Τρία σύντομα χορογραφικά έργα μπαίνουν στο μικροσκόπιο, σε μια εξερεύνηση του τι συνιστά χορευτικό ζευγάρι, με οδηγό την επίκαιρη προβληματική των έμφυλων στερεοτύπων (8-10/7).

Ισιδώρα Ντάνκαν Ζερόμ Μπελ

"Isadora Duncan" και "Jérôme Bel"

Με δύο χορευτικές παραστάσεις έρχεται στην Ελλάδα ο διεθνώς καταξιωμένος Ζερόμ Μπελ στο χώρο Η της Πειραιώς 260. Η πρώτη (9, 10/7), που είναι φτιαγμένη για την Ελίζαμπεθ Σβαρτς, φέρει το όνομα της μητέρας του μοντέρνου χορού και επιχειρεί να δημιουργήσει το πορτρέτο της. Η δεύτερη (11/7) αποτελεί μια σόλο χορευτική αυτοβιογραφία.

Διαβάστε Επίσης

Θυέστης
© Ελίνα Γιουνανλή

"Θυέστης"

Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στο ελληνικό θέατρο η τραγωδία του Ρωμαίου φιλοσόφου Σενέκα. Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί τον φρικώδη ελληνικό μύθο, σύμφωνα με τον οποίο ο ομώνυμος ήρωας έφαγε τα παιδιά του, σε δείπνο που του ετοίμασε ο αδερφός και πολιτικός αντίπαλός του, Ατρέας (10, 11/7, Πειραιώς 260, χώρος Δ).

H Δημοκρατία του Μπακλαβά
Πηνελόπη Γερασίμου©

"Η δημοκρατία του μπακλαβά"

Μετά τη μεγάλη επιτυχία εντός και εκτός συνόρων, το αριστοφανικής φλέβας έργο που σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς έρχεται ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση συνδυάζει το θέατρο ντοκουμέντο με τη μυθοπλασία, εστιάζοντας σε ένα ζευγάρι ενός Τούρκου και μιας Ελληνίδας που ιδρύουν το δικό τους έθνος-κράτος (6-8/7, σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", Εθνικό Θέατρο).

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σπυριδούλες

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Η σκηνική σύνθεση της ομάδας 4frontal εκκινεί από την αληθινή ιστορία της Σπυριδούλας, μιας 12χρονης υπηρέτριας, που συγκλόνισε την κοινή γνώμη της δεκαετίας του 1950. Εκείνη, όπως και πλήθος ανήλικα άπορα κορίτσια, «υιοθετήθηκε» από μια επιφανή οικογένεια με την ιδιότητα της «ψυχοκόρης», για να εργαστεί ως εσωτερική οικιακή βοηθός, σε μια ιδιάζουσα κατάσταση σύγχρονης δουλείας. Και πράγματι, το μικρό κορίτσι υπέστη ακραία κακοποίηση, την οποία και αποκάλυψε, αποτελώντας παράδειγμα για γενιές γυναικών. Η παράσταση αξιοποιεί ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις εποχής αλλά και συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί. Το αποτέλεσμα ντύνει ο σύγχρονος πανκ ελληνικός ήχος των Θραξ Πανκc.

Ιππόλυτος

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Ιππόλυτος, νόθος γιος του Θησέα και πιστός οπαδός της Άρτεμης, έχει εμμονή με την αγνότητα, απαξιώνει τον έρωτα, υβρίζει το γυναικείο φύλο. Η θεά του έρωτα, Αφροδίτη, θέλοντας να τον εκδικηθεί που δεν τη σέβεται, οργανώνει ένα σχέδιο εξόντωσής του, εμπνέοντας σφοδρό έρωτα για εκείνον στη μητριά του Φαίδρα. Η παράσταση εστιάζει στη μορφή της Αφροδίτης που στήνει ένα παιχνίδι εκδίκησης και παρακολουθεί με ηδονοβλεπτική ματιά πώς το ανθρώπινο είδος γίνεται άθυρμα των επιθυμιών της. Το μάτι της γίνεται μάτι μας και τα πρόσωπα απογυμνώνονται. Τα γυμνά σώματα μεταφέρουν την έκρηξη, τον πόθο, τη λαγνεία αλλά και την αγνότητα του γένους των ανθρώπων.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".