Έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών την εβδομάδα 29/6 - 5/7

Πέντε νέες παραστάσεις θεάτρου και χορού θα δούμε την επόμενη εβδομάδα στην Πειραιώς 260, η οποία έχει αποκλειστικά ελληνική καλλιτεχνική χροιά.

Σιωπή RootlessRoot Ελίνα Γιουνανλή©

"Σιωπή"

Οι RootlessRoot, εντοπίζοντας μια σημαντική πτυχή της πραγματικότητας που έχει εκδιωχθεί από την τεχνολογία, δημιουργούν μια χορευτική παράσταση για τη σιωπή. Η ομάδα που δημιούργησαν η Λίντα Καπετανέα και ο Γιόζεφ Φρούτσεκ αντιμετωπίζει τη σιωπή άλλοτε ως τη συνθήκη που μας φέρνει πιο κοντά στον εσώτερο εαυτό μας και άλλοτε ως γέφυρα με το θείο (3-4/7).

Το ρόδο είναι ρόδο
© Αποστόλης Κουτσιανικούλης

"Το ρόδο είναι ρόδο"

Το έργο της Κατερίνας Λούβαρη-Φασόη έχει ως κεντρικό ήρωα τη Διονυσία (Χρήστος Στέργιογλου), η οποία ζει μόνη σε ένα παλιό σπίτι που το ανοίγει σε ξένους και ντόπιους, αλλά δέχεται το μίσος τους. Έμπνευση της παράστασης, που σκηνοθετεί ο Παντελής Δεντάκης, είναι η ιστορία της Δήμητρ@ της Λέσβου και οδηγός το βιβλίο του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ "Η δύναμη της αγάπης" (30/6-3/7).

Επώδυνα εύκολο
Κωστής Καλλιβρετάκης©

"Επώδυνα εύκολο"

Η Ανδρονίκη Μαραθάκη χορογραφεί μια παράσταση για τις μεταβολές της κινητικότητας που συμβαίνουν σε ένα σώμα που πονά. Ο κινητικός άξονας του έργου έχει να κάνει με την προσπάθεια του σώματος να αυτορυθμιστεί μέσα από τη μνήμη των εμπειριών του ως υγιές. Ταυτόχρονα, ο ηχητικός ξεδιπλώνεται μέσα από εκφωνήσεις των ερμηνευτριών (Έλτον Πέτρη, Σοφία Πουχτού, Δέσποινα Σανιδά-Κρεζία, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου) σε ένα μικρόφωνο (1-3/7).

Βάκχες Έλλη Παπακωνσταντίνου
Pierre Gondard©

"Βάκχες"

Η διεθνούς φήμης Έλλη Παπακωνσταντίνου διαβάζει με έναν πρωτότυπο τρόπο την ευριπίδεια τραγωδία, συνδυάζοντας τον αρχαίο μύθο με μια μυστικιστική, σύνθετη αλλά και κουίρ γλώσσα. Στη σκηνή, παρακολουθούμε τους ήρωες (Άρια Λέστερ, Γιώργος Ιατρού, Χαρά Κότσαλη, Λητώ Μεσσήνη, Βασίλης Μπούτσικος, Άρης Παπαδόπουλος) να περιμένουν την πρόσκρουση του μετεωρίτη "Διόνυσου" στη Γη, ο οποίος, τελικά, καταφθάνει με σάρκα και οστά (4, 5, 6/7).

Καταστροφή Μπαμπίλης
Valeria Isaeva©

"Καταστροφή"

Στη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού, ο Δημήτρης Μπαμπίλης σκηνοθετεί μια παράσταση με ήρωες κάποιους πολίτες ενός υπό κατάρρευση κόσμου (Γιώργος Βουρδαμής, Λάμπρος Γραμματικός, Ειρήνη Κυριακού, Μανώλης Μανουσάκης, Αντώνης Παπανικολάτος). Τα άτομα αυτά, εγκλωβισμένα σε μια σκηνή-καταφύγιο, ψάχνουν έναν τρόπο σωτηρίας, όσο τα περιθώριά τους στενεύουν. Το έργο αντλεί από μαρτυρίες ανθρώπων που επέζησαν από καταστροφές, προσωπικά βιώματα και φιλοσοφικά έργα (1-4/7).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βάκχες

  • Performance
  • Διάρκεια: 105 '

Σε αυτήν την πρωτότυπη ανάγνωση της ευριπίδειας τραγωδίας, εύποροι μεγαλοαστοί και οι υπηρέτες τους περιμένουν από στιγμή σε στιγμή να χτυπήσει τη Γη ένας μετεωρίτης που οι επιστήμονες αποκαλούν «Διόνυσο». Ο Διόνυσος έρχεται με σάρκα και οστά και καθοδηγεί τους ήρωες προς το Δωμάτιο του Πόθου. Για να το φτάσουν, πρέπει να διασχίσουν ένα μυστηριώδες ενεργειακό πεδίο ξεπερνώντας τον φόβο της αποκάλυψης, της μόλυνσης, της ύβρεως, της ντροπής. Ο θεός, όμως, δεν δέχεται την άρνηση, την αναβολή και την περιφρόνηση. Παράλληλα, όσο το έργο εξελίσσεται, ένας σεισμογράφος καταγράφει σε ρολό χαρτί που ξετυλίγεται συνεχώς, κάθε δόνηση που συγκλονίζει το σπίτι.

επώδυνα εύκολο

  • Χορός
  • Διάρκεια: 60 '

Η ομάδα προσεγγίζει το θέμα του έργου μέσα από μεθόδους που έχει ανακαλύψει ο άνθρωπος για να διαχειρίζεται τον πόνο και εξελίσσει το έργο πάνω σε δύο άξονες, έναν κινητικό και έναν ηχητικό. Από τη μια, εστιάζει στην αίσθηση του πόνου στο σώμα. Ένα σώμα που πονά, κινείται με τέτοιο τρόπο ώστε πάντα να αναζητά ό,τι δεν είναι εκεί. Η κίνησή του πραγματώνεται κάθε στιγμή μαζί με ό,τι παραλείπεται. Παράλληλα, οι ερμηνευτές «αφηγούνται» στο μικρόφωνο madras, λέξεις και οδηγίες για τη διαχείριση του πόνου, γελούν, κλαίνε, αναπνέουν και όλα ηχογραφούνται, αναπαράγονται και μεταβάλλονται σταδιακά σε ηχητικές συχνότητες.

Σιωπή

  • Χορός
  • Διάρκεια: 60 '

Στο τελευταίο τους έργο, οι RootlessRoot δημιουργούν έναν κόσμο αφιερωμένο στη σιωπή. Η σιωπή φέρνει τους συμμετέχοντες σε αυτή αντιμέτωπους με το μυστήριο του εαυτού τους αλλά και του κόσμου. Άλλοτε ως τόπος στοχασμού, κριτικής σκέψης και ανάμνησης και άλλοτε ως τόπος πίστης, προσευχής και συνάντησης με το θείο, εκείνη γίνεται ο χώρος για την κίνηση πριν από την κίνηση. Αντλώντας υλικό από τη φιλοσοφία, τη θεολογία, την ποίηση, τη λογοτεχνία και τη ζωγραφική, η ομάδα ερευνά τη συνθήκη της σιωπής ως μέσο αυτογνωσίας και βιώματος του κόσμου. Η κινητική έρευνα θα προσδιορίσει το χορογραφικό υλικό και τα θεατρικά στοιχεία της παράστασης.

Το ρόδο είναι ρόδο

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της Δήμητρ@ της Λέσβου και με οδηγό το βιβλίο του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ “Η δύναμη της αγάπης”, το έργο μιλάει για τη βαρβαρότητα και την τυφλότητα των ανθρώπων. Η κεντρική ηρωίδα, η Διονυσία, ζει σε ένα παλιό σπίτι με μόνη συντροφιά τις γάτες της αυλής. Τραγουδάει και ονειρεύεται, φοράει πολύχρωμα ρούχα, ανοίγει το σπίτι της σε ξένους και ντόπιους και δέχεται το μίσος και τον χλευασμό τους. Στο νεκροκρέβατό της, η Διονυσία προσεύχεται για τη σωτηρία της ψυχής της και των ψυχών των έφηβων παιδιών που έγιναν δήμιοί της, πιστεύοντας στην αιώνια καλοσύνη των ανθρώπων.

Καταστροφή

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 80 '

Έξι πολίτες ενός υπό κατάρρευση κόσμου, έχοντας μια κοινή αγωνία για το μέλλον, βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια σκηνή-καταφύγιο και αναζητούν τη Μεγάλη Λύση που θα τους λυτρώσει από την επικείμενη Καταστροφή. Όσο τα διαθέσιμα τρόφιμα στερεύουν, αυξάνεται η επινοητικότητά τους, εντείνονται οι αναφορές τους σε πολιτικά κινήματα και φιλοσόφους, ο έρωτας και η δίψα για τέχνη, χορό και μουσική. Η δραματουργία της παράστασης στηρίζεται σε συνεντεύξεις και έρευνα πεδίου σε περιοχές μετά από καταστροφικά φυσικά φαινόμενα. Παράλληλα, αναφέρεται σε συγγραφείς όπως οι Ντέιβιντ Σεπκόσκι, Βάλτερ Μπένγιαμιν, Μορίς Μπλανσό, Ζαν Μποντριγιάρ κ.ά, ενώ αντλεί και από εμπειρίες των συμμετεχόντων.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
08/12/2025

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.