Οι αριστοφανικές "Σφήκες" δια χειρός Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο

Η αυθάδικη και καυστική εκδοχή της σπάνια παιζόμενης κωμωδίας σηματοδοτεί το βάπτισμα του πυρός για τη σκηνοθέτιδα στο μεγάλο Αργολικό Θέατρο, σε συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Σφήκες © Χρήστος Συμεωνίδης

Μαζί με τον "Ιππόλυτο” του Ευριπίδη που θα σκηνοθετήσει η Κατερίνα Ευαγγελάτου στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου (7-8/7), το Εθνικό Θέατρο κατεβαίνει ως είθισται στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με μία ακόμη καλοκαιρινή παραγωγή σε συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Η Λένα Κιτσοπούλου, στην πρώτη της κάθοδο στο μεγάλο Αργολικό Θέατρο παρουσιάζει τους "Σφήκες” του Αριστοφάνη στις 14 και 15 Ιουλίου, σε δική της ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία, πλαισιωμένη επί σκηνής από μία σπουδαία ομάδα συνεργατών και ηθοποιών. Η αιρετική δημιουργός αναμετριέται με τη σπάνια παιζόμενη κωμωδία, που επιστρέφει στο δραματολόγιο του Εθνικού εξήντα χρόνια μετά την παράσταση του Αλέξη Σολομού, κάνοντας μια σύγχρονη μεταγραφή του έργου που αναστοχάζεται πάνω στις παθογένειες της δημοκρατίας μας και τις ρωγμές της δικαιοσύνης

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου
Χρήστος Συμεωνίδης©

Μαζί με τη σκηνοθέτιδα θα βρεθούν επί σκηνής οι Νίκος Καραθάνος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιάννης Κότσιφας, Θάνος Μπίρκος, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Μαριάννα Πουρέγκα, Νίκος Κουσούλης, Αλέξης Κωτσόπουλος, Δάφνη Δαυίδ, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Δημήτρης Ναζίρης, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Καπελλίδης, Σωτήρης Μανίκας, Νικόλας Μαραγκόπουλος και οι μουσικοί Σοφία Ευκλείδου, Βαγγέλης Καρίπης και Εύη Κανέλλου.

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου
Χρήστος Συμεωνίδης©

Στους "Σφήκες”, ο Αριστοφάνης χρησιμοποιεί το όχημα της κωμωδίας για να σατιρίσει, με τον αξεπέραστα αιχμηρό του τρόπο, ένα ζήτημα βαθιά πολιτικό: τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος, του ακρογωνιαίου λίθου της λαϊκής κυριαρχίας στην αρχαία Αθήνα. Από τη μία ένας χαιρέκακος, δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει "ενόχους" κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του, ένα σαθρό δικαστικό σύστημα που μοιράζει επιδόματα και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα σκληρά με οξύ κεντρί, ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Μια κοινωνία εγκλωβισμένη μέσα στο αποπνικτικό κουκούλι της διχόνοιας και της κακεντρέχειας. Μια κοινωνία που συστρέφεται, σπαρταρά, εξαπολύει κατηγορώ και καταλήγει να τρέφεται από το ίδιο της το δηλητήριο.

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου
Χρήστος Συμεωνίδης©

Στην παρούσα εκδοχή η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα "κεντριά", στα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στις τηλεοπτικές εκπομπές και στα σόσιαλ μίντια. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας. "…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…" σημειώνει η σκηνοθέτρια που επιχειρεί να ζωντανέψει μπροστά μας πότε τον βούρκο που μας απειλεί και πότε εκείνο το άλλο, το ιδεώδες, που μας εξυψώνει. 

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου
Χρήστος Συμεωνίδης©

Η μετάφραση είναι του Στέλιου Χρονόπουλου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μαγδαληνή Αυγερινού, τη χορογραφία η Αμάλια Μπένετ, την πρωτότυπη μουσική σύνθεση ο Νίκος Κυπουργός, τον ηχητικό σχεδιασμό ο Κώστας Λώλος και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου
Χρήστος Συμεωνίδης©

Η παράσταση προτείνεται σε θεατές από 15 ετών και άνω | Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Σφήκες Λένα Κιτσοπούλου
Χρήστος Συμεωνίδης©

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
04/10/2025

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.

Ποιος είναι ο 'Ευγένιος' και γιατί επέλεξε ο Γιώργος Καραμίχος να το σκηνοθετήσει;

Αυτό μας κίνησε την περιέργεια και του ζητήσαμε να μας μιλήσει γι' αυτό το γεμάτο πόνο, χιούμορ και οικογενειακά τραύματα έργο, που κάνει πρεμιέρα 3/10 στο θέατρο Σημείο.