Στο Μικρό Γκλόρια ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος σκηνοθετεί τα "Ορφανά" του Ντένις Κέλι

Το βραβευμένο βρετανικό έργο πραγματεύεται την εισβολή του έξω κόσμου στους κόλπους μιας φιλήσυχης οικογένειας και μιλά για την πολυδιάστατη φύση της βίας, και την πάλη ανάμεσα στην εικόνα που προβάλουμε στην κοινωνία και τα σκοτεινότερα ένστικτά μας

Ορφανά Στέφανος Σάμιος©

Εσύ μέχρι πού θα έφτανες για να προστατέψεις την οικογένειά σου διερωτάται ένα από τα πιο πολυπαιγμένα σύγχρονα έργα με την υπογραφή του Ντένις Κέλι, τα "Ορφανά”. Μετά την επιτυχία των έργων του ”Η απαγωγή της Τασούλας” και "Χορευτική Πανούκλα / Dancing Plague”, ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος επιστρέφει στην ευρωπαϊκή δραματουργία επιλέγοντας να μεταφράσει και να σκηνοθετήσει το βραβευμένο βρετανικό έργο (Herald Angel Award στο Edinburgh Fringe Festival), ενώ ανεβαίνει στη σκηνή μαζί με τους συνεργάτες του Ελένη Στεργίου (Υποψήφια για το Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2020) και Χρήστο Παπαδόπουλο, σε μια παράσταση υψηλών εσωτερικών εντάσεων, η οποία παίζει στο όριο ανάμεσα στον νατουραλισμό και το παράλογο. Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 16 Μαρτίου.

Το στυλιζαρισμένο, λεπτών αποχρώσεων, ύφος της προεκτείνει τις συγκρούσεις των χαρακτήρων του έργου, φέρνοντας στην επιφάνεια και σε πρώτο πλάνο μια δεύτερη, υπαινισσόμενη σύγκρουση, αυτήν ανάμεσα στην ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου να κατασκευάζει μια ευπρεπή, καθαρή κοινωνική εικόνα - ταυτότητα και στην αδυναμία του να αναγνωρίσει και να αποδεχτεί την άβυσσο και την σκοτεινιά των ενστίκτων του.

Η υπόθεση

Σε μια υποβαθμισμένη και με υψηλό δείκτη εγκληματικότητας γειτονιά του Λονδίνου, η Έλεν και ο Ντάνι ετοιμάζονται να δειπνήσουν στο διαμέρισμά τους γιορτάζοντας την είδηση ότι η Έλεν είναι έγκυος για δεύτερη φορά. Η απροσδόκητη εμφάνιση του αδελφού της Έλεν, Λίαμ, με ρούχα βουτηγμένα στο αίμα, θα ανατρέψει τις, όποιες, προσδοκίες για μια ειρηνική βραδιά. Την αρχική ανησυχία για την σωματική ακεραιότητα του Λίαμ θα διαδεχθούν η αγωνία να προστατευτεί η οικογένεια με κάθε κόστος και στη συνέχεια ο αποτροπιασμός, αφού ένα περιστατικό ακραίας, κατά τα φαινόμενα, ρατσιστικής βίας το οποίο έλαβε χώρα λίγα μέτρα μακρύτερα από το διαμέρισμα, θα εντείνει το αίσθημα της ανασφάλειας και θα ξυπνήσει μια σειρά συγκρούσεων στους κόλπους μιας κατά τα άλλα φιλήσυχης οικογένειας. 

Με το πέρας της βραδιάς κανένα από τα πρόσωπα δεν θα μπορεί να αναγνωρίσει τον εαυτό του, ενώ όλες οι μεταξύ τους σχέσεις διαταράσσονται. Ματαιώσεις, απωθημένα και μυστικά χρόνων θα έρθουν στην επιφάνεια, πράξεις ανομολόγητες αλλά και αποφασιστικές αρνήσεις θα έχουν τραγικές επιπτώσεις στις ζωές όλων. Επιβεβαιώνοντας, με αυτό τον τρόπο, την πολυδιάστατη φύση της βίας, η οποία -περισσότερο από ποτέ στη σύγχρονη, πολιτισμένη κοινωνία- δεν είναι μόνο σωματική, αλλά μπορεί να κρύβεται πίσω από λέξεις και καλές προθέσεις τόσο στην ιδιωτική, όσο στη δημόσια σφαίρα. 

Ο συγγραφέας, με πυκνό και κρυπτικό λόγο, υποδόριο χιούμορ και μια πλοκή γεμάτη σασπένς και ανατροπές, ασκεί εύστοχη κοινωνική κριτική. Δομεί ολοκληρωμένους χαρακτήρες, οι σχέσεις και οι πράξεις των οποίων θέτουν στο μικροσκόπιο έννοιες και ιδέες που απασχολούν κάθε ενεργό πολίτη του σήμερα και που  αμφισβητούνται, επανεξετάζονται ή αναθεωρούνται στο δημόσιο διάλογο μιας εποχής που τρέχει με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, μεταβάλλεται, αναιρεί και (αυτό)αναιρείται. Συνείδηση, ηθική, ιδεολογία, αγάπη, ασφάλεια, προστασία, οικογενειακοί δεσμοί και κοινωνική ευθύνη είναι μόνο κάποιες από τις έννοιες που συνθέτουν το πολυδιάστατο δραματουργικό πλέγμα ενός από τα σύγχρονα αριστουργήματα της ευρωπαϊκής δραματουργίας. 

Οι συντελεστές

Η Αρετή Μουστάκα υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, η Στέλλα Κάλτσου τους φωτισμούς και ο Διαμαντής Αδαμαντίδης (Inner D) την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και τον ηχητικό σχεδιασμό. 

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.