Το "Αίμα των κρίνων" στο θέατρο 104 μιλά για τη φρίκη του πολέμου

Μια προσπάθεια ανάδειξης όσων συμβαίνουν σε ένα πόλεμο, όχι μόνο για τα θύματα, αλλά και για τους ανθρώπους που καταφέρνουν να επιζήσουν.

Το αίμα των Κρίνων © Κωνσταντίνος Λέπουρης

Ορμώμενο από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία (2019-2020) με εισηγητές τους Θανάση Τριαρίδη και Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη είναι το "Αίμα των κρίνων" της Δέσποινας Αποστολίδου που παίζεται στο θέατρο 104, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρόδη. Ο θεατής γίνεται θεατή συμμέτοχος και συνένοχος στην ιστορία με ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ που μιλά για τη φρίκη του πολέμου, όχι μόνο από την πλευρά των θυμάτων αλλά και όσων επιβιώνουν

Το έργο

Ένας άντρας, σχεδόν περιθωριακός από επιλογή, που αδιαφορεί για την ηθική , ζει απομακρυσμένος απ’ την ομορφιά, την εξουσία, την πατρίδα, τη θρησκεία και ό,τι θεωρείται γενικά αποδεκτό. Υπέρμαχος του απαγορευμένου, της αμαρτίας και της τρέλας έρχεται συχνά αντιμέτωπος με τη δυσχέρεια του περιβάλλοντός του. Παρότι χαμηλών τόνων ο ίδιος, η εξάπλωση της φήμης του αρχίζει να δημιουργεί ένα νέο κίνημα ανθρώπων που υιοθετούν σταδιακά αυτό τον τρόπο ζωής. Η κοινότητα θορυβείται από τις εξελίξεις και ψάχνει περισσότερα για το παρελθόν του. Μετά από σχετική έρευνα ανακαλύπτουν ότι ο άντρας, χρησιμοποιώντας άλλο όνομα, υπήρξε πολεμικός ανταποκριτής, διάσημος για τις φωτογραφίες – πορτρέτα γυναικών λίγο μετά το θάνατό τους που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη και συνέβαλαν με έναν τρόπο στη λήξη του πολέμου. Με αφορμή το αδίκημα της πλαστοπροσωπίας, συλλαμβάνεται και οδηγείται για ανάκριση. Τα στοιχεία της ανάκρισης δημοσιοποιούνται παραποιημένα και το κίνημα, που είχε τον πρώην ανταποκριτή ως πρότυπο, αισθάνεται προδομένο. Ο άντρας δολοφονείται από τους υποστηρικτές του για παραδειγματισμό. 

Το αίμα των κρίνων
© Κωνσταντίνος Λέπουρης

Τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει ο Κώστας Μπουγιώτης, σε πρωτότυπη μουσική σύνθεση και στίχους του Καραφύλλη Γιαννούλη, σε μια παράσταση που δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο λόγο και στις ερμηνείες. Πρωταγωνιστούν οι Νάνσυ Ρηγοπούλου, Κωνσταντίνος Μιχαήλ, Abe Cohen και Θοδωρής Ανθόπουλος.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει

"Ο Χ. Κ. Άντερσεν λέει ότι "Το να ζεις μόνο δεν είναι αρκετό, είπε η πεταλούδα. Πρέπει να έχεις λιακάδα, ελευθερία και ένα μικρό λουλούδι…", αυτή είναι η εισαγωγή που κάνει η ίδια η συγγραφέας στο έργο της και πάνω σε αυτό τον καμβά θα κινηθεί και η σκηνοθεσία. Με μινιμαλιστικό σκηνικό και μεγαλύτερη έμφαση στο λόγο και στις ερμηνείες, αλλά και στην μουσική υπόκρουση θα δημιουργηθεί μια ασφυκτική ατμόσφαιρα που θα κάνει συμμέτοχο και συνένοχο τον θεατή στην ιστορία, φέροντας την ατμόσφαιρα του φιλμ νουάρ. Η παραπλάνηση είναι ο βασικός καμβάς της σκηνοθεσίας, προσπαθώντας να σκιαγραφήσει τον θύτη και το θύμα της ιστορίας. Σε μια περίοδο, όπου ο πόλεμος έχει φτάσει στο κατώφλι της Ευρώπης, επιλέγουμε να ασχοληθούμε με ένα άκρως αντιπολεμικό έργο. Προσπαθώντας να αναδείξουμε την φρίκη του πολέμου, όχι μόνο για τα θύματα, αλλά και για τους ανθρώπους που καταφέρνουν να επιζήσουν και πως αντιμετωπίζουν την ζωή πλέον, αφού έχουν περάσει τόσο κοντά από τον θάνατο. Ένα έργο γραμμένο το 2020, που όμως, απευθύνεται σε όλες τις εποχές και γίνεται διαχρονικό και επίκαιρο όσο ποτέ".

Προπώληση μέσω Viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Το αίμα των κρίνων

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Ένας περιθωριοποιημένος από επιλογή άνδρας, ο οποίος αδιαφορεί για την κοινωνία, γίνεται η αφορμή για τη δημιουργία ενός κινήματος που καταπνίγεται βίαια, στο αντιπολεμικό έργο που ανεβαίνει με νουάρ διάθεση.

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Όλγα Βενέτη αποκαλύπτει τη δική της "Dalida"

Με αφορμή την παράσταση "Dalida – La Grande Finale", η πρωταγωνίστρια Όλγα Βενέτη μιλά για το φως, τη μοναξιά, τη μεταμόρφωση, την κορύφωση και την αθανασία∙ λέξεις που αποκτούν νέο νόημα μέσα από το βλέμμα και την ψυχή της Δαλιδά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
06/10/2025

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο

Το Θέατρο Μεταξουργείο παρουσιάζει το νέο του ρεπερτόριο για τη σεζόν 2025-2026, γεμάτο συγκίνηση, δυνατές ερμηνείες και γυναικείες φωνές. Για όλες τις παραστάσεις έχει ήδη ξεκινήσει η προπώληση εισιτηρίων Early Bird.

40 χρόνια Θέατρο Άττις με την επιστροφή της συγκλονιστικής "Νόρας"

Με early bird ξεκινά η νέα σεζόν 2025-26 στο θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου, με την επιστροφή του ιψενικού δράματος με πρωταγωνιστές τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα, Νίκο Ντάση.

Είδαμε την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Ηρώδειο

Παρά το φθινοπωρινό ψύχος, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, "THIS THAT KEEPS ON", άναψε μια φλόγα στο Ηρώδειο. Ζήσαμε μια μοναδική βραδιά, όπου η τέχνη συνάντησε τη γενναιοδωρία, στηρίζοντας τη νέα εποχή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.