Παράταση για τον "Αίαντα" με τον Μιχάλη Σαράντη

Ο μονόλογος σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη που μεταφέρει την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή σε κλειστό χώρο, επενδεδυμένη με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά, συνεχίζεται με επιτυχία στο Αλκυονίς.

Αίας Ελίνα Γιουνανλή

Το κοινό έχει αγκαλιάσει τον "Αίαντα” σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη, που μεταφέρει την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή σε κλειστό χώρο με τον Μιχάλη Σαράντη να ερμηνεύει εξαιρετικά τους εννιά ρόλους του έργου στη σκηνή του θεάτρου Αλκυονίς. Ο ηθοποιός -ένας από τους ικανότερους της σύγχρονης γενιάς- συνομιλεί με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά, καθώς υποδύεται πρωτίστως τον μεγαλύτερο πολεμιστή του στρατοπέδου των Ελλήνων, ο οποίος δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά καταλήγουν με δολοπλοκία στα χέρια του Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται, όμως, έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων και αυτό τον οδηγεί στην απόγνωση και την αυτοκτονία. 

Αίας

Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος. Ο Γιώργος Νανούρης υπογράφει επίσης την επιμέλεια του σκηνικού και τους φωτισμούς, ενώ έχει διασκευάσει και προσαρμόσει το πρωτότυπο κείμενο του Σοφοκλή από κοινού με τον Μιχάλη Σαράντη. 

"Αν ο στόχος του Γιώργου Νανούρη ήταν να καταλάβει σε ένα πρώτο επίπεδο ο θεατής την ιστορία του προδομένου Αίαντα από τους Αχαιούς συμπολεμιστές του, και ταυτόχρονα να αναδειχθεί η ψυχική ένταση του σπουδαίου αυτού μαχητή, το κατάφερε με εξαιρετικό τρόπο", διαβάζουμε στην κριτική του "α” για την παράσταση παρακάτω.

Διαβάστε Επίσης

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αίας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας που έγραψε ο Σοφοκλής, συνομιλώντας την ίδια στιγμή με το ζωγραφικό σύμπαν του Απόστολου Χαντζαρά σε μια πρωτότυπη παράσταση, μια εξωστρεφή σκηνική συνάντηση λόγου, κινήσεων και αισθήσεων. Κεντρικό πρόσωπο του έργο είναι ο Αίας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, ο οποίος δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατό του. Όταν αυτά, όμως, με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Ωστόσο, τελικά καταλήγει έρμαιο της θεάς Αθηνάς και όντας πια περίγελος του στρατεύματος των Αργείων, νιώθοντας πλήρως ατιμασμένος και απεγνωσμένος, δίνει τέλος στη ζωή του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber