Ο Γιάννης Χουβαρδάς επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με την "Παρεξήγηση" του Καμί

Το θεατρικό δια χειρός Γιάννη Χουβαρδά ανεβαίνει ξανά στο Θέατρο Τέχνης.

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Ο Γιάννης Χουβαρδάς, μετά τους επιτυχημένους "Παλιούς καιρούς" του Χάρολντ Πίντερ (Υπόγειο 2018-19) επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με ένα έργο-μελέτη πάνω στη σύγκρουση του ανθρώπου με το μοιραίο και τις τραγικές συνέπειες ενός αθώου λάθους στην επικοινωνία: την εμβληματική "Παρεξήγηση" του Αλμπέρ Καμί, που σπανίως έχουμε δει στην ελληνική σκηνή.
Γραμμένο από τον κορυφαίο Γάλλο νομπελίστα συγγραφέα και φιλόσοφο Αλμπέρ Καμί το 1944, στη διάρκεια της κατοχής της Γαλλίας από τις Γερμανικές δυνάμεις, το έργο είναι δομημένο κατά τους Αριστοτελικούς κανόνες της τραγωδίας και οι ρίζες της πλοκής του μπορούν να βρεθούν τόσο στην κλασική όσο και στην Βιβλική παράδοση.

Ο γιος επιστρέφει μετά από 20 χρόνια οικειοθελούς εξορίας στην Αφρική στην πατρίδα του, κάπου στην κεντρική Ευρώπη, για να βρει ξανά τη μητέρα και την αδερφή του. Έρχεται με τη νεαρή γυναίκα του, αποφασίζοντας να μην ανακοινώσει εξαρχής την πραγματική του ταυτότητα. Απόφαση μοιραία, γιατί οι δύο γυναίκες, που διατηρούν ένα μοναχικό πανδοχείο, ληστεύουν και δολοφονούν τους καλεσμένους τους προσπαθώντας να επιβιώσουν αλλά και με την ελπίδα να αφήσουν πίσω τον τόπο τους και να εγκατασταθούν κάπου "μπροστά στη θάλασσα", σε μια χώρα όπου "ο ήλιος καταβροχθίζει τα πάντα”. Ο ίδιος ο Καμύ αποδίδει την έμπνευσή του σε μια είδηση που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ηχώ του Αλγερίου το 1935. Βρίσκουμε ήδη στο μυθιστόρημά του "Ο Ξένος" την νύξη σε αυτό το γεγονός: "Μεταξύ του αχυρένιου στρώματός μου και της σανίδας του κρεβατιού, είχα βρει ένα παλιό άρθρο από μια εφημερίδα... αφορούσε μια πραγματική είδηση… αλλά και τη βιβλική παραβολή του άσωτου γιου που τον σκότωσε η οικογένειά του.”

Το θέματα που αναδεικνύει το έργο είναι τόσο επίκαιρα σήμερα -την εποχή της διαθλασμένης επικοινωνίας και της παραμορφωμένης πληροφόρησης- όσο ποτέ: τα συναισθήματα του εγκλωβισμού και της απομόνωσης μέσα σε έναν απρόσωπο, ψηφιακό κόσμο, ο πόθος για μια αληθινή ζωή που βρίσκεται κάπου αλλού, η αποξένωση από τον ίδιο μας τον εαυτό, το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα σ’ ένα αδιάφορο σύμπαν, η αδυναμία επικοινωνίας ανάμεσα στους πιο κοντινούς μεταξύ τους ανθρώπους -τα μέλη μιας οικογένειας- που φτάνει εδώ στην απόλυτα τραγική της συνέπεια, τον θάνατο. 

Ο Γιάννης Χουβαρδάς, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger (Tuxedomoon), χτίζει μια άκρως μυστηριώδη, μεταφυσική σχεδόν ατμόσφαιρα, με βασικό άξονα την σαρκαστική ατάκα της κόρης προς την σύζυγο του γιου: "Αν θέλετε να ξέρετε, υπήρξε κάποια παρεξήγηση. Όσο άμαθη κι αν είστε στη ζωή, αντιλαμβάνεστε ότι αυτά συμβαίνουν".

Πρωταγωνιστούν οι Μαριάννα Κάλμπαρη, Φλομαρία Παπαδάκη, Αναστάσης Ροϊλός, Πηνελόπη Τσιλίκα, Blaine L. Reininger.

Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 3 Φεβρουαρίου.
 

Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες
 

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Η Παρεξήγηση Γιάννης Χουβαρδάς

Προπώληση μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 11 έως 17/12 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/12/2025

Ο Καρυοθραύστης φέρνει τη μαγεία των Χριστουγέννων στο Ολύμπια

Το κατεξοχήν χριστουγεννιάτικο μπαλέτο, ο "Καρυοθραύστης" Τσαϊκόφσκι, ζωντανεύει για τις γιορτές στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας".

Τι συμβαίνει στην ολοζώντανη γειτονιά της Κυψέλης, Ντίνα Σταματοπούλου;

Μιλήσαμε με την Ντίνα Σταματοπούλου, καλλιτεχνική διευθύντρια του προγράμματος θεατρικών εργαστηρίων της σεζόν 2025-26, "Η καρδιά του Θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης".

Ο Γιάννης Μπέζος ανεβάζει Τσέχοφ- Πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση

Αγαπάμε τον Άντον Τσέχοφ! Παραμένει διαχρονικός, με χιούμορ λεπτό και ανθρώπινο, που φωτίζει τις αδυναμίες μας. Αυτή την οξυδερκή ματιά αγαπά και ο Γιάννης Μπέζος, παρουσιάζοντας μια απολαυστική συνάντηση με τον κωμικό του κόσμο στην νέα παράσταση στο θέατρο Άνεσις.

Οι τελευταίες παραστάσεις του "Dracula" στο Θέατρο Πόρτα

Ο μύθος του "Dracula" αναγεννάται στο Θέατρο Πόρτα μέσα από την εικαστική, σύγχρονη ματιά του Θάνου Παπακωνσταντίνου, σε μια ατμοσφαιρική παράσταση που ξεπερνά τα όρια του τρόμου.

Φεστιβάλ Σύγχρονου Ελληνικού Θεάτρου: Η "Μητέρα" στο κέντρο της σκηνής

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και η Theatre Lab Company παρουσιάζουν ένα τριήμερο αφιερωμένο στη μητρική φιγούρα, με δεκατέσσερα νέα ελληνικά έργα, ομιλίες και συζητήσεις που φωτίζουν τη μητρότητα πέρα από στερεότυπα και συμβάσεις.

Ποια έργα σκηνοθετεί στην Κάμιρο ο Γιώργος Παύλου;

Σεβαστίκογλου και Μάγιενμπουργκ ανεβάζει τον Ιανουάριο ο Γιώργος Παύλου και στο επίκεντρο της σκηνοθετικής του προσέγγισης βρίσκεται η διερεύνηση του ποιοι είμαστε πραγματικά και πώς το παρελθόν, οι εμπειρίες και οι κοινωνικές συνθήκες διαμορφώνουν τη ζωή και τις σχέσεις μας.