"I Am (VR)": Ταξίδι στο κέντρο του εαυτού

Μια μοναδική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας μας υπόσχεται η ιδιότυπη περφόρμανς-εγκατάσταση της ρηξικέλευθης Γερμανίδας σκηνοθέτριας Σουζάνε Κένεντι, που έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

I AM (VR)

Αλήθεια, τι να περιμένουμε από τη Σουζάνε Κένεντι; Από τις πλέον συζητημένες φωνές του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, μόνο προβλεπόμενη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Τη γνωρίσαμε πριν από λίγα χρόνια χάρη στο Φεστιβάλ Αθηνών, που φιλοξένησε την ψυχεδέλικη εκδοχή της πάνω στις "Αυτόχειρες παρθένους" του Τζέφρι Ευγενίδη, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας είδαμε στο ψηφιακό κανάλι της Στέγης την πολυαναγνωρισμένη παράστασή της, "Τρεις αδερφές", στην οποία τοποθέτησε το αριστούργημα του Τσέχοφ σε μια χωροχρονική κάψουλα. Τεχνολογία, νέα μέσα, διαδίκτυο, κυβερνοχώρος, τεχνητή νοημοσύνη, όλα συναγωνίζονται στο "θέατρο" που δημιουργεί η σαρανταπεντάχρονη δημιουργός, που μετράει μεγάλες συνεργασίες με ιστορικούς θεατρικούς οργανισμούς.

I AM (VR)

Ειδικά όσο εξελίσσεται η δουλειά της, οτιδήποτε εκτείνει τα πράγματα έξω από τα απτά ανθρώπινα όρια δείχνει να την ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Η "απορρόφηση" της οντότητας των ηθοποιών από τη σκηνική χρήση μαριονετών, γιγάντιων κουκλών ή/και μασκών, η προσχηματική δράση, οι μαγνητοφωνημένοι διάλογοι, στοιχεία που συναντάμε στις δουλειές της, μετουσιώνονται στις τελευταίες από αυτές σε ένα μετα-ανθρώπινο θέατρο που θέλει να αγγίξει τα όρια της εικονικής πραγματικότητας. Η λογοτεχνία, το θέατρο, ο Νίτσε, η αρχαία τραγωδία, οι παγανιστικές τελετουργίες και οι αποκρυφιστικές θεωρίες ενδιαφέρουν την Κένεντι, τα εντάσσει όμως στη δική της οπτική για ένα μη ρεαλιστικό, μη ψυχολογικό, μη αναπαραστατικό θέατρο, που βασίζεται όλο και περισσότερο στη χρήση της τεχνολογίας, η οποία ούτως ή άλλως ορίζει τη ζωή μας. Η ίδια έχει δηλώσει πως η τεχνολογία είναι απλώς το μέσο για να εστιάσει και να αναρωτηθεί πάνω στον άνθρωπο και την αντιμετωπίζει περίπου ως μια μεταφυσική λειτουργία, που μπορεί να ευνοήσει την πνευματική συνάντηση που συντελείται μέσα σε μια θεατρική αίθουσα.

I AM (VR)

Η περφόρμανς που έρχεται στη Στέγη (9-30/12), "I Am (VR)", σε συνεργασία της Κένεντι με τους multimedia καλλιτέχνες Μάρκους Σελγκ και Ρόντρικ Μπίρστεκερ, εμπνέεται από το αρχαίο μαντείο των Δελφών και το επίγραμμα "γνώθι σαυτόν" που καλωσόριζε τους επισκέπτες του. Πρόκειται για μια μετεξέλιξη της εγκατάστασης "Oracle", που παρουσιάστηκε το 2020 και αποτελεί μια πρωτόγνωρη περφόρμανς, η οποία απευθύνεται σε ένα θεατή κάθε φορά (ανταποκρινόμενη ευστοχότατα στην πρωτόγνωρη εμπειρία της απομόνωσης και της ενδοσκόπησης που έφερε η πανδημία). Με τη βοήθεια του ειδικού virtual reality εξοπλισμού, κάθε συμμετέχων θα βρεθεί σε έναν από τους λιγότερο γνωστούς χώρους της Στέγης, βιώνοντας ένα ψυχεδελικό ταξίδι, μια μεταθεατρική συνθήκη ψηφιακής αντίληψης, ένα παιχνίδι αυτογνωσίας σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας. Η εγκατάσταση "μιλά" αγγλικά και είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 13 ετών, με απαραίτητη τη συνοδεία από έναν ενήλικο.

Περισσότερες πληροφορίες

I am (VR)

  • Performance/Εγκατάσταση
  • Διάρκεια: 35 '

Το πρώτο έργο εικονικής πραγματικότητας της διακεκριμένης Γερμανίδας σκηνοθέτιδας είναι μια πρωτόγνωρη, εμβυθιστική περφόρμανς-ψυχεδελικό ταξίδι και παράλληλα παιχνίδι αυτογνωσίας.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".