Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 6 έως 12/10 και ξεχωρίζουν.

Το Χελιδόνι Διόνυσος Σούλης, Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

"Το χελιδόνι"

Το έργο του Καταλανού Γκιλιέμ Κλούα σκηνοθετεί ο Αντώνης Γαλέος, με την Κατερίνα Διδασκάλου και τον Δημήτρη Τσίκλη. Το "Χελιδόνι" γράφτηκε με αφορμή την τρομοκρατική επίθεση της 12ης Ιουνίου 2016 στο gay bar "Pulse" του Ορλάντο, και φέρνει αντιμέτωπους τη μητέρα ενός από τα θύματα και τον σύντροφό του, συνθέτοντας έναν ύμνο στη ζωή και την αγάπη (Μουσούρη, από 6/10).

Μπαμπάδες με ρούμι
Γιώργος Καλφαμανώλης©

"Μπαμπάδες με ρούμι"

Ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου ανεβάζουν τη θρυλική κωμωδία τους με έναν all-star θίασο: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Κώστας Κόκλας, Μαρία Λεκάκη, Σοφία Βογιατζάκη, Τζόυς Ευείδη. Οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας καυτηριάζονται μέσα από την ιστορία μιας τεράστιας κληρονομιάς που εποφθαλμιούν δύο γιοι, δύο νύφες, μια κουτσομπόλα γειτόνισσα και μια φαρμακερή νοσοκόμα (Αλίκη, από 6/10)

Η μοναξιά της δύσης
Εβίτα Σκουρλέτη, Γιώργος Ηλιόπουλος©

"Η μοναξιά της Δύσης"

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του υπογράφει ο Νίκος Κουρής με το έργο του Μάρτιν ΜακΝτόνα, στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τους Χρήστο Μαλάκη, Δανάη Μιχαλάκη και Γιώργο Ηλιόπουλο. Η συγκρουσιακή σχέση δύο αδερφών εντείνεται ακόμη περισσότερο από τη δοκιμασία που τους θέτουν ένας ιερέας και ένα περίεργο κορίτσι (Αθηνών, από 7/10).

Ο Μάκης
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Ο Μάκης"

Ο Βασίλης Κατσικονούρης σκηνοθετεί το έργο του, καθοδηγώντας τον Ερρίκο Λίτση στην ερμηνεία ενός ηλικιωμένου ήρωα, μιας βαθιά ανθρώπινης, ίσως και τραγικής φιγούρας, που προχωράει σε έναν εκ βαθέων (αυτό)σαρκαστικό λογαριασμό ζωής, έχοντας για ακροατή ένα χρυσόψαρο (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 7/10).

Μία τεράστια έκρηξη
Κώστας Γκιόκας©

"Μία τεράστια έκρηξη"

Η πρωτοεμφανιζόμενη Κατερίνα Διονυσοπούλου σκηνοθετεί το έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου με μια ομάδα νέων ηθοποιών. Πρόκειται για μια σπιντάτη, διασκεδαστική ιστορία ενηλικίωσης ενός αντιήρωα της διπλανής πόρτας, σε μια παράσταση που διακρίθηκε στο 1ο Φεστιβάλ Σκηνοθεσίας που διοργάνωσε η "μικρή ακαδημία" του Tempus Verum - Εν Αθήναις (από 7/10).

Τα Όρια
Φώτης Πλέγας©

"Τα όρια"

Ο Κώστας Νταλιάνης σκηνοθετεί και η Εβίτα Παπασπύρου ερμηνεύει σε πανελλήνια πρώτη το σύγχρονο ρουμάνικο έργο των Μιχαέλα Μιχαΐλοβ και Ράντου Απόστολ, που αντιμετωπίζει με θάρρος και καυστικό χιούμορ το ζήτημα της εκπαίδευσης. Τα "Όρια" είναι ενταγμένα στο διετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα Creative Europe και ανεβαίνουν ταυτόχρονα στη Ρουμανία (Centrul de Teatru Educational Replika), την Πορτογαλία (Τeatro dos Aloes) και την Ελλάδα (Μοντέρνοι Καιροί, από 8/10).

Τσιτάχ
Δημήτρης Βαττής©

"Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα"

Ο Γιώργος Νινιός συνσκηνοθετεί με την Ερμίνα Κυριαζή το νέο έργο του Βασίλη Κατσικονούρη, μια ιστορία για την ανδρική μοναξιά και ματαίωση. Ο ίδιος ερμηνεύει το ρόλο του Τσιτάχ, ενός πολύπειρου βετεράνου τερματοφύλακα της Εθνικής Ελλάδος, που κάνει έναν απολογισμό της καριέρας του, μιλώντας στους μαθητές κάποιου σχολείου (Σταθμός, από 8/10).

Μυθιστόρημα του Γιώργου Χειμωνά
Αναστασία Γιαννάκη©

"Μυθιστόρημα"

Το διήγημα του Γιώργου Χειμωνά ανεβάζει στη σκηνή ο Παναγιώτης Εξαρχέας, σκηνοθετώντας τον Κωνσταντίνο Γώγουλο και την Ελίνα Ρίζου. Ταλαντούχοι καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς, εξερευνούν το κείμενο του σημαντικού λογοτέχνη, που μιλάει για την άνευ όρων αγάπη αλλά και για το τέρας της αδυσώπητης βίας που κουβαλάει ο άνθρωπος μέσα του (Μικρό Θέατρο Κεραμεικού, από 11/10).

Το μαύρο ταξίδι
Ανδρέας Κανελλόπουλος©

"Το μαύρο ταξίδι"

Η παράσταση των bijoux de kant, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη, βασίζεται στη μαρτυρία ενός νεαρού Έλληνα που στρατολογήθηκε στη μικρασιατική εκστρατεία. Ο Θανάσης Δόβρης, ο Βασίλης Μηλιώνης και η μουσικός Θεοδώρα Αθανασίου μιλούν για τη σκληρότητα του πολέμου, το διωγμό και την προσφυγιά, υπό τους ήχους της μικρασιάτικης μουσικής (Μπέλλος, από 12/10).

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Πρόκειται για μια ιστορία γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση με κύρια θέματά της την ανδρική μοναξιά και τη ματαίωση, μαζί όμως με ένα βαθύ αίσθημα αξιοπρέπειας, ως νίκη σε πείσμα της φθοράς. Ο Τσιτάχ, ένας πολύπειρος βετεράνος τερματοφύλακας της Εθνικής Ελλάδος, κάνει έναν ειλικρινή απολογισμό της μακροχρόνιας πορείας του, προσκεκλημένος από ένα σχολείο για να μιλήσει στα παιδιά για την αξία της άμιλλας και τα αθλητικά ιδεώδη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού, εξιστορεί γεγονότα και εμπειρίες από τη ζωή και την καριέρα του ξετυλίγοντας σιγά-σιγά το κουβάρι της ύπαρξης του, από τη δόξα, τα πλούτη και τα φώτα της δημοσιότητας μέχρι το μηδέν και το περιθώριο.

Το χελιδόνι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Με αφορμή την τρομοκρατική επίθεση της 12ης Ιουνίου 2016 σε gay bar στο Ορλάντο, ο βραβευμένος Καταλανός συγγραφέας υπογράφει ένα έργο-ύμνος στην αγάπη και τη ζωή.

Η μοναξιά της δύσης

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Η αγριότητα που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες οικογενειακές σχέσεις απασχολεί και σε αυτό το έργο τον σηματικό συγγραφέα μέσα από την ιστορία δύο αδελφών που έρχονται σε σύγκρουση.

Ο Μάκης

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Ένας παππούς μοιράζεται με μόνο ακροατή ένα χρυσόψαρο την ιστορία της ζωής του, την ιδεολογία του, τις περιπέτειες των οικογενειακών και των ερωτικών του σχέσεων. Τα παιδιά του έχουν πάει διακοπές. Σαντορίνη, Πάρο, Μύκονο… Ο ίδιος σύχναζε στη Μακρόνησο και στη Γυάρο… Τώρα να τος μόνος του στην Αθήνα μέσα στον καύσωνα. Με τις εμμονές του, τη ματαίωση και τον φόβο του. Δε νοσταλγεί τίποτα από τα περασμένα, ούτε πενθεί. Εκείνος ο μακρινός, ανεξάντλητος πόθος του για ζωή παραμένει και δεν τον αφήνει να παραδώσει τα όπλα. Στο άδειο σπίτι, μόνος του, χλευάζει τους πάντες και τα πάντα και πάνω απ’ όλα τον ίδιο του τον εαυτό. Ένα πρόσωπο με έντονο το στοιχείο του τραγικού και του κωμικού μαζί, που εναλλάσσονται διαρκώς μέχρι την τελική, τρυφερή τους ένωση.

Μία τεράστια έκρηξη

  • Μαύρη Κωμωδία
  • Διάρκεια: 60 '

Μια μαύρη κωμωδία για το ταξίδι προς την ενηλικίωση που μας καλεί να κάνουμε τον δικό μας απολογισμό.

Τα όρια

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Το έργο έχει ως θέμα ένα πραγματικό περιστατικό κακοποίησης (bullying) που συνέβη σε ένα σχολείο της Ρουμανίας. Η κακοποίηση και η σεξουαλική παρενόχληση είχε στόχο ένα υπέρβαρο κορίτσι. Και η καθηγήτρια όμως, που προσπαθεί να το υπερασπιστεί, πέφτει κι αυτή θύμα κακοποίησης. Ξεκινώντας από αυτό το περιστατικό το έργο και η παράσταση διεισδύουν στο καυτό ζήτημα της Παιδείας με θάρρος και καυστικό χιούμορ. Μία ηθοποιός, πολλοί ρόλοι… Μπροστά μας παρελαύνει μια ολόκληρη σειρά από διαφορετικά πρόσωπα, με διαφορετικές απόψεις γύρω από την Παιδεία. Συγκρούονται μεταξύ τους, αντιπαρατίθενται, καμιά φορά καυγαδίζουν κιόλας. Όλα αυτά τα πρόσωπα ερμηνεύονται από μια ηθοποιό, σε ένα ερμηνευτικό μαραθώνιο. Μέσα από το καταλυτικό χιούμορ του έργου και τα σχόλια σπουδαίων Εκπαιδευτικών από όλον τον κόσμο, φωτίζονται οι κακοδαιμονίες της Εκπαίδευσης, οι συγκρούσεις ανάμεσα σε μαθητές- γονείς - δασκάλους - κράτος και ο εγκλωβισμός των δασκάλων και των καθηγητών μέσα στα γρανάζια του εκπαιδευτικού συστήματος. Όλα αυτά έχουν όρια;

Μυθιστόρημα

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 65 '

Ο Χειμωνάς, φωτίζοντας αθέατες πλευρές της ψυχής, σχολιάζει τον τερατώδη τρόπο με τον οποίο μπορεί να συμπεριφερθεί ο άνθρωπος.

Το μαύρο ταξίδι

  • Κοινωνικό

Η μαρτυρία ενός ανώνυμου νέου που φεύγει από το χωριό του για να πάρει μέρος στην μικρασιατική εκστρατεία ενέπνευσε μια παράσταση που μιλά για τη σκληρότητα του πολέμου.

Μπαμπάδες με ρούμι

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Στην αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία, πέντε πρόσωπα ετοιμάζουν για τρίτη χρονιά ένα «γλυκό» σχέδιο αλληλοεξόντωσης για μια κληρονομιά. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι οι πρωταγωνιστές της μαύρης κωμωδίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν, καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να κερδίσουν την κληρονομιά. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» με λίγο δηλητήριο.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber