Τον Δημήτρη Λάλο σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στην "Άλκηστη" του Ευριπίδη

Η γνωστή σκηνοθέτιδα και ηθοποιός συμπράττει με τον Δημήτρη Λάλο στην δική της σκηνική εκδοχή πάνω στο αινιγματικό έργο του Ευριπίδη από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Χώρος.

Άλκηστις Σπύρος Χατζηαγγελάκης©

Η Έλενα Μαυρίδου σκηνοθετεί την "Άλκηστη" του Ευριπίδη για τη νέα σεζόν 2022-23 με συμπρωταγωνιστή τον Δημήτρη Λάλο. Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης σε μορφή θεατρικού αναλογίου στο πλαίσιο της σειράς "Παραβάσεις" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον Απρίλιο του 2022, κάνει πρεμιέρα σε ολοκληρωμένη μορφή το Σάββατο 1 Οκτωβρίου στη σκηνή του Θεάτρου Χώρος. Η μητρική αγάπη βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνικής ανάγνωσης της Έλενας Μαυρίδου πάνω στο αινιγματικό έργο που ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και το σατυρικό δράμα.
Η Άλκηστη, χωρίς να είναι μια δυναμική ηρωίδα, όπως άλλα τρανά παραδείγματα που μας έρχονται στον νου, κατακτά τον απόλυτο σεβασμό μέσα από την επιλογή της να θυσιαστεί αντί για τον σύζυγό της. Ο μόνος της όρος είναι ο Άδμητος να μην ξαναπαντρευτεί. Η αφοσίωσή της την μετατρέπει σε θύμα. Μαζί, όμως, με το νήμα της ζωής της καλείται να κόψει και τον δεσμό της μητρικής αγάπης.
Στο έργο του 438 π.Χ. ο Άδμητος, βασιλιάς της πόλης των Φερών, έχοντας κερδίσει την εύνοια του Απόλλωνα για την φιλοξενία του, κατέχει το προνόμιο της αποφυγής του πρόωρου θανάτου, αρκεί κάποιος άλλος να δεχτεί να πάρει τη θέση του στον Άδη. Η Άλκηστη είναι η μόνη που δέχεται να το κάνει. Ο Ηρακλής επισκέπτεται το παλάτι χωρίς να γνωρίζει για το θάνατό της. Όταν πληροφορείται τι έχει συμβεί αποφασίζει να τη φέρει πίσω. Επιστρέφει με την πεπλοφορεμένη ηρωίδα, χωρίς να αποκαλύψει αρχικά στον Άδμητο την ταυτότητά της. Εκείνος τη δέχεται παρά τον όρκο που έδωσε. Όταν σηκώνει το πέπλο της, τα πράγματα αλλάζουν. 

Μαζί με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο ανεβαίνουν επί σκηνής οι Σωτήρης Τσακομίδης, Δήμητρα Κούζα, Γιώργος Τριανταφυλλίδης και Στέργιος Κοντακιώτης.

Η μετάφραση του έργου είναι του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, η πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ο ηχητικός σχεδιασμός του Γιώργου Μαυρίδη και οι φωτισμοί του Περικλή Μαθιέλη. Η σκηνοθέτιδα υπογράφει και τις φιγούρες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/11/2025

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".

Ο χορός στα καλύτερά του μέσα από 10 άχαστα ραντεβού

8 + 2 παραστάσεις χορού που αναμένουμε με ανυπομονησία στην Αθήνα το 2025 και το 2026.

Cow | Deer

Η ηχητική περφόρμανς της Κέιτι Μίτσελ, που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο δεν προτείνει απλώς ένα διαφορετικού είδους σκηνικό γεγονός, αλλά έναν διαφορετικό τρόπο να βιώσουμε τη θεατρική τέχνη, ενώ μας καλεί συνολικά να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας μέσα στο φυσικό περιβάλλον. | Powered by Uber

Μέχρι να σβήσουν τ' άστρα

Γλυκόπικρο οικογενειακό δράμα με "τσεχοφικές" ποιότητες (αλλά και κάποια επιφανειακή μελοδραματικότητα), που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μια ένθερμη παράσταση ωραίων πρωταγωνιστών/ριών. | Powered by Uber

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

"Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας": Η Νένα Μεντή συνεχίζει να μαγεύει – Τα τελευταία εισιτήρια

Η παράσταση "Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας" με τη συγκλονιστική Νένα Μεντή συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στο Πτι Παλαί. Παρά την επανάληψη, τα τελευταία εισιτήρια έως 5 Απριλίου εξαντλούνται, επιβεβαιώνοντας τη δύναμη της.