Τον Δημήτρη Λάλο σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στην "Άλκηστη" του Ευριπίδη

Η γνωστή σκηνοθέτιδα και ηθοποιός συμπράττει με τον Δημήτρη Λάλο στην δική της σκηνική εκδοχή πάνω στο αινιγματικό έργο του Ευριπίδη από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Χώρος.

Άλκηστις Σπύρος Χατζηαγγελάκης©

Η Έλενα Μαυρίδου σκηνοθετεί την "Άλκηστη" του Ευριπίδη για τη νέα σεζόν 2022-23 με συμπρωταγωνιστή τον Δημήτρη Λάλο. Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης σε μορφή θεατρικού αναλογίου στο πλαίσιο της σειράς "Παραβάσεις" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον Απρίλιο του 2022, κάνει πρεμιέρα σε ολοκληρωμένη μορφή το Σάββατο 1 Οκτωβρίου στη σκηνή του Θεάτρου Χώρος. Η μητρική αγάπη βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνικής ανάγνωσης της Έλενας Μαυρίδου πάνω στο αινιγματικό έργο που ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και το σατυρικό δράμα.
Η Άλκηστη, χωρίς να είναι μια δυναμική ηρωίδα, όπως άλλα τρανά παραδείγματα που μας έρχονται στον νου, κατακτά τον απόλυτο σεβασμό μέσα από την επιλογή της να θυσιαστεί αντί για τον σύζυγό της. Ο μόνος της όρος είναι ο Άδμητος να μην ξαναπαντρευτεί. Η αφοσίωσή της την μετατρέπει σε θύμα. Μαζί, όμως, με το νήμα της ζωής της καλείται να κόψει και τον δεσμό της μητρικής αγάπης.
Στο έργο του 438 π.Χ. ο Άδμητος, βασιλιάς της πόλης των Φερών, έχοντας κερδίσει την εύνοια του Απόλλωνα για την φιλοξενία του, κατέχει το προνόμιο της αποφυγής του πρόωρου θανάτου, αρκεί κάποιος άλλος να δεχτεί να πάρει τη θέση του στον Άδη. Η Άλκηστη είναι η μόνη που δέχεται να το κάνει. Ο Ηρακλής επισκέπτεται το παλάτι χωρίς να γνωρίζει για το θάνατό της. Όταν πληροφορείται τι έχει συμβεί αποφασίζει να τη φέρει πίσω. Επιστρέφει με την πεπλοφορεμένη ηρωίδα, χωρίς να αποκαλύψει αρχικά στον Άδμητο την ταυτότητά της. Εκείνος τη δέχεται παρά τον όρκο που έδωσε. Όταν σηκώνει το πέπλο της, τα πράγματα αλλάζουν. 

Μαζί με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο ανεβαίνουν επί σκηνής οι Σωτήρης Τσακομίδης, Δήμητρα Κούζα, Γιώργος Τριανταφυλλίδης και Στέργιος Κοντακιώτης.

Η μετάφραση του έργου είναι του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, η πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ο ηχητικός σχεδιασμός του Γιώργου Μαυρίδη και οι φωτισμοί του Περικλή Μαθιέλη. Η σκηνοθέτιδα υπογράφει και τις φιγούρες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.