Τον Δημήτρη Λάλο σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στην "Άλκηστη" του Ευριπίδη

Η γνωστή σκηνοθέτιδα και ηθοποιός συμπράττει με τον Δημήτρη Λάλο στην δική της σκηνική εκδοχή πάνω στο αινιγματικό έργο του Ευριπίδη από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Χώρος.

Άλκηστις Σπύρος Χατζηαγγελάκης©

Η Έλενα Μαυρίδου σκηνοθετεί την "Άλκηστη" του Ευριπίδη για τη νέα σεζόν 2022-23 με συμπρωταγωνιστή τον Δημήτρη Λάλο. Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης σε μορφή θεατρικού αναλογίου στο πλαίσιο της σειράς "Παραβάσεις" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τον Απρίλιο του 2022, κάνει πρεμιέρα σε ολοκληρωμένη μορφή το Σάββατο 1 Οκτωβρίου στη σκηνή του Θεάτρου Χώρος. Η μητρική αγάπη βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνικής ανάγνωσης της Έλενας Μαυρίδου πάνω στο αινιγματικό έργο που ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και το σατυρικό δράμα.
Η Άλκηστη, χωρίς να είναι μια δυναμική ηρωίδα, όπως άλλα τρανά παραδείγματα που μας έρχονται στον νου, κατακτά τον απόλυτο σεβασμό μέσα από την επιλογή της να θυσιαστεί αντί για τον σύζυγό της. Ο μόνος της όρος είναι ο Άδμητος να μην ξαναπαντρευτεί. Η αφοσίωσή της την μετατρέπει σε θύμα. Μαζί, όμως, με το νήμα της ζωής της καλείται να κόψει και τον δεσμό της μητρικής αγάπης.
Στο έργο του 438 π.Χ. ο Άδμητος, βασιλιάς της πόλης των Φερών, έχοντας κερδίσει την εύνοια του Απόλλωνα για την φιλοξενία του, κατέχει το προνόμιο της αποφυγής του πρόωρου θανάτου, αρκεί κάποιος άλλος να δεχτεί να πάρει τη θέση του στον Άδη. Η Άλκηστη είναι η μόνη που δέχεται να το κάνει. Ο Ηρακλής επισκέπτεται το παλάτι χωρίς να γνωρίζει για το θάνατό της. Όταν πληροφορείται τι έχει συμβεί αποφασίζει να τη φέρει πίσω. Επιστρέφει με την πεπλοφορεμένη ηρωίδα, χωρίς να αποκαλύψει αρχικά στον Άδμητο την ταυτότητά της. Εκείνος τη δέχεται παρά τον όρκο που έδωσε. Όταν σηκώνει το πέπλο της, τα πράγματα αλλάζουν. 

Μαζί με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο ανεβαίνουν επί σκηνής οι Σωτήρης Τσακομίδης, Δήμητρα Κούζα, Γιώργος Τριανταφυλλίδης και Στέργιος Κοντακιώτης.

Η μετάφραση του έργου είναι του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, η πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ο ηχητικός σχεδιασμός του Γιώργου Μαυρίδη και οι φωτισμοί του Περικλή Μαθιέλη. Η σκηνοθέτιδα υπογράφει και τις φιγούρες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
08/12/2025

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.