Ο Παντελής Φλατσούσης δεν φοβάται τη ματαίωση - και την έκανε παράσταση!

H παράσταση «Μετά το τέλος του κόσμου˙ ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων» απενοχοποιεί, επιτέλους, την αποτυχία.

Μετά το τέλος του κόσμου Γιάννης 'Gizmo' Mπερερής

Ένα διαμαντάκι ανάμεσα στις δεκάδες παραστάσεις που στριμώχτηκαν στην εκπνοή της χειμερινής σεζόν είναι η παράσταση που υπογράφει ο Παντελής Φλατσούσης "Μετά το τέλος του κόσμου˙ ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων". Μέσα σε έναν κόσμο που δείχνει να αφορά, να χωράει και να συγχωρεί μόνο τους επιτυχημένους, ο Παντελής Φλατσούσης έρχεται για απενοχοποιήσει, επιτέλους, την αποτυχία, και εμπνέεται από την πραγματικότητα δεκάδων, εκατοντάδων, χιλιάδων σχεδίων που έμειναν εκκρεμή, από αποτυχίες και ματαιώσεις, προσωπικές και συλλογικές, σημαντικές και ασήμαντες, που συνέβησαν χθες ή στο μακρινό παρελθόν σε κάθε πεδίο της κοινωνικής ζωής, την πολιτική, την τέχνη, την επιστήμη.

Μετά το τέλος του κόσμου - ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων
Γιάννης "Gizmo" Mπερερής

Με την καίρια συμβολή στη δραματουργία της Παναγιώτας Κωνσταντινάκου και της Έλενας Τριανταφυλλοπούλου δημιουργεί μια διαδραστική περφόρμανς, που εκτυλίσσεται με τη μορφή ραδιοφωνικής εκπομπής, όπου οι θεατές καλούνται να διαδραματίσουν αποφασιστικό ρόλο. Ολόκληρη η διαδρομή του κόσμου είναι μια σειρά από σχέδια που δεν πραγματοποιήθηκαν μοιάζει να μας λέει ο Φλατσούσης, βάζοντας στο κάδρο του πληροφορίες από πραγματικά, ιστορικής σημασίας γεγονότα - για να πλαισιώσει, στην πραγματικότητα, τα συναισθήματα των καθημερινών ανθρώπων, τα δικά μας συναισθήματα, απέναντι στο "φάντασμα" των ανεκπλήρωτων ονείρων. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ άλλους ερμηνευτές γι’ αυτό το εγχείρημα από την Άλκηστη Πολυχρόνη και τον Γιώργο Κριθάρα, που σε ρόλο παραγωγών καθοδηγούν τους θεατές σε ένα συγκινητικό ταξίδι ενδοσκόπησης και απολογισμού. Η χημεία μεταξύ τους είναι αφοπλιστική, η αλληλεπίδραση και το δέσιμό τους τόσο ισχυρά, σαν να έχουν περάσει τη ζωή τους κάνοντας βραδινή εκπομπή σε κάποιο ραδιοφωνικό στούντιο.

Μετά το τέλος του κόσμου - ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων
Γιάννης "Gizmo" Mπερερής

Ως απόσταγμα μένει το συμπέρασμα πως μέσα στη δίνη της Ιστορίας, ο άνθρωπος μετράει τη ζωή του όχι σε σχέση με τα, αδιαμφισβήτητης σημασίας, ιστορικά γεγονότα, αλλά σύμφωνα με την προσωπική του εμπειρία, τα δικά του βιώματα, τις δικές του ήττες και νίκες, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του, την ευτυχία και τη δυστυχία του. Μπορεί η πτώση του τείχους και η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού και ο Δεκέμβρης του 2008 και η 11η Σεπτεμβρίου και η πρόσφατη πανδημία να εισβάλλουν στην παράσταση ως σημεία καμπής στο ρου της Ιστορίας, αλλά, όπως οι ίδιοι οι άνθρωποι μαρτυρούν, αυτά που ορίζουν τελικά το πέρασμά μας από τον κόσμο είναι ο έρωτας και η αγάπη, ο θάνατος και η απώλεια, η ελπίδα και η ματαίωση, ο αγώνας και το ταξίδι. Μέχρι το τέλος του κόσμου.

ΥΓ. Μην ξεχάσετε το κινητό σας τηλέφωνο και φροντίστε να είναι φορτισμένο. Θα το χρειαστείτε!

Περισσότερες πληροφορίες

Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Δύο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών «σχεδίων» σε ένα δυστοπικό μέλλον. Το κείμενο συνδιαμορφώθηκε με τη συμμετοχή του κοινού.

Κάμιρος

Ιθάκης 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.