Ο Ορέστης Τάτσης γράφει για το "Τέλος της μικρής μας πόλης" στο θέατρο Rabbithole

Ο σκηνοθέτης της παράστασης που μεταφέρει το λόγο του σημαντικού πεζογράφου Δημήτρη Χατζή στη σκηνή, γράφει για τη δική του ανάγνωση πάνω στο έργο αλλά και πως συνδέεται με το σήμερα.

Ορέστης Τάτσης

Ο Ορέστης Τάτσης σκηνοθέτης της παράστασης "Το τέλος της μικρής μας πόλης” που μεταφέρει το λόγο του σημαντικού πεζογράφου Δημήτρη Χατζή στη σκηνή, γράφει για τη δική του ανάγνωση πάνω σε μία από τις σπουδαιότερες συλλογές διηγημάτων για τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο αλλά και πως συνδέεται με το σήμερα. Τη διασκευή υπογράφει από κοινού με την Έλσα Ανδριανού. Η πρεμιέρα είναι στις 4 Μαΐου στο θέατρο Rabbithole.

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

"Το "Τέλος της μικρής μας πόλης” είναι μία συγκλονιστική συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, ενός από τους σημαντικότερους συγγραφείς της νεοελληνικής πεζογραφίας. Μαζί με την Έλσα Ανδριανού επιλέξαμε το διήγημα "Ο τάφος” που αποτυπώνει τη μετάβαση σε μία νέα εποχή για τη "μικρή μας χώρα” - θα μπορούσε και για τον μικρό μας πλανήτη. Συστατικά της παράστασης είναι το χιούμορ, η σάτιρα και τα τραγούδια του Θέμου Σκανδάμη που γράφτηκαν για την παράσταση και εκτελούνται ζωντανά επί σκηνής.  Όλα τα παραπάνω γίνονται εργαλεία στα χέρια ενός εκλεκτού θιάσου (Άρης Τρουπάκης, Στάθης Κόκκορης, Νίκος Γιαλελής, Δημήτρης Μηλιώτης και Κώστας Κουτρουμπής) για να αφηγηθούν την ιστορία του διηγήματος.



 

"Το διήγημα του Χατζή παραμένει επίκαιρο καθώς μιλάει για το τέλος μιας εποχής, όπως ίσως το βιώνουμε και σήμερα, και αναπόφευκτα έχει κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο συγγραφέας ενώ "συμπονά” τους ήρωές του κρατά την απόστασή του απ' το δράμα τους. Δεν τους κρίνει και αφήνει τον αναγνώστη, όπως ελπίζουμε και η παράσταση τον θεατή, να κρίνει μόνος του"




 

Η διασκευή του έργου, όπως και η σκηνοθεσία, ακολουθούν τη γραφή του Δημήτρη Χατζή. Η απόσταση, το "αλλού” του συγγραφέα όπως αναφέρει ο Στέφανος Ροζάνης, αποτυπώνεται σε μία σύγχρονη μπρεχτική προσέγγιση του θεάτρου. 
Το διήγημα του Χατζή παραμένει επίκαιρο καθώς μιλάει για το τέλος μιας εποχής, όπως ίσως το βιώνουμε και σήμερα, και αναπόφευκτα έχει κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο συγγραφέας ενώ "συμπονά” τους ήρωές του κρατά την απόστασή του απ' το δράμα τους. Δεν τους κρίνει και αφήνει τον αναγνώστη, όπως ελπίζουμε και η παράσταση τον θεατή, να κρίνει μόνος του". 

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

"Η αρχή είναι πάντοτε δύσκολη αλλά μπορεί να αποτελέσει πηγή αισιοδοξίας. Η επιδίωξη της παράστασης είναι ακριβώς αυτή. Να κρατήσουμε αυτή την "κριτική ματιά”, που μας παροτρύνει το διήγημα, σε αυτήν την νέα κατάσταση. Αυτό που μπορεί να δώσει ελπίδα είναι η γνώση και η μνήμη, που θα μας οδηγήσει να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη. Χρησιμοποιούμε με έναν τρόπο κάτι από τη σκηνική αναπαράσταση του κλόουν, που επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο λάθος, για να υπενθυμίσουμε ότι οι άνθρωποι οφείλουν να θυμούνται για να μην αναπαράγουν την ίδια ιστορία. 
Το περιεχόμενο και ο τρόπος δημιουργίας της παράστασης βασίστηκε στο συλλογικό, στο να δουλεύουν μαζί όσοι βρίσκονται πάνω και κάτω από τη σκηνή. Η αλληλεγγύη, η αμοιβαιότητα και ο συλλογικός τρόπος δουλειάς είναι και η πρότασή μας για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον".

Περισσότερες πληροφορίες

Το τέλος της μικρής μας πόλης

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ομώνυμη συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, που αποτυπώνει τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά τον εμφύλιο πόλεμο και συγκεκριμένα «Ο τάφος», ενέπνευσαν μια σάτιρα με ζωντανή μουσική.

Rabbithole

Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.