Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης στο "Ημερολόγιο ενός τρελού" του Γκόγκολ

Στο θέατρο Επί Κολωνώ ανεβάζει η ομάδα Gaff το διήγημα του Νικολάι Γκόγκολ για έναν ψυχωτικό άνθρωπο, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Πασσά.

Το ημερολόγιο ενός τρελού Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

Τα έργα του Νικολάι Γκόγκολ σπανίως λείπουν από τη θεατρική σεζόν. Ανεβαίνουν διαχρονικά καθώς καθρεφτίζουν με μοναδικό τρόπο μέσα από τη σατιρική και αιχμηρή γραφή του τα κακώς κείμενα της κοινωνίας. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης από 3 Μαΐου ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ για να υποδυθεί τον δημόσιο υπάλληλο Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν στο "Ημερολόγιο ενός τρελού".

Το ημερολόγιο ενός τρελού
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

Μετά τον "Κατά φαντασίαν ασθενή” του Μολιέρου και την "Πανούκλα” του Αλμπέρ Καμί, ο γνωστός ηθοποιός πρωταγωνιστεί σε ακόμη ένα έργο για την ανθρώπινη κατάσταση και την επίδραση της περιρρέουσας ατμόσφαιρας πάνω σε αυτήν, σε μετάφραση και διασκευή του κλασικού διηγήματος από την ομάδα Gaff της οποίας αποτελεί σταθερό μέλος. Αυτή τη φορά, βέβαια, το ρόλο του σκηνοθέτη αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Πασσάς, ενώ υπογράφει και τη μουσική επιμέλεια. Η ομάδα αναλαμβάνει και το ιδιαίτερο σκηνικό πάνω σε μια ιδέα της Σοφίας Καραγιάννη, όπως και τα κοστούμια. Οι φωτισμοί είναι του Νίκου Βλασόπουλου.

Το ημερολόγιο ενός τρελού
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

Στο "Ημερολόγιο ενός τρελού", ο ήρωας, που είναι εγκλωβισμένος όχι μόνο στην ύπαρξη αλλά και στην κοινωνική του τάξη, βιώνει όλες τις εκφάνσεις ενός ψυχωτικού ατόμου μέσα από την αναβίωση στιγμών από την πολυτάραχη ζωή του. H εργασία, o έρωτας και η ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη τον οδηγούν σε αδιέξοδα, συγκρούσεις, ματαιώσεις και τελικά στο απόλυτο χάος, καθώς συγχέει την πραγματικότητα με την ψυχική του παραφορά και ανακηρύσσει τον εαυτό του βασιλιά.

Το ημερολόγιο ενός τρελού
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Πασσάς σημειώνει: "Τι σημαίνει  τρέλα; Μήπως είναι ένας μηχανισμός διαφυγής από μια αβάσταχτη πραγματικότητα; Πόσο ευδιάκριτα είναι τα όρια ανάμεσα στη λογική και τον παραλογισμό; Η συνεχής προσπάθεια ελέγχου και συγκρότησης μιας ανικανοποίητης ζωής μπορεί να οδηγήσει στη ψυχική εξουθένωση και τελικά στην τρέλα; Όταν λέμε ότι αυτός είναι τρελός, εννοούμε κάποιον που σκέφτεται και λειτουργεί με κανόνες που ορίζει μια ιδιαίτερη περιοχή του θυμικού του και που δύσκολα μπορεί να συνδεθεί με τους γύρω του ή απλώς έναν άνθρωπο που έχει έναν διαφορετικό τρόπο θέασης του κόσμου; Ο Αξέντι, μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί στις πολυάριθμες και δαιδαλώδεις διαδρομές του μυαλού και της ψυχής του. Κι ενώ αρχικά φαίνεται να κινείται στον χώρο του ως "φυσιολογικός", μέσα από την κλιμακωτά οριακή συμπεριφορά του και τη χρήση του αυστηρά οριοθετημένου χώρου του,  παραδίδεται στην ψυχική του νόσο. Δίνει τη δική του παράσταση μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που λειτουργεί ως καταφύγιο αλλά και βήμα για να εκφράσει τα εσώψυχά του. Με δράσεις που μπορεί να επαναλαμβάνονται αένεα και σαν να τις παρακολουθούμε μέσα από την κλειδαρότρυπα. Έχει δημιουργήσει ένα προσωπικό κελί και ανασύρει τις αναμνήσεις της εγκιβωτισμένης του ζωής μέχρι να φτάσει στην αντίπερα όχθη”.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Το ημερολόγιο ενός τρελού

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Διασκευή του κλασικού διηγήματος του Νικολάι Γκόγκολ που καταγράφει την ψυχική κατάσταση ενός ανθρώπου εγκλωβισμένου όχι μόνο στην ύπαρξη, αλλά και στην κοινωνική του τάξη. Ο δημόσιος υπάλληλος Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν, διηγείται στιγμές από τη ζωή του, μέσα από ένα ιδιόρρυθμο ημερολόγιο, εστιάζοντας σε διάφορους σημαντικούς "σταθμούς", όπως την εργασία, τον έρωτα, την αγάπη του για την τέχνη, την ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη και καθώς ξεφυλλίζει τις σελίδες του, οδηγείται σε αδιέξοδα, συγκρούσεις, ματαιώσεις σε σημείο που χάνει τον έλεγχο, συγχέει την πραγματικότητα με την ψυχική του παραφορά, ανακηρύσσει τον εαυτό του βασιλιά, βιώνει ανεξήγητα βασανιστήρια μέχρι να βρει μια φαινομενική και πρόσκαιρη γαλήνη στην αγκαλιά της μητέρας του.

Επί Κολωνώ

Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.