"Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα": Η Πέγκυ Σταθακοπούλου υποδύεται την αινιγματική γυναίκα του Σαίξπηρ

Ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί την έμπειρη ηθοποιό στο έργο του Άκη Δήμου που διαδραματίζεται τη νύχτα πριν από τον θάνατο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο θέατρο Τόπος Αλλού.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Η Πέγκυ Σταθακοπούλου ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Τόπος Άλλου από 19 Μαρτίου στο έργο του πολυγραφότατου Άκη Δήμου "Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα”, που διαδραματίζεται τη νύχτα πριν από τον θάνατο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, για να φωτίσει με την υποκριτική της μαεστρία το πρόσωπο της συζύγου του, Αν Χάθαγουεϊ. Ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί τον μονόλογο με υπότιτλο: "Η Αν Χάθαγουεϊ στον σύζυγό της Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Στράτφορντ, νύχτα 24ης Απριλίου 1616", όπου αποτυπώνεται ο ψυχισμός της γυναίκας πίσω από τη σκιά του μεγάλου τραγωδού.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Το έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, κυκλοφόρησε το 2015 και εσωκλείει τα λόγια της αφανούς και περιφρονημένης Αν που παρέμεινε "ήσυχη σαν το ρόδο" και "κρυφή σαν αίνιγμα", μιλώντας μόνο μια φορά για τη μυστηριώδη συζυγική ζωή της με τον Σαίξπηρ. Μέσα από το κωμικό και ταυτόχρονα σπαρακτικό κείμενο αναδύεται ένα ποιητικό σύμπαν γεμάτο θεατρικότητα που επιχειρεί να αποκαλύψει ακόμα μία πτυχή της μυθιστορηματικής ζωής του Βάρδου.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Στις 24 Απριλίου 1616, τη νύχτα πριν από τον θάνατο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η σύζυγός του ξαγρυπνά στο πλευρό του, ξετυλίγοντας όλες τις πτυχές της σχέσης τους από τον έρωτα μέχρι την εγκατάλειψη, ενώ αναμετράται με το ιδανικό των ηρωίδων αλλά και των ηρώων που εκείνος έπλαθε. Ωστόσο, ο συγγραφέας δεν επιχειρεί μια βιογραφία της Χάθαγουεϊ, αντίθετα υπογράφει ένα μυθοπλαστικό έργο για τα απωθημένα, τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες και τα όνειρα μιας γυναίκας.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Σε ρόλο ρυθμιστή και τελετάρχη εμφανίζεται ο Γιάννης Ζέρβας. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Μίκας Πανάγου, η πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Κώστα Χαριτάτου, οι φωτισμοί του Νίκου Καμτσή και του Γιάννη Ζέρβα και το video art του Αντώνη Κουκούβελα.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Στις 24 Απριλίου 1616, τη νύχτα πριν από το θάνατο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η σύζυγός του ξαγρυπνά στο πλευρό του, ξετυλίγοντας όλες τις πτυχές της σχέσης τους.

Τόπος Αλλού

Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
05/12/2025

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.

"Αγωνία Ιερή": Σπουδή πάνω στο έργο και τη ζωή της Εύας Palmer Σικελιανού

Μια τελετουργική παράσταση για τη ζωή και το όραμα της Εύας Palmer Σικελιανού. Η γυναίκα που ύφανε τον μύθο με το παρόν, αντιστάθηκε σε καθεστώτα και ανέστησε το αρχαίο δράμα επιστρέφει στη σκηνή μέσα από μια πολιτική, ποιητική σπουδή με πρωταγωνίστρια την Ελένη Νιωτάκη.