Updated | Πέντε θεατρικές παραστάσεις που κατεβάζουν αυλαία αυτή την εβδομάδα

Από αρχαίο δράμα μέχρι σάτιρα δωματίου, χιλιανό δράμα και κλασικά αριστουργήματα δίνουν το τελευταίο τους στίγμα στη σκηνή. Έχετε μια ακόμα ευκαιρία για να τις δείτε!

Ο Θεός της σφαγής

Update: Η παράσταση "Ηρακλείδαι" πήρε παράταση μέχρι 16/4 και η "Πανούκλα” μέχρι 29/3.

#1 "Ο Θεός της σφαγής"
Δημήτρης Αλεξανδρής, Μυρτώ Αλικάκη, Κωνσταντίνος Κάππας και Ευσταθία Τσαπαρέλη υποδύονται τα δύο ζευγάρια "πολιτισμένων" γονέων που συναντιούνται για να συζητήσουν τον "απολίτιστο" καβγά των παιδιών τους στο πολυβραβευμένο και πολυπαιγμένο διεθνώς έργο της Γιασμίνα Ρεζά "Ο Θεός της σφαγής". Ο Θεός που προσδιορίζεται από την συγγραφέα ως "ο μόνος που κυβερνάει χωρίς να μοιράζεται την εξουσία του, από την αρχή του κόσμου" κατακτά τους τέσσερις ήρωες στη μαύρη κωμωδία που σατιρίζει τις συγκαλυμμένες νευρώσεις της δήθεν πολιτισμένης Δύσης. Την παράσταση που παίζεται στο θέατρο Αθηνά μέχρι τις 6/3 σκηνοθετεί ο έμπειρος Κώστας Φιλίππογλου σε δική του μετάφραση από κοινού με τη Γιώτα Σερεμέτη.

Ηρακλείδαι
©Νίκος Βαρδακαστάνης

#2 "Ηρακλείδαι"
Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου και η Άρτεμις Γρύμπλα, στην πρώτη τους σκηνοθετική συνεργασία, υπογράφουν  μία από τις πλέον πολιτικές τραγωδίες του Ευριπίδη -που σπάνια παρουσιάζεται- σε μετάφραση του ποιητή Κώστα Βάρναλη σε μια παράσταση  κλειστού χώρου στο θέατρο Olvio. Οι "Ηρακλείδες" αφηγούνται την άφιξη των απογόνων του Ηρακλή στην Αθήνα, όπου τους παρέχεται άσυλο, καθώς καταδιώκονται από τον βασιλιά του Άργους, Ευρυσθέα και παρουσιάστηκαν στις αρχές του Πελοποννησιακού Πολέμου, σε μια προσπάθεια να τονωθούν το ηθικό και ο πατριωτισμός των Αθηναίων. Στην παράσταση, που φιλοδοξεί να φωτίσει τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του έργου και το πεδίο όπου συγκρούονται οι αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης, με αυτές της ιδιοτέλειας, της βίας και του συμφέροντος του ισχυρού, πρωταγωνιστούν οι Ελισσαίος Βλάχος, Μυρτώ Γκόνη, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Κώστας Παπακωνσταντίνου και Έλενα Σταύρου.
Η παράσταση πήρε παράταση μέχρι 16/4.

Η βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)
©Χρίστος Συμεωνίδης

#3 "Η βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)”
Τρεις εκπρόσωποι της νέας γενιάς ηθοποιών, οι Νατάσα Εξηνταβελώνη, Λίλα Μπακλέση και Αγγελική Πασπαλιάρη, θα βρίσκονται στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού έως τις 6/3, επιφορτισμένες με το καθήκον να αποφασίσουν το μέλλον της Βίλας Γκριμάλντι, ενός υπαρκτού χώρου βασανιστηρίων και δολοφονιών της Χιλής κατά την δικτατορία του Αουγκούστο Πινοσέτ (1973-1990) στο έργο του Γκιγιέρμο Καλντερόν "Η βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)” σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου. Η παράσταση εξετάζει τον  απόηχο ενός τέτοιου τραυματικού και ταυτόχρονα ιστορικού γεγονότος θέτοντας το ερώτημα "Μήπως είμαστε όλοι, τελικά, παιδιά μιας δικτατορίας κι έμμεσα ή άμεσα απόγονοι ενός τραύματος;”.

Προμηθέας Δεσμώτης
©Πάτροκλος Σκαφίδας

#4 "Προμηθέας Δεσμώτης”
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί τους Θανάση Δόβρη, Αριάδνη Καβαλιέρου, Μιχάλη Πανάδη, Διαλεχτή Πουρσανίδου και Σωτήρη Τσακομίδη στον "Προμηθέα Δεσμώτη” του Αισχύλου στο Skrow έως 8/3, σε μια παράσταση εσωτερικού χώρου που εξερευνά τα κατορθώματα του ανθρώπου μετά την απόκτηση της φωτιάς από τα χέρια του Προμηθέα και πως η συνείδηση του σύγχρονου ανθρώπου αντανακλάται μέσα στην εικόνα του αιώνιου μαρτυρίου του. Ο σκηνοθέτης διερωτάται: "Τι έπραξε τελικά ο άνθρωπος με το δώρο του Προμηθέα; Μετά τον "ανθρωπισμό”, τις ιδέες του Βολταίρου, την αποκαθήλωση του θεού, την βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση, στην αυγή μιας αβέβαιης εποχής, ο άνθρωπος χάνει σταδιακά την πίστη στον εαυτό του. Στον καθρέφτη αντικρίζει την αιτία κάθε κακού. Είναι άραγε η "Βία” και το "Κράτος” οι μοναδικοί θεοί που αναγνωρίζει η σύγχρονη κοινωνία;”.

Η πανούκλα
©Χριστίνα Φυλακτοπούλου

#5 "Η πανούκλα”
Μέχρι 29/3 συνεχίζεται στο θέατρο 104 η μεγάλη επιτυχία της ομάδας Gaff σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη πάνω στο έργο του Αλμπέρ Καμί "Η πανούκλα”. Στην πρωτότυπη αυτή θεατρική διασκευή του αριστουργηματικού και επίκαιρου έργου, η "Πανούκλα" αποκτά πρόσωπο, η "Πόλη" αντιπροσωπεύεται από έναν ηθοποιό, κι ένας αφηγητής ξετυλίγει την ιστορία του γιατρού Ριέ. Όλα ξεκινούν σε μια συνηθισμένη πόλη, όπου οι αρουραίοι αρχίζουν να βγαίνουν από τους υπονόμους και να πεθαίνουν στους δρόμους. Η ζωή των ανθρώπων της αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη, καθώς ο ιός μεταδίδεται ανεξέλεγκτα από τα ζώα στους ανθρώπους και έρχονται αντιμέτωποι με την αρρώστια, τη μοναξιά, τον φόβο, την τρέλα και τον θάνατο. Ο γιατρός Ριέ βάζει στο μικροσκόπιό του το χάος που προκαλεί μια τέτοια κρίση, παλεύει ακατάπαυστα για την υγεία των συμπολιτών του και δίνει όλες του τις δυνάμεις για να πολεμήσει, όχι μόνο την αρρώστια, αλλά κυρίως την απελπισία. Οι Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς και Δημήτρης Μαμιός ζωντανεύουν επί σκηνής το αλληγορικό τοπίο του έργου, θέτοντας ερωτήματα πάνω στο νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης. Όπως σημειώνει η Σοφία Καραγιάννη: "Ο γιατρός Ριέ και η επιδημία θα αναμετρηθούν, και ενώ ο αγώνας μοιάζει σαν μια ατελείωτη ήττα, κάτω από τον απροκάλυπτο τρόμο υπάρχει μια έντονη χαρά για ζωή. Και αυτό είναι το πιο σπουδαίο στο κείμενο του Καμύ, ο τρόπος με τον οποίο η απελπισία δίνει την θέση της στην ελπίδα”.

Περισσότερες πληροφορίες

Ηρακλείδαι

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 75 '

Επιλέγοντας ένα έργο όπου η δημοκρατία εμφανίζεται ευάλωτη και αντιφατική, η ομάδα επιχειρεί να καταθέσει μια παράσταση σύγχρονου προβληματισμού, με όχημα τον διαχρονικό λόγο του Ευριπίδη σε μετάφραση Κώστα Βάρναλη.

Προμηθέας Δεσμώτης

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση εξερευνά τα κατορθώματα του ανθρώπου μετά την απόκτηση της φωτιάς από τα χέρια του Προμηθέα.

Η βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Η Βίλα Γκριμάλντι, χώρος βασανιστηρίων και δολοφονιών κατά τη διάρκεια της δικτατορίας του Αουγκούστο Πινοσέτ στη Χιλή, είναι η πηγή έμπνευσης του έργου, το οποίο ανεβαίνει σε μία παράσταση που εξετάζει τον απόηχο ενός τέτοιου τραύματος στο σήμερα.

Ο θεός της σφαγής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η βραβευμένη με Ολίβιε και Τόνι σάτιρα δωματίου αποτελεί μια αριστοτεχνική ανατομία τεσσάρων αστών που οδηγούνται από τον κοινωνικό καθωσπρεπισμό σε μια πρωτόγονη διαμάχη.

Η πανούκλα

  • Δραματοποιημένο Αφήγημα
  • Διάρκεια: 80 '

Η παράσταση εστιάζει στο αλληγορικό τοπίο του αριστουργήματος του 20ού αιώνα, που μιλά για το φόβο, τη μοναξιά και την απελπισία, θέτοντας ερωτήματα για το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Αθηνά

Δεριγνύ 10 & Πατησίων

Olvio

Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.