Το "Alarme" του Θεόδωρου Τερζόπουλου επιστρέφει δέκα χρόνια μετά

Η παράσταση-ορόσημο του καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, παρουσιάζεται ξανά με τον ίδιο θίασο - Σοφία Χιλλ, Αγλαΐα Παππά και Τάσο Δήμα.

Alarme

Το "Alarme”, η αριστουργηματική παράσταση-σχόλιο του Θεόδωρου Τερζόπουλου για τη διαφθορά της εξουσίας, που φέρνει αντιμέτωπες τη βασίλισσα Ελισάβετ Α΄ και τη Μαρία Στιούαρτ, επιστρέφει στη σκηνή του θεάτρου Άττις δέκα χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση και μάλιστα με το ίδιο καστ ηθοποιών. 
Πρόκειται για μια σκηνική σύνθεση-ορόσημο της μεθόδου του Τερζόπουλου που διεισδύει στη σχέση μεταξύ δυο βασιλισσών που δεν συναντήθηκαν ποτέ στην πραγματική ζωή, με πρωταγωνίστριες τη "μούσα” του θεάτρου Άττις Σοφία Χιλλ ως Ελισάβετ, ρόλο για τον οποίο βραβεύτηκε από τους αναγνώστες του "α" στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού, και την έμπειρη Αγλαΐα Παππά στο ρόλο της Στιούαρτ. Συμπρωταγωνιστεί σε ένα ρόλο-κλειδί ο ηθοποιός και πρωτεργάτης του θιάσου Άττις, Τάσος Δήμας. Βασισμένος στην αλληλογραφία των δύο γυναικών, ο διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης έστησε ένα ιδιότυπο θεατρικό θέαμα, τοποθετημένο σε μια άκρως εντυπωσιακή σκηνική εγκατάσταση με διαφορετικά επίπεδα. 

Alarme
Μαριλένα Σταφυλίδου

Η σχέση αγάπης-μίσους ανάμεσα στις δυο βασίλισσες οδηγείται σε μια σύγκρουση μέχρι θανάτου, ιδανική συνθήκη για να αναδείξει το διαχρονικά επίκαιρο θέμα της εξουσίας. Όπως διευκρινίζει ο σκηνοθέτης: "Η σύγκρουση των δυο γυναικών υπερβαίνει τη διεκδίκηση της εξουσίας. Υπάρχει μια διαρκής επιθυμία συγχώνευσης, η οποία τις τρομάζει, γιατί σημαίνει και την κατάλυση των ορίων της ατομικότητάς τους, την κατάλυση του Εγώ. Απωθούν τον ακατανίκητο συγχωνευτικό πόθο μέσα από ένα παιχνίδι διαρκούς έλξης και απώθησης. Πίσω από τον πόλεμο ελλοχεύει ένας ερωτισμός, ένας έρωτας απόλυτος, συγχωνευτικός που τις τρομάζει πολύ περισσότερο από το μίσος και τη βία. Αυτή η δυναμική, που παραμένει άρρητη μέχρι τέλους, τις οδηγεί στην κατάρρευση και την απόλυτη καταστροφή”.

Alarme
Johanna Weber

Το "Alarme” παίχτηκε για τρεις σεζόν (2010-2013) στο θέατρο Άττις αλλά και σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ στη Γερμανία, την Ιταλία, την Αγγλία, τη Ρωσία και την Ιαπωνία, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Ο σπουδαίος και απαιτητικός κριτικός Michael Billington της Guardian έγραψε για την παράσταση: "Μια έξοχα σωματική, πνευματώδης, ερωτική μελέτη της συμβιωτικής σχέσης μεταξύ δυο βασιλισσών που δεν συναντήθηκαν ποτέ στην πραγματική ζωή. Αμέσως αναγνώρισα ότι έβλεπα το έργο μιας θεατρικής ιδιοφυΐας, κάποιου που μπορούσε να δημιουργήσει μια ανεξίτηλη θεατρική εικόνα και να χρησιμοποιήσει όλα τα εκφραστικά μέσα της φωνής και του σώματος”.

Εκτός από τη σκηνοθεσία ο Θεόδωρος Τερζόπουλος υπογράφει τη σκηνική εγκατάσταση και τη δραματουργική σύνθεση, όπως και τους φωτισμούς από κοινού με τον Κωνσταντίνο Μπεθάνη. Η σχεδιάστρια Λουκία έχει επιμεληθεί τα "φιδίσια" κοστούμια και ο συνθέτης Παναγιώτης Βελιανίτης το ηχητικό περιβάλλον της παράστασης, ένα "νέφος" από ελισαβετιανές μελωδίες και κραυγές όρνεων.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Alarme

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Η παράσταση-ορόσημο του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη, ένα πνευματώδες, σαρκαστικό σχόλιο για την εξουσία με αφορμή την αλληλογραφία των βασιλισσών Ελισάβετ και Μαρίας Στιούαρτ, επιστρέφει με αφορμή τα 40 χρόνια του θεάτρου Άττις. Φωτίζει την παράδοξη σχέση αγάπης-μίσους ανάμεσα στις δύο βασίλισσες, που στην πραγματικότητα δε συναντήθηκαν ποτέ, για να αναδείξει το πάντα επίκαιρο θέμα της εξουσίας. Στον αντίποδα τους βρίσκεται ο αφηγητής (Τάσος Δήμας), ένας ρακένδυτος παρίας, εκπρόσωπος του καταρρακωμένου λαού. Εκφράζει την απόγνωση, την αγανάκτηση και την απέχθεια του λαού προς την εξουσία, αλλά και την αναπόφευκτη εξάρτησή του από τους ηγέτες του.

Άττις

Λεωνίδου 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταίες παραστάσεις για το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου"

Έργο που συνδυάζει την τραγωδία με το χιούμορ το "Πριν ο άνεμος ξεχάσει το όνομά μου", μιλά για την αγωνία της μνήμης και στην ακατανίκητη δύναμη της ύπαρξης. Θα παίζεται για λίγο ακόμα στον Πίσω Χώρο του Θεάτρου "Κάτω απ’ τη Γέφυρα".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/12/2025

"Ψ." – Το έργο που ανοίγει τις εσωτερικές ντουλάπες μας

Πλήρως ανανεωμένο, με νέα διανομή και σκηνοθετική ματιά, το "Ψ" της Άλκηστης Ηλιάδη πλάθει ανάγλυφα μια ιστορία για τα στόματα που (μας) κλείνουν και (μας) κλείνουμε και αναρωτιέται "Ως πότε;".

D-Athens Διονύσια: Ο νέος θεσμός που φιλοξενεί το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν

Από τις 12 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2025, το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης φιλοξενεί το D-Athens Διονύσια 2025, μια τριήμερη γιορτή νέας δραματουργίας, ιδεών και θεατρικής δημιουργίας στο πλαίσιο της Αθήνας Παγκόσμιας Πρωτεύουσας Θεάτρου.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Θέατρο όπου κι αν είσαι: Οι "Τρεις Αδελφές" σε live streaming στην Ιθάκη

Το Εθνικό Θέατρο φέρνει τις "Τρεις Αδελφές" του Αντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στην Ιθάκη. Ζωντανά από την Πλαγία Σκηνή του κτιρίου Τσίλλερ. Μάθετε περισσότερα.

"Ήμερη – Η ανατομία μιας πτώσης": Ο Γιάννης Νταλιάνης αποκαλύπτει 5 βασικά σημεία της παράστασης

Ο Γιάννης Νταλιάνης σκηνοθέτης της παράστασης "Ήμερη – Η Ανατομία μιας Πτώσης" που ανεβαίνει στο Θησείον (από 22/12) αναλύει το έργο του Ντοστογιέφσκι, μια ιστορία ανθρώπινης καταπίεσης και αντίστασης.

6 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Έξι ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν, φωτίζοντας τη μνήμη, την απώλεια, την αντοχή και τις ανθρώπινες ιστορίες που μας διαμορφώνουν. Μονόλογοι, θρύλοι και προσωπικές εξομολογήσεις συναντιούνται σε ένα έντονο θεατρικό πρόγραμμα Δεκεμβρίου.