«Γυάλινος κόσμος»: Τελικά, Ιζαμπέλ Ιπέρ ή κατά;

Είδαμε την πολυσυζητημένη παράσταση που έφερε σε συνεργασία τον Βέλγο σκηνοθέτη με τη Γαλλίδα ντίβα του σινεμά (και του θεάτρου) και αναμεταδίδουμε.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
«Γυάλινος κόσμος»: Τελικά, Ιζαμπέλ Ιπέρ ή κατά;

Αν και, αναμενόμενα, ο «Γυάλινος κόσμος» που παρουσιάστηκε στη Στέγη σε τρεις sold out παραστάσεις, προβλήθηκε με αιχμή του δόρατος την παρουσία της Ιζαμπέλ Ιπέρ στο ρόλο της Αμάντας, το αποτέλεσμα επιβεβαίωσε πως ο σκηνοθέτης Ίβο βαν Χόβε διακρίνεται για τις δουλειές συνόλου που δημιουργεί. Σε αυτή την παράσταση δεν πρωταγωνιστούσε η γαλλίδα σταρ, αλλά τέσσερις έξοχοι ηθοποιοί, που έδωσαν ζωή στο αριστουργηματικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς.

«Γυάλινος κόσμος»: Τελικά, Ιζαμπέλ Ιπέρ ή κατά; - εικόνα 1
© Jan Versweyveld

Μέσα στο σκηνικό του Jan Versweyveld, τρεις εποχές συνενώθηκαν σε ένα νήμα: η δεκαετία του ‘30 όπου διαδραματίζονται οι αναμνήσεις του Τομ, μέσα από το ζωγραφισμένο, σε όλους τους τοίχους του σκηνικού, πορτρέτο του απόντα πατέρα/ τα 50’s, όταν γράφτηκε το έργο, με το χαρακτηριστικού design ψυγείο, μια εκκωφαντική παρουσία πλάι στην ένδεια του υπόλοιπου σκηνικού/ και το σήμερα: σε όλους εμάς που απευθύνθηκε ο Τομ, με ρούχα ενός σημερινού νέου (όπως και αυτά των υπόλοιπων ρόλων), κατεβαίνοντας αρχικά στην πλατεία για να μας προσφέρει λίγα από τα μαγικά του κόλπα, πριν ανεβεί στη σκηνή και χωθεί στις αναμνήσεις του. To σπίτι της οικογένειας Ουίνγκφιλντ σχεδόν γυμνό από έπιπλα, μια εφιαλτική τρώγλη, φτιαγμένη από χώμα: ένας τάφος αναμνήσεων, όπου τα τρία μέλη, η Λόρα (Ζυστίν Μπασλέ), ο Τομ (Αντουάν Ρενάρτζ) και η Αμάντα (Ιζαμπέλ Ιπέρ), εξαφανίζονταν μέσα του σαν εξαϋλωμένες παρουσίες στα χρώματα της σέπιας, κομμάτια του σκηνικού που ανασύρονται μέσα από τις αναμνήσεις, και μόνο η στιβαρή, γειωμένη παρουσία του Τζιμ (Σιρίλ Γκεΐ) ερχόταν από έναν άλλο, τον πραγματικό κόσμο.

«Γυάλινος κόσμος»: Τελικά, Ιζαμπέλ Ιπέρ ή κατά; - εικόνα 2
© Jan Versweyveld

Οδυνηρό έργο ο «Γυάλινος κόσμος», ειδικά καθώς αντανακλά τα πραγματικά βιώματα του συγγραφέα για την οικογένειά του, τον απόντα πατέρα του, τη μετάνοιά του για την εγκατάλειψη της άρρωστης αδερφής του Ρόουζ, που υποβλήθηκε σε λοβοτομή, αποτελεί ένα πραγματικό ναρκοπέδιο σχέσεων και χαρακτήρων - και συνάμα πεδίο δόξης λαμπρό για έναν σκηνοθέτη όπως ο Χόβε και οι επικεντρωμένες στο μεδούλι των έργων «αόρατες» σκηνοθεσίες του. Η Αμάντα της Ιπέρ ήταν μια γυναίκα εύθραυστη όσο και έτοιμη να εκραγεί, νευρωτική και ευάλωτη, νάρκισος και καπάτσα, φαινομενικά δυνατή αλλά περισσότερο από κάθε άλλον χωμένη στην ψευδαίσθηση, γι’ αυτό και η κατάρρευση του φινάλε τής στοιχίζει περισσότρο - όμως η αποκάλυψη βρισκόταν στο πρόσωπο της Λόρας, που αποδόθηκε ως ένα αόρατο πλάσμα που θέλει (και καταφέρνει) να περνάει απαρατήρητο, έως ότου η διάδρασή της με τον Τζιμ τής δώσει φτερά. Η σκηνή ανάμεσα στους δύο, με αποκορύφωμα τον χορό τους, ήταν η κορυφαία της παράστασης - με τη σκηνή να πλημμυρίζει από το συγκλονιστικό τραγούδι και τον στραφταλισμό της γυάλινης συλλογής σε πρώτο πλάνο. Εύστοχη και σκηνικά συγκινητική η έμφαση που δόθηκε στη σχέση της Λόρας με τον αδερφό της, με τον ηθοποιό να πραγματοποιεί μία αβίαστα εσωτερική ερμηνεία - όπως αβίαστη και εσωτερική ήταν συνολικά η παράσταση, μεστή και συνάμα λιτότατη, χωρίς εφέ, χωρίς «ευρήματα», χωρίς νεωτερισμούς, και όμως τόσο σημερινή.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γυάλινος κόσμος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 139 '

Μέσα από το αυτοβιογραφικό, θρυμματισμένο σύμπαν του έργου αναδύεται η έντονη ευθραυστότητα των ηρώων που ζουν στον δικό τους πλασματικό κόσμο κόντρα στη σκληρή πραγματικότητα.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ιδέες για δώρα με θεατρική ψυχή από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου

Αν ψάχνεις δώρα με ιστορία, αισθητική και νόημα, μια βόλτα στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου αποκαλύπτει χειροποίητες δημιουργίες, σύγχρονο design και αντικείμενα που κουβαλούν τη μαγεία της σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.