Ναι, αλλά είναι για Κεντρική Σκηνή;

Η φρέσκια σκηνοθεσία της παράστασης «Φουέντε Οβεχούνα» πετυχαίνει να φέρει στο σήμερα ένα κλασικό έργο του ισπανικού μπαρόκ και να το συνδέσει με τα επίκαιρα διακυβεύματα του #Metoo.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ναι, αλλά είναι για Κεντρική Σκηνή;

«Πολύ καλή παράσταση, αλλά είναι για Κεντρική Σκηνή;» άκουσα να λέει βγαίνοντας από την επίσημη πρεμιέρα ένας από τους ένθερμους θεατές της παράστασης «Φουέντε Οβεχούνα» στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου. Προφανώς δεν ξέρω τι ακριβώς εννοούσε (αν και ο τόνος που έδωσε στην Κεντρική Σκηνή απέπνεε ένα «μην αγγίζετε» δέος), αλλά θα διαφωνήσω, υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια παράσταση είναι για την Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Ως προς την αξιολόγηση της παράστασης, θα μιλήσουν οι κριτικοί (και το κοινό βεβαίως, μην ξεχνάτε ότι ξεκίνησε ήδη η Θεατρομανία και μπορείτε να αξιολογείτε τις αγαπημένες σας παραστάσεις για τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2022), αυτό που σίγουρα μπορώ να πω όμως είναι ότι η φρέσκια και επί της ουσίας σκηνοθεσία πετυχαίνει να φέρει στο σήμερα ένα κλασικό έργο του ισπανικού μπαρόκ, αναδεικνύοντας τις αρετές του, διδάσκοντας με τον τρόπο του ιστορία και συνδέοντάς το με τα επίκαιρα διακυβεύματα του κινήματος #Metoo. Έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τις παλιές κριτικές, αλλά και τις απαντήσεις αναγνωστών στους κριτικούς για το ανέβασμα της παράστασης του Εθνικού το 1990 στην Επίδαυρο, στο ψηφιακό αρχείο του θεάτρου, ανατρέχοντας έτσι στις περιπέτειες ενός θεατρικού έργου που συνεχίζει να παίζεται κάθε καλοκαίρι στο ομώνυμο χωριό της Ισπανίας και τις προβολές μας ως προς το πώς θα έπρεπε να ανεβαίνει, αφού έχει διαβαστεί υπό διαφορετικά πρίσματα σε διαφορετικές εποχές (από κομμουνιστικό μανιφέστο μέχρι μεταμοντέρνο βουκολικό love story).

Πού αλλού μπορούν και πρέπει να ανεβαίνουν, λοιπόν, τέτοια κλασικά έργα, που απαιτούν πολυπρόσωπες παραγωγές και ανάλογη υποδομή ως προς τα σκηνικά, κοστούμια και μουσική, που εκπαιδεύουν ένα νεότερο κοινό και προσφέρουν τροφή για σκέψη, αν όχι στην Κεντρική Σκηνή ενός εθνικού θεάτρου; Δίνοντας μάλιστα την ευκαιρία σε νέ@ σκηνοθέτ@ (όπως τουλάχιστον εννοούμε στην Ελλάδα τους νέους ακόμη κι αν σαρανταρίζουν) να πειραματιστούν σε μια μεγαλύτερη κλίμακα, να ωριμάσουν. Σε αυτό το πλαίσιο ήταν πολύ εύστοχη η επιλογή της καλλιτεχνικής διευθύντριας Έρις Κύργια να εμπιστευτεί τη σεζόν σε νέες γυναίκες σκηνοθέτιδες και να τους δώσει το συγκεκριμένο βήμα τη συγκεκριμένη εποχή, ενώ με ενδιαφέρον περιμένουμε τη συνέχεια και, φυσικά, το πρόγραμμα που θα χαράξει ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Μόσχος. Είναι η στιγμή να στηρίξουμε το Εθνικό Θέατρο, ένα θεσμό ιδιαίτερης σημασίας, αλλά και να δούμε κατά πόσο θα γίνουν πράξη κάποιες έστω από τις προβολές που εκφράστηκαν από διαφορετικές μεριές για το τι είδους Εθνικό Θέατρο θέλουμε. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι με την πρόσφατη ιστορία του συγκεκριμένου θεάτρου, ακόμη μας στοιχειώνει η (ζητω;)κραυγή «Έχουμε νέο διοικητή!», που ακούγεται στο τέλος του «Φουέντε Οβεχούνα».

Περισσότερες πληροφορίες

Φουέντε οβεχούνα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Η άφιξη του διοικητή Φερνάν Γκόμεθ στο μέχρι τότε ήσυχο χωριό Φουέντε Οβεχούνα και η αυταρχική του συμπεριφορά ενώνει τους κατοίκους σε μια συλλογική εξέγερση.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ιδέες για δώρα με θεατρική ψυχή από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου

Αν ψάχνεις δώρα με ιστορία, αισθητική και νόημα, μια βόλτα στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου αποκαλύπτει χειροποίητες δημιουργίες, σύγχρονο design και αντικείμενα που κουβαλούν τη μαγεία της σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.