Αισχύλος για μία ερμηνεύτρια και δύο μουσικούς

Η Σοφία Χιλλ γίνεται η Κλυταιμνήστρα σε μια παράσταση όπου το θέατρο συνομιλεί με τη μουσική και τη σύγχρονη φωτογραφία.

Αισχύλος για μία ερμηνεύτρια και δύο μουσικούς

Πώς ακούγεται ο «Αγαμέμνων» του Αισχύλου αν ξεχωρίσεις μόνο τα χορικά και τους μονολόγους της Κλυταιμνήστρας; Πώς συνδέεται ο τραγικός λόγος του αρχαίου ποιητή με τις σύγχρονες φωτογραφίες του Βραζιλιάνου φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο; Οι απαντήσεις κρύβονται στη μουσική παράσταση «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο», που παρουσιάζεται στον Χώρο E’ της Πειραιώς 260 στις 16 και 17 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Αισχύλος για μία ερμηνεύτρια και δύο μουσικούς - εικόνα 1
© Παντελής Μάκκας

Ο Κωνσταντίνος Χατζής σκηνοθετεί το φιλόδοξο εγχείρημα, βλέπoντας την ιστορία του ανθρώπου ως μία αέναη αφήγηση πολέμου, και η σπουδαία ηθοποιός Σοφία Χιλλ ερμηνεύει τον αισχύλειο λόγο σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. Μουσική, φωτογραφία και θέατρο, αρχαιότητα και σύγχρονος κόσμος, Ανατολή και Δύση συναντιούνται σε μία σκηνική συνύπαρξη, την οποία ολοκληρώνουν οι ήχοι του πιάνου (Κωνσταντίνος Χατζής) και του παραδοσιακού οργάνου της Πόλης, γιαϊλί ταμπούρ (Ευγένιος Βούλγαρης).

Αισχύλος για μία ερμηνεύτρια και δύο μουσικούς - εικόνα 2
© Παντελής Μάκκας

Το κοστούμι της Κλυταιμνήστρας είναι δημιουργία της Λουκίας, ενώ το «Τραγούδι της Έντα Γκάμπλερ» («The Song of Hedda Gabler») σε μουσική Γ. Κουμεντάκη έγραψαν ο συνθέτης και ο Γιάννης Χουβαρδάς. Η παράσταση δίνεται με αγγλικούς υπέρτιτλους και ελληνικούς στην πρεμιέρα.

i Προπώληση: εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών, aefestival.gr, tickets.aefestival.gr.

Περισσότερες πληροφορίες

Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Ένα πολεμικό αφήγημα για την ανθρώπινη ιστορία συνθέτουν επί σκηνής το νέο μουσικό έργο του Γ. Κουμεντάκη και οι φωτογραφίες του Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, σε ανοιχτή συνομιλία με τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Theatre pick: "Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ", το συναρπαστικό best seller σε μια παράσταση ξεχωριστής ατμόσφαιρας και δυνατών ερμηνειών

Η θρυλική ιστορία που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην επιτυχημένη παράσταση που σκηνοθετούν οι ταλαντούχοι εκπρόσωποι της νέας σκηνοθετικής γενιάς, Δημήτρης και Ορέστης Σταυρόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2025

16ο Athens Video Dance Project: Τέσσερις ημέρες αφιερωμένες στο σώμα και την κίνηση

Το 16ο Athens Video Dance Project φέρνει στην Αθήνα ένα δυναμικό σύμπαν χορού, video dance και επιτέλεσης. Με θεματική τις "Φυσικές Αποκρίσεις", το φεστιβάλ παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που αναδεικνύει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.

"Πτέρυγα Α’ – Κελί 71": Ελευθερία και εγκλεισμός σε παράξενες συνθήκες

Η παράσταση "Πτέρυγα Α’ – Κελί 71" του Βασίλη Τσιράκη στο Αλκμήνη φέρνει δύο διαφορετικούς κόσμους αντιμέτωπους, διερευνώντας ελευθερία, ασφάλεια και ανθρώπινη συνύπαρξη μέσα σε σουρεάλ, αποστειρωμένες φυλακές.

"Οιδίποδας" στη Στέγη σε συνθήκες προσβασιμότητας

Η παράσταση "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Άικ, βασισμένη στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή, είναι από τις μεγάλες θεατρικές στιγμές της σεζόν, μια σύγχρονη, συναρπαστική ανάγνωση ενός κλασικού μύθου γεμάτη ένταση και πολιτικό σασπένς.

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.