Η «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό

Σε απευθείας μετάδοση από το Εθνικό Θέατρο θα δούμε τη «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα

Η «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό

Τα κείμενα του Ιάκωβου Καμπανέλλη έχουν μια εσωτερική δύναμη στον τρόπο με τον οποίο ανατέμνουν την καθημερινότητα και καταφέρνουν να «γρατσουνίσουν» τις πιο ευαίσθητες χορδές της ύπαρξής μας. Όλα του τα έργα χαρακτηρίζονται από μια ελληνικότητα, όχι με το ίδιο πνεύμα αλλά περισσότερο σαν ανακίνηση των ντόπιων προβληματισμών, χωρίς ωστόσο να αποκόπτεται από τους ανάλογους προβληματισμούς του παγκόσμιου χώρου, ενώ καμία διαπραγμάτευση, με τον εαυτό μας ή με τους άλλους, δεν γίνεται ανώδυνα στα έργα του. Έτσι και στο «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» το –πασίγνωστο από την κινηματογραφική εκδοχή του– έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη βουτάμε στην μετεμφυλιακή Ελλάδα των χαμαιτυπείων, των τεκέδων, των νταήδων και των αγαπητικών που δεν έχουν «μία». Ο Καμπανέλλης δίνει υπόσταση στο συλλογικό τραύμα περασμένων ετών, ανακαλώντας την ιστορική μνήμη και μετατρέποντας τη σκηνή σε πλατφόρμα διαλόγου για γεγονότα που ακόμη και σήμερα σηκώνουν πολλή συζήτηση.

Η «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό - εικόνα 1

Ο Γιάννος Περλέγκας ανέλαβε να το σκηνοθετήσει και ο ίδιος παίζει μαζί με τους Εύη Σαουλίδου, Μιχάλη Τιτόπουλο, Ανθή Ευστρατιάδου, Σοφία Κόκκαλη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλη Μαγουλιώτη και Θοδωρή Σκυφτούλης. Στην παράσταση του, που θα κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου, στις 8.30 μ.μ. στο Θέατρο Rex Σκηνή - «Ελένη Παπαδάκη» (δείτε την εδώ σε live streaming ), έχει τοποθετήσει και ένθετα κείμενα εμπνευσμένα από γραπτά της Μαργκερίτ Ντυράς και του Μάριου Χάκκα. Όπως γράφει στο σημείωμα του, η Κατερίνα Καμπανέλλη, του έδωσε την δυνατότητα να μελετήσει τα χειρόγραφα• χειρόγραφα του 1954 και του 1990: ανεκτίμητες και αποκαλυπτικές μαρτυρίες για το πώς σκεφτόταν και τι ήθελε πραγματικά να είναι το έργο αυτό ο συγγραφέας του, προτού παραλάβει το υλικό ο Μιχάλης Κακογιάννης προκειμένου να σκηνοθετήσει την όντως θρυλική και σημαντική ταινία του το 1955. Παραδίδοντάς του τον φάκελο, του παραχώρησε και την ελευθερία – κι αυτό φυσικά δεν είναι καθόλου αυτονόητο – να χρησιμοποιήσει το υλικό του πατέρα της.

Η «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» κάνει πρεμιέρα στο Εθνικό - εικόνα 2

O Γιάννος Περλέγκας γράφει για την παράσταση: «Βασική αιτία για την συγγραφή της Στέλλας υπήρξε η σαγήνη που άσκησαν στον Καμπανέλλη τα ρεμπέτικα τραγούδια. Απομακρυνθήκαμε από τον πειρασμό να χρησιμοποιήσουμε την τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με την ταινία μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Η αναφορά στον Τσιτσάνη μάς επέβαλλε μια νέα δραματουργία σε σχέση με τα πάθη των ηρώων. Έτσι η παράστασή μας έχει ποτιστεί με τα τραγούδια του μεγάλου Τρικαλινού, αλλά και με εξίσου σπουδαία μεταπολεμικά έργα κι άλλων πρωτοπόρων συνθετών της ανεξάντλητης δεξαμενής του ρεμπέτικου – του Παπαϊωάννου, του Χατζηχρήστου, του Μητσάκη, του Καλδάρα, του Μπακάλη, της Γεωργακοπούλου… Η σκηνική μας «ανάγνωση» ενσωματώνει κάποια ένθετα δικά μας κείμενα, ελεύθερα εμπνευσμένα από τα γραπτά της Μαργκερίτ Ντυράς και του Μάριου Χάκκα. Η Ντυράς, έχοντας ζήσει την περιπέτεια του άντρα της στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και έχοντας αντιληφθεί την τραγωδία του έρωτα σαν απότοκο του πολεμικού ευρωπαϊκού τραύματος, μας φάνηκε συγγενής του Καμπανέλλη ως προς την αποτύπωση του δολοφονικού πάθους ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα. Από την άλλη, η ασθματική γραφή του Μάριου Χάκκα, του οδυνηρού αυτού παλμογράφου μιας Αθήνας που αλλοίωσε το πρόσωπό της στα δραματικά εκείνα χρόνια που εκτυλίσσεται και η «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια», μας επιβεβαίωσε την πικρή αίσθηση της φρέσκιας ήττας που κι εμείς νιώθουμε σε αυτήν την ζοφερή πανδημική εποχή».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/10/2025

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.

VRANARAMA Nights: Η Κατερίνα Βρανά κάνει comeback με λάμψη, χιούμορ και glitter

Η εκρηκτική Κατερίνα Βρανά καταλαμβάνει το Shamone με τις "VRANARAMA Comedy Nights"! Eτοιμαστείτε για γέλιο, glitter και δυνατές στιγμές stand-up μαγείας.

Ο Τιμ Κράουτς συναντά την Πέγκυ Τρικαλιώτη, τη Νοεμή Βασιλειάδου, τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και τον Γιώργο Βαλαή

Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την "Ολική Άμεση Συλλογική Επίγεια Σωτηρία" του Βρετανού πειραματιστή και συγγραφέα Τιμ Κράουτς, τον οποίο οι βρετανικές εφημερίδες έχουν παρομοιάσει με τον διάσημο Ιταλό συγγραφέα Πιραντέλο.

Σκοτεινά πάθη στο θέατρο: 'Δράκουλας' και 'Misery' τραβούν το ενδιαφέρον

Δύο εμβληματικές ιστορίες τρόμου, που αγαπήσαμε στο χαρτί και στην οθόνη, ζωντανεύουν και στη θεατρική σκηνή με φρέσκια, καθηλωτική και γεμάτη ένταση ματιά.