Ρέινα Εσκενάζυ: «Οι σχέσεις δεν είναι συμβιβασμός, είναι αποδοχή»

Έχει βάλει την υπογραφή της σε ταινίες, επιτυχημένα τηλεοπτικά σίριαλ και σε παραστάσεις. Η Ρέινα Εσκενάζυ απολαμβάνει την αγκαλιά της θεατρικής οικογένειας και όπως μας είπε πιστεύει ότι χρειάζονται παραγωγοί και σκηνοθέτες που να τολμούν να προτείνουν καινούργια πρόσωπα.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ρέινα Εσκενάζυ: «Οι σχέσεις δεν είναι συμβιβασμός, είναι αποδοχή»

Αν δεν ερχόταν η καραντίνα η παράσταση που σκηνοθετήσατε, το «Ξυπόλυτοι στο πάρκο» του Νηλ Σάιμον θα παιζόταν στο Νέο Ακάδημο. Αλήθεια, εσείς σε ποιον θα προτείνατε να περπατήσετε ξυπόλητοι στο πάρκο;
Αρχικά σε αυτούς που νιώθουν ότι κάτι τους κρατάει πίσω, αλλά και σε αυτούς που νιώθουν απόλυτα σωστοί και τακτοποιημένοι. Μια βόλτα που μας πάει πιο κοντά στην προσωπική ελευθερία μας…
Τι αγαπήσατε στο έργο του Νηλ Σάιμον;
Αυτό που με κέρδισε στο «Ξυπόλυτοι στο πάρκο» του Νηλ Σάιμον είναι ότι μιλάει για πράγματα και αξίες διαχρονικές. Μας οδηγεί, μέσα από κωμικές καταστάσεις, να γνωρίσουμε τον εαυτό μας. Να δούμε μέχρι που έχουμε την διάθεση να μετακινηθούμε σαν χαρακτήρες ώστε να αφήσουμε χώρο στην αγάπη. Η συμβίωση και ο γάμος θέλουν συζήτηση και προσπάθεια αποδοχής του άλλου. Πρέπει να σπάσει ένα μικρό κομμάτι του εαυτού μας για να αφήσουμε χώρο για τον σύντροφο μας. Οι σχέσεις δεν είναι συμβιβασμός, είναι αποδοχή.
Το ευρύ κοινό λάτρεψε την κινηματογραφική εκδοχή του έργο με πρωταγωνιστές τους Τζέιν Φόντα και Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Κοιτάζοντας σε βάθος τα θέματα που θίγει ο Σάιμον ποιο στοιχείο λείπει και ποιο περισσεύει στη σχέση του νιόπαντρου ζευγαριού που πρωταγωνιστεί;
Αυτό που περισσεύει στο νιόπαντρο ζευγάρι μας είναι η αγάπη και αυτό που λείπει στην αρχή της σχέσης τους είναι η άγνοια των προβλημάτων της συμβίωσης και η συνήθεια να σκέφτονται σαν μονάδες.

Ρέινα Εσκενάζυ: «Οι σχέσεις δεν είναι συμβιβασμός, είναι αποδοχή» - εικόνα 1
Ελένη Κρίτα, Άρης Λεμπεσόπουλος

Πως είναι ως νιόπαντροι, το ερμηνευτικό ντουέτο Αργύρης Αγγέλου-Βασιλική Τρουφάκου;
Η Βασιλική και ο Αργύρης έχουν πάνω στην σκηνή μια συγκλονιστική χημεία και ενέργεια. Κοιτάνε και ακούνε ο ένας τον άλλον και έτσι τα συναισθήματα διοχετεύονται στο κοινό.
Τι κρατάτε από τη συνεργασία σας και με τους υπόλοιπους ηθοποιούς της παράστασης;
Με την Ελένη Κρίτα και τον Άρη Λεμπεσόπουλο είχα ξαναδουλέψει, εκτός από τον Ζερόμ Καλούτα με τον οποίο συνεργάζομαι πρώτη φορά. Αυτό που κρατάω από την συγκεκριμένη συνεργασία είναι το ταξίδι προς το τελικό αποτέλεσμα. Το ταλέντο, η επαγγελματικότητα αλλά κυρίως τα γέλια στις πρόβες μας. Αρκεί σήμερα μόνο το ταλέντο σε έναν νέο ηθοποιό για να βρει τον δρόμο του; Φοβάμαι πως όχι. Έχουμε πολύ ταλαντούχα παιδιά. Χρειάζονται παραγωγοί και σκηνοθέτες που να τολμούν να προτείνουν καινούργια πρόσωπα.
Ξεκινήσατε να σκηνοθετείτε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση το 1982 και η συνάντηση σας με το θέατρο ήρθε αργότερα. Είναι πιο δύσκολο να σκηνοθετείτε στο θέατρο;
Και στο θέατρο, αλλά και στον κινηματογράφο και την τηλεόραση - με εξαίρεση τα τεχνικά θέματα που πρέπει να γνωρίζουμε-, η σκηνοθεσία αφορά στην ίδια ακριβώς διαδικασία. Αυτό που υπάρχει επιπλέον στο θέατρο είναι ο χρόνος να γίνουν σωστά τα πράγματα και να χαρείς την διαδικασία.
Απ’ όλες τις σκηνοθετικές δουλειές που κάνατε ποια αγαπήσατε περισσότερο;
Η αγάπη μου για κάθε δουλειά είναι η ίδια. Ζω μέσα από την κάθε μου δουλειά, οπότε δεν θα μπορούσα να μην αγαπάω την ζωή μου.

Ρέινα Εσκενάζυ: «Οι σχέσεις δεν είναι συμβιβασμός, είναι αποδοχή» - εικόνα 2
Αργύρης Αγγέλου, Ζερόμ Καλούτα

Τι σημαίνει για εσάς θέατρο τώρα;
Το θέατρο είναι «εργασία». Κάθε λεπτό νιώθω ότι παράγω έργο.
Τι σας ενοχλεί στη μικρή οθόνη σήμερα και τι σας κάνει να νιώθετε ευχάριστα;
Την μικρή οθόνη την αγαπάω πολύ. Έχω περάσει ατελείωτες εργατοώρες και μου έχει μάθει πολλά πράγματα. Με ενοχλεί όταν βλέπω πρόχειρες δουλειές και με χαροποιεί οτιδήποτε έχει σεβασμό στον θεατή.
Αισθάνεστε τον εαυτό σας τυχερό;
Ναι, αισθάνομαι τυχερή. Έχω κάνει υπέροχες συνεργασίες, έχω γνωρίσει σπουδαίους ανθρώπους, έχω καταφέρει να επιβιώσω από αυτό που αγαπάω πιο πολύ - το επάγγελμα μου. Έχω γνωρίσει την επιτυχία αλλά και την αποτυχία, και τα δύο με έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα σαν άνθρωπο.
Τι εύχεστε για το μέλλον;
Να μπορούμε να ονειρευόμαστε κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2025

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.

"Η σκιά της μύγας" σε ένα καφενείο, σε μια πόλη που αλλάζει

Ένα μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς "Η σκιά της μύγας" της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, τρυφερό, σκληρό και συγκινητικό ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων, αυτή τη φορά στο Ρεκτιφιέ.

Ετοιμαστείτε για Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς στο Τρένο στο Ρουφ

Αν είστε φιλότεχνος μπορείτε να καλωσορίστε τη νέα χρονιά με γεύσεις και θέαμα! Το Τρένο στο Ρουφ σας προσκαλεί σε ένα μοναδικό Πρωτοχρονιάτικο Ρεβεγιόν με ειδικό μενού, ζωντανή μουσική και καλλιτεχνικές εκπλήξεις.

"Locandiera" σε σκηνοθεσία Κακλέα και μουσική Παπαδημητρίου

Στο Θέατρο Τέχνης θα δούμε τη "Locandiera" του Γκολντόνι. Μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Κακλέα, μετατρέπεται σε μια τολμηρή επαναδιαπραγμάτευση που φέρνει το παρελθόν αντιμέτωπο με το παρόν.