Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Οι Έλληνες συγγραφείς συνομιλούν ενεργά με τη σκηνική πρακτική, όπως αποδεικνύουν τέσσερις παραστάσεις έργων των Γιάννη Τσίρου, Λένας Κιτσοπούλου, Γιώργου Καφετζόπουλου και Δημήτρη Φούτσια.

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Η τάση που θέλει το σύγχρονο ελληνικό έργο να ισχυροποιείται όλο και περισσότερο δείχνει να συνεχίζεται και αυτήν τη σεζόν, η οποία ξεκινάει με τέσσερις πρεμιέρες έργων από συγγραφείς της νεότερης και της σύγχρονης γενιάς. Από τον παλαιότερο, Γιάννη Τσίρο, στη sui generis Λένα Κιτσοπούλου και από εκεί στους πρωτοεμφανιζόμενους Γιώργο Καφετζόπουλο και Δημήτρη Φούτσια, ο καθένας φιλτράρει μέσα από την προσωπική του ματιά τα ερεθίσματα της ελληνικής πραγματικότητας.

Τα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου μετράνε σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια από τη συγγραφή τους, αλλά συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, καθώς καταπιάνονται με στερεοτυπικές συμπεριφορές που δεν έχουν εκλείψει. Ο συγγραφέας εστιάζει στο σεξισμό, την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος στην πατριαρχική κοινωνία και βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μια ξένη γυναίκα που βρίσκεται παράνομα στην Ελλάδα και εργάζεται ως στρίπερ. Την παράσταση σκηνοθέτησε πέρυσι ο Γιώργος Παλούμπης και τώρα επαναλαμβάνεται με μία αλλαγή στη διανομή: Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Γιώργος Πυρπασόπουλος και Νεφέλη Δούκα (Μικρό Χορν, από 24/10).

Ο Τσίρος είναι ένας από τους συγγραφείς που ξανασύστησαν το ρεαλισμό και το ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων, δείχνοντας το δρόμο σε αρκετούς από τους νέους συγγραφείς (Ρωμνιός, Τσουρής, κ.ά.). Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιώργος Καφετζόπουλος με το «Τάο», μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Αντώνης Καφετζόπουλος, Στάθης Σταμουλακάτος και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Ριάλτο, από 23/10).

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα - εικόνα 1
«Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα»

Σε τελείως διαφορετικό ύφος, το «κακό κορίτσι» του ελληνικού θεάτρου, Λένα Κιτσοπούλου, υπογράφει ένα σουρεαλιστικό αντι-αφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μια σπονδυλωτή φάρσα που αποδομεί τα στερεότυπά του. Πρόκειται για τις «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που δεν πρόλαβαν να ανέβουν λόγω του lockdown και κάνουν τώρα πρεμιέρα, ανανεωμένες μάλιστα με το υλικό της μετα-covid πραγματικότητας. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς και συμμετέχουν οι: Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά κ.ά. (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 22/10).

Σουρεαλιστική τρέλα κουβαλάει και το έργο του νέου συγγραφέα Δημήτρη Φούτσια, «Meatball#okeftes», που διαδραματίζεται σε μια διά νόμου χορτοφαγική κοινωνία κατά τη διάρκεια μιας φιλικής συνεστίασης: τέσσερις πολιτισμένοι άνθρωποι εκδηλώνουν άγρια ανθρωποφαγικά ένστικτα, όταν κάνει μυστηριωδώς την εμφάνισή του ένα κεφτεδάκι. Ο Γιώργος Λύρας σκηνοθετεί τους Άρτεμη Γρύμπλα, Απόστολο Καμιτσάκη, Βασιλική Κίσσα και Βαγγέλη Σαλεύρη (Αλίκη, από 22/10).

Περισσότερες πληροφορίες

Meatball #OKEFTES

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Σε αστυνομικό γαϊτανάκι αποκαλύψεων εξελίσσεται ένα γεύμα, όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ένα δαγκωμένο κεφτεδάκι, στο νέο έργο με φόντο μια πράσινη κοινωνία όπου η κατανάλωση κρέατος απαγορεύεται.

Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Καυστικό αντιαφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μία σπονδυλωτή κωμική φάρσα του καλοκαιρού και του κορωνοϊού.

Τάο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε ένα σπιντάτο έργο σκληρού ρεαλισμού, με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Αξύριστα πηγούνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το όνειρο που συγκίνησε χιλιάδες θεατές επιστρέφει στη σκηνή

Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης επιστρέφουν με το αριστούργημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι "Το Όνειρο ενός Γελοίου" σε μια νέα μυσταγωγική θεατρική εμπειρία υπαρξιακής αναζήτησης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/09/2025

"2:22 – A Ghost Story": Η καθηλωτική ιστορία επιστρέφει στο Αλάμπρα

Με μια αλλαγή στο καστ θα ξανά παιχτεί στο θέατρο Αλάμπρα το γεμάτο μυστήριο και συγκίνηση "2:22 – A Ghost Story" του Ντάνι Ρόμπινς, σε σκηνοθεσία του Φάνη Μουρατίδη.

Τι ονειρεύεται η Άτοσσα; Οι Πέρσες απαντούν

Οι ήττες, η ύβρη και ο θρήνος των Περσών ξαναζούν στο σήμερα μέσα από εικαστικά έργα που εμπνέονται από το θέατρο του Αισχύλου στην έκθεση "Άτοσσα, τι ονειρεύεσαι;".

Η φωνή της Σοφίας Σεϊρλή ζει στην "Παλαιόχωρα"

Μια immersive ηχητική παράσταση στο απόλυτο σκοτάδι, ντυμένη με τρισδιάστατα ηχοτοπία. Το "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα" επιστρέφει στο Άβατον, κρατώντας ζωντανή τη συγκλονιστική φωνή της αξέχαστης Σοφίας Σεϊρλή.

Tο άγνωστο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που ανεβαίνει σε ελληνική σκηνή για πρώτη φορά μετά από 85 χρόνια

Με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ καταφθάνει από τις 7 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τελευταία στάση για τον "Ξένο" του Μαρμαρινού;

Μετά τις sold out παραστάσεις σε Επίδαυρο και Αττική, η παραγωγή "ζ-η-θ, ο Ξένος" παρουσιάζεται για τελευταία φορά ολοκληρώνοντας μια ποιητική θεατρική περιπλάνηση.

"Σύμφωνο επιβίωσης": Το γέλιο καταφθάνει στο Θέατρο Άλσος με Κρόμπα και Ελευθερίου

Ο Αντώνης Κρόμπας και ο Λευτέρης Ελευθερίου μας μαθαίνουν τα πάντα για το...."Σύμφωνο επιβίωσης". Στη σκηνή του Άλσους στήνουν ένα ξέφρενο ταξίδι γέλιου, στρατηγικής… και ανθρώπινης τρέλας.