Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Οι Έλληνες συγγραφείς συνομιλούν ενεργά με τη σκηνική πρακτική, όπως αποδεικνύουν τέσσερις παραστάσεις έργων των Γιάννη Τσίρου, Λένας Κιτσοπούλου, Γιώργου Καφετζόπουλου και Δημήτρη Φούτσια.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Η τάση που θέλει το σύγχρονο ελληνικό έργο να ισχυροποιείται όλο και περισσότερο δείχνει να συνεχίζεται και αυτήν τη σεζόν, η οποία ξεκινάει με τέσσερις πρεμιέρες έργων από συγγραφείς της νεότερης και της σύγχρονης γενιάς. Από τον παλαιότερο, Γιάννη Τσίρο, στη sui generis Λένα Κιτσοπούλου και από εκεί στους πρωτοεμφανιζόμενους Γιώργο Καφετζόπουλο και Δημήτρη Φούτσια, ο καθένας φιλτράρει μέσα από την προσωπική του ματιά τα ερεθίσματα της ελληνικής πραγματικότητας.

Τα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου μετράνε σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια από τη συγγραφή τους, αλλά συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, καθώς καταπιάνονται με στερεοτυπικές συμπεριφορές που δεν έχουν εκλείψει. Ο συγγραφέας εστιάζει στο σεξισμό, την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος στην πατριαρχική κοινωνία και βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μια ξένη γυναίκα που βρίσκεται παράνομα στην Ελλάδα και εργάζεται ως στρίπερ. Την παράσταση σκηνοθέτησε πέρυσι ο Γιώργος Παλούμπης και τώρα επαναλαμβάνεται με μία αλλαγή στη διανομή: Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Γιώργος Πυρπασόπουλος και Νεφέλη Δούκα (Μικρό Χορν, από 24/10).

Ο Τσίρος είναι ένας από τους συγγραφείς που ξανασύστησαν το ρεαλισμό και το ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων, δείχνοντας το δρόμο σε αρκετούς από τους νέους συγγραφείς (Ρωμνιός, Τσουρής, κ.ά.). Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιώργος Καφετζόπουλος με το «Τάο», μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Αντώνης Καφετζόπουλος, Στάθης Σταμουλακάτος και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Ριάλτο, από 23/10).

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα - εικόνα 1
«Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα»

Σε τελείως διαφορετικό ύφος, το «κακό κορίτσι» του ελληνικού θεάτρου, Λένα Κιτσοπούλου, υπογράφει ένα σουρεαλιστικό αντι-αφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μια σπονδυλωτή φάρσα που αποδομεί τα στερεότυπά του. Πρόκειται για τις «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που δεν πρόλαβαν να ανέβουν λόγω του lockdown και κάνουν τώρα πρεμιέρα, ανανεωμένες μάλιστα με το υλικό της μετα-covid πραγματικότητας. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς και συμμετέχουν οι: Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά κ.ά. (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 22/10).

Σουρεαλιστική τρέλα κουβαλάει και το έργο του νέου συγγραφέα Δημήτρη Φούτσια, «Meatball#okeftes», που διαδραματίζεται σε μια διά νόμου χορτοφαγική κοινωνία κατά τη διάρκεια μιας φιλικής συνεστίασης: τέσσερις πολιτισμένοι άνθρωποι εκδηλώνουν άγρια ανθρωποφαγικά ένστικτα, όταν κάνει μυστηριωδώς την εμφάνισή του ένα κεφτεδάκι. Ο Γιώργος Λύρας σκηνοθετεί τους Άρτεμη Γρύμπλα, Απόστολο Καμιτσάκη, Βασιλική Κίσσα και Βαγγέλη Σαλεύρη (Αλίκη, από 22/10).

Περισσότερες πληροφορίες

Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Καυστικό αντιαφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μία σπονδυλωτή κωμική φάρσα του καλοκαιρού και του κορωνοϊού.

Αξύριστα πηγούνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.

Meatball #OKEFTES

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Σε αστυνομικό γαϊτανάκι αποκαλύψεων εξελίσσεται ένα γεύμα, όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ένα δαγκωμένο κεφτεδάκι, στο νέο έργο με φόντο μια πράσινη κοινωνία όπου η κατανάλωση κρέατος απαγορεύεται.

Τάο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε ένα σπιντάτο έργο σκληρού ρεαλισμού, με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Αλίκη

Αμερικής 4

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Μικρό Χορν

Αμερικής 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2025

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.

"Η σκιά της μύγας" σε ένα καφενείο, σε μια πόλη που αλλάζει

Ένα μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς "Η σκιά της μύγας" της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, τρυφερό, σκληρό και συγκινητικό ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων, αυτή τη φορά στο Ρεκτιφιέ.

Ετοιμαστείτε για Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς στο Τρένο στο Ρουφ

Αν είστε φιλότεχνος μπορείτε να καλωσορίστε τη νέα χρονιά με γεύσεις και θέαμα! Το Τρένο στο Ρουφ σας προσκαλεί σε ένα μοναδικό Πρωτοχρονιάτικο Ρεβεγιόν με ειδικό μενού, ζωντανή μουσική και καλλιτεχνικές εκπλήξεις.

"Locandiera" σε σκηνοθεσία Κακλέα και μουσική Παπαδημητρίου

Στο Θέατρο Τέχνης θα δούμε τη "Locandiera" του Γκολντόνι. Μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Κακλέα, μετατρέπεται σε μια τολμηρή επαναδιαπραγμάτευση που φέρνει το παρελθόν αντιμέτωπο με το παρόν.