Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Οι Έλληνες συγγραφείς συνομιλούν ενεργά με τη σκηνική πρακτική, όπως αποδεικνύουν τέσσερις παραστάσεις έργων των Γιάννη Τσίρου, Λένας Κιτσοπούλου, Γιώργου Καφετζόπουλου και Δημήτρη Φούτσια.

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα

Η τάση που θέλει το σύγχρονο ελληνικό έργο να ισχυροποιείται όλο και περισσότερο δείχνει να συνεχίζεται και αυτήν τη σεζόν, η οποία ξεκινάει με τέσσερις πρεμιέρες έργων από συγγραφείς της νεότερης και της σύγχρονης γενιάς. Από τον παλαιότερο, Γιάννη Τσίρο, στη sui generis Λένα Κιτσοπούλου και από εκεί στους πρωτοεμφανιζόμενους Γιώργο Καφετζόπουλο και Δημήτρη Φούτσια, ο καθένας φιλτράρει μέσα από την προσωπική του ματιά τα ερεθίσματα της ελληνικής πραγματικότητας.

Τα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου μετράνε σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια από τη συγγραφή τους, αλλά συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, καθώς καταπιάνονται με στερεοτυπικές συμπεριφορές που δεν έχουν εκλείψει. Ο συγγραφέας εστιάζει στο σεξισμό, την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος στην πατριαρχική κοινωνία και βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μια ξένη γυναίκα που βρίσκεται παράνομα στην Ελλάδα και εργάζεται ως στρίπερ. Την παράσταση σκηνοθέτησε πέρυσι ο Γιώργος Παλούμπης και τώρα επαναλαμβάνεται με μία αλλαγή στη διανομή: Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Γιώργος Πυρπασόπουλος και Νεφέλη Δούκα (Μικρό Χορν, από 24/10).

Ο Τσίρος είναι ένας από τους συγγραφείς που ξανασύστησαν το ρεαλισμό και το ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων, δείχνοντας το δρόμο σε αρκετούς από τους νέους συγγραφείς (Ρωμνιός, Τσουρής, κ.ά.). Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιώργος Καφετζόπουλος με το «Τάο», μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Αντώνης Καφετζόπουλος, Στάθης Σταμουλακάτος και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Ριάλτο, από 23/10).

Η σύγχρονη Ελλάδα μέσα από τέσσερα έργα - εικόνα 1
«Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα»

Σε τελείως διαφορετικό ύφος, το «κακό κορίτσι» του ελληνικού θεάτρου, Λένα Κιτσοπούλου, υπογράφει ένα σουρεαλιστικό αντι-αφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μια σπονδυλωτή φάρσα που αποδομεί τα στερεότυπά του. Πρόκειται για τις «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που δεν πρόλαβαν να ανέβουν λόγω του lockdown και κάνουν τώρα πρεμιέρα, ανανεωμένες μάλιστα με το υλικό της μετα-covid πραγματικότητας. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς και συμμετέχουν οι: Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά κ.ά. (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 22/10).

Σουρεαλιστική τρέλα κουβαλάει και το έργο του νέου συγγραφέα Δημήτρη Φούτσια, «Meatball#okeftes», που διαδραματίζεται σε μια διά νόμου χορτοφαγική κοινωνία κατά τη διάρκεια μιας φιλικής συνεστίασης: τέσσερις πολιτισμένοι άνθρωποι εκδηλώνουν άγρια ανθρωποφαγικά ένστικτα, όταν κάνει μυστηριωδώς την εμφάνισή του ένα κεφτεδάκι. Ο Γιώργος Λύρας σκηνοθετεί τους Άρτεμη Γρύμπλα, Απόστολο Καμιτσάκη, Βασιλική Κίσσα και Βαγγέλη Σαλεύρη (Αλίκη, από 22/10).

Περισσότερες πληροφορίες

Meatball #OKEFTES

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Σε αστυνομικό γαϊτανάκι αποκαλύψεων εξελίσσεται ένα γεύμα, όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ένα δαγκωμένο κεφτεδάκι, στο νέο έργο με φόντο μια πράσινη κοινωνία όπου η κατανάλωση κρέατος απαγορεύεται.

Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Καυστικό αντιαφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μία σπονδυλωτή κωμική φάρσα του καλοκαιρού και του κορωνοϊού.

Τάο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε ένα σπιντάτο έργο σκληρού ρεαλισμού, με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.

Αξύριστα πηγούνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.

Αλίκη

Αμερικής 4

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Μικρό Χορν

Αμερικής 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/10/2025

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.

Στο 'Καπούτ', η ζωή δεν έχει ηλικία

Για δεύτερη χρονιά και με ανανεωμένο καστ παίζεται το "Καπούτ", το έργο που εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στις προκλήσεις της τρίτης ηλικίας, έναν κόσμο συχνά παραγνωρισμένο στη σύγχρονη δραματουργία.

Το "Εγώ κι Εσύ" της Lauren Gunderson μάς θυμίζει τι σημαίνει να συνδέεσαι αληθινά

Δύο νέοι, ένα ποίημα και μια απρόσμενη συνάντηση γίνονται η αφορμή για ένα ταξίδι αυτογνωσίας, τρυφερότητας και αλήθειας. Η Σοφία Βγενοπούλου σκηνοθετεί την παράσταση "Εγώ κι Εσύ" για τη δύναμη της τέχνης και της ανθρώπινης επαφής.