Λόγια μεγάλων ανδρών στη σκηνή

Την παράσταση που σκηνοθετεί ο Ένκε Φεζολάρι «Από θέση ισχύος - Η δύναμη του δημόσιου λόγου» και εμπνέεται από διαγγέλματα που εκφωνήθηκαν σε κρίσιμες στιγμές της ελληνικής ιστορίας θα δούμε το Σεπτέμβριο στην Αθήνα.

Λόγια μεγάλων ανδρών στη σκηνή

Λόγοι και διαγγέλματα που εκφωνήθηκαν σε κρίσιμες καμπές της ελληνικής ιστορίας από ανθρώπους που βρίσκονταν σε θέση ισχύος ενέπνευσαν την καλοκαιρινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών «Από θέση ισχύος. Η δύναμη του δημόσιου λόγου». Η παράσταση ξεκίνησε από τις Σέρρες και περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα μεταφέροντες στους θεατές θραύσματα από κρίσιμες ιστορικές περιόδους και γεγονότα: Χρυσός Αιώνας, Πελοποννησιακός Πόλεμος, εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου κ.ά. Ο Ένκε Φεζολάρι και η Κάτια Σωτηρίου έκαναν τη έρευνα και την επιλογή των κειμένων που ανήκουν σε ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Περικλής, ο Αλκιβιάδης, ο Θεμιστοκλής, ο Μέγας Αλέξανδρος, και κατέληξαν σε μία παράσταση για τέσσερις καταξιωμένους ηθοποιούς που υπογράφει σκηνοθετικά ο Φεζολάρι. Η Φιλαρέτη Κομνηνού, ο Αλέκος Συσσοβίτης, η Άννα Μάσχα και η Καλλιόπη Ευαγγελίδου γίνονται οι φορείς των δημόσιων αυτών λόγων που άλλοτε ένωσαν και άλλοτε δίχασαν το κοινό αίσθημα, λειτούργησαν εμψυχωτικά αλλά ενίοτε φλέρταραν με τη δημαγωγία, ανέδειξαν τη ρητορική δεινότητα ηγετών με πολιτικές αρετές, αλλά και ηγετών αλαζονικών και υστερόβουλων.

Λόγια μεγάλων ανδρών στη σκηνή - εικόνα 1
Καλλιόπη Ευαγγελίδου και Αλέκος Συσσοβίτης ©Ελπίδα Μουμουλίδου

Η παράσταση φιλοδοξεί να φέρει στο επίκεντρο το δημόσιο λόγο και χώρο και μέσα από τη φόρμα της αρχαίας τραγωδίας να καταθέσει μια εποποιΐα ιστορικής αναζήτησης στο επίκεντρο της οποίας βρίσκονται ο Άνθρωπος-Πολίτης, η ανάγκη συμμετοχής στα κοινά, η έννοια της δημοκρατίας, η ανάγκη για συλλογικότητα. Η συγγραφική επιμέλεια είναι της Σοφίας Καψούρου, η μουσική του Γιώργου Ανδρέου και ο σκηνικός χώρος και τα κοστούμια του Γιώργου Λυντζέρη. Η παράσταση θα κλείσει τον κύκλο της στην Αθήνα, με μία παράσταση στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη» στα Βριλήσσια στις 5 Σεπτεμβρίου.

i Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Από θέση ισχύος - Η δύναμη του δημόσιου λόγου

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 80 '

Διαγγέλματα που εκφωνήθηκαν σε κρίσιμες στιγμές της ελληνικής ιστορίας από ηγετικές προσωπικότητες ενέπνευσαν την παράσταση, που μέσα από το σκελετό της αρχαίας τραγωδίας επικεντρώνεται σε ζητήματα δημόσιου λόγου και χώρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Γιάννη Βούρο, η αλήθεια δεν είναι ποτέ απλή αλλά ένα θέατρο συνειδήσεων

Με αφορμή την παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" της Άγκαθα Κρίστι που παίζεται για 3η χρονιά στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", ο Γιάννης Βούρος μιλά για τη δικαιοσύνη, την αλήθεια, τη δύναμη του λόγου και το διαχρονικό θέατρο των ανθρώπινων ρόλων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
31/10/2025

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.

Στο 'Καπούτ', η ζωή δεν έχει ηλικία

Για δεύτερη χρονιά και με ανανεωμένο καστ παίζεται το "Καπούτ", το έργο που εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στις προκλήσεις της τρίτης ηλικίας, έναν κόσμο συχνά παραγνωρισμένο στη σύγχρονη δραματουργία.