Με Μπέκετ έρχονται οι Σκεύας-Καταλειφός στο Σύγχρονο

Ο Δημήτρης Καταλειφός μετακομίζει στο Σύγχρονο Θέατρο και θα πρωταγωνιστήσει στο «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ σε σκηνοθεσία του Γιώργου Σκεύα.

Με Μπέκετ έρχονται οι Σκεύας-Καταλειφός στο Σύγχρονο

Η συνάντηση του σκηνοθέτη Γιώργου Σκεύα με το σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό στο «Τέλος» του Σάμουελ Μπέκετ, το 2019, ήταν αρχή μιας ωραία συνεργασίας που έχει συνέχεια. «Μετά την πρώτη μου γνωριμία με τον Δημήτρη στο «Τέλος», ένα αφήγημα του Σάμουελ Μπέκετ, θελήσαμε να προχωρήσαμε και κάναμε τον περασμένο χειμώνα το "Θάνατο του εμποράκου" του Άρθουρ Μίλερ. Η επιθυμία και των δύο μας ήταν να συνεχίσουμε τη δουλειά που αρχίσαμε και σιγά σιγά τα πράγματα μας οδήγησαν στο "Τέλος του παιχνιδιού". Συναντήθηκαν οι επιθυμίες μας. Υπάρχει μία βαθιά συνεννόηση με τον Δημήτρη και για μένα αυτό είναι το πιο σπουδαίο από όλα. Η επικοινωνία είναι κάτι ιερό κι όταν το βρίσκω στο θέατρο δεν θέλω να το αφήσω».

Με αυτά τα λόγια περιγράφει ο Γιώργος Σκεύας τη συνεργασία του με τον Δημήτρη Καταλειφό τον ερχόμενο χειμώνα στο Σύγχρονο Θέατρο. Οι ήρωες του Μπέκετ μοιάζουν σαν να είναι οι μόνοι επιζώντες σε ένα γκρίζο περιβάλλον και να περιμένουν το τέλος τους. Λέει κάποια στιγμή ο Χαμ στον Κλοβ «θα σου δίνω να τρως τόσο μόνο, όσο χρειάζεται για να μην πεθάνεις. Θα σε κρατάω διαρκώς πεινασμένο».

Με Μπέκετ έρχονται οι Σκεύας-Καταλειφός στο Σύγχρονο - εικόνα 1
Ο Δημήτρης Καταλειφός στο "Τέλος" (Εμπορικόν, 2019)

Ο Σάμουελ Μπέκετ επαναφέρει προς σκέψη έννοιες της ελευθερίας, του λογικού, του παράλογου. Ο Γιώργος Σκεύας εντοπίζει την ιδιοφυία του Μπέκετ στο γεγονός ότι οι ερμηνείες είναι ανοιχτές σε όλα του τα έργα. «Είναι μαγικό πώς μπορεί ένας μεγάλος συγγραφέας να γράφει και ο καθένας που ακουμπάει στα έργα του να δίνει μία προέκταση δικών του πραγμάτων. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για μένα και κάνει το έργο του Μπέκετ ανεξάντλητο. Υπάρχει ένα είδος αμφιθυμίας στα πράγματα ποτέ δεν είναι μονοσήμαντα και αυτό με ενδιαφέρει στο θέατρο. Θέλω να εξερευνώ μέσω της δουλειάς τις πιθανές διαστάσεις των κειμένων. Το "Τέλος του παιχνιδιού" αισθάνομαι ότι μας επαναφέρει στην αρχή του τέλους. Ψάχνοντας το κείμενο με οδήγησε προς "Τα τέσσερα κουαρτέτα" του Έλιοτ, που είναι από τα πιο αγαπημένα μου κείμενα και στη σκέψη πως η αρχή είναι το τέλος, το τέλος είναι η αρχή. Είναι κάτι κυκλικό όπως και, η μνήμη είναι κάτι κυκλικό. Όλο αυτό νομίζω ότι απασχολεί τον Μπέκετ πάρα πολύ. Είναι φοβερό το πώς κατορθώνει και αντλεί μέσα από τα ερείπια της ύπαρξης δύναμη για να συνεχίσει».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η φωνή της Σοφίας Σεϊρλή ζει στην "Παλαιόχωρα"

Μια immersive ηχητική παράσταση στο απόλυτο σκοτάδι, ντυμένη με τρισδιάστατα ηχοτοπία. Το "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα" επιστρέφει στο Άβατον, κρατώντας ζωντανή τη συγκλονιστική φωνή της αξέχαστης Σοφίας Σεϊρλή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
09/09/2025

Tο άγνωστο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που ανεβαίνει σε ελληνική σκηνή για πρώτη φορά μετά από 85 χρόνια

Με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ καταφθάνει από τις 7 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τελευταία στάση για τον "Ξένο" του Μαρμαρινού;

Μετά τις sold out παραστάσεις σε Επίδαυρο και Αττική, η παραγωγή "ζ-η-θ, ο Ξένος" παρουσιάζεται για τελευταία φορά ολοκληρώνοντας μια ποιητική θεατρική περιπλάνηση.

"Σύμφωνο επιβίωσης": Το γέλιο καταφθάνει στο Θέατρο Άλσος με Κρόμπα και Ελευθερίου

Ο Αντώνης Κρόμπας και ο Λευτέρης Ελευθερίου μας μαθαίνουν τα πάντα για το...."Σύμφωνο επιβίωσης". Στη σκηνή του Άλσους στήνουν ένα ξέφρενο ταξίδι γέλιου, στρατηγικής… και ανθρώπινης τρέλας.

"Όρνιθες": Η τελική πτήση του Αριστοφάνη με Παπασπηλιόπουλο–Χρυσοστόμου

Last call για τους "Όρνιθες" του Άρη Μπινιάρη, την παράσταση που με τρυφερή και λυρική ματιά ανέβασε το οικουμενικό ποιητικό έργο του Αριστοφάνη και μίλησε για την ανάγκη μιας νέας αρχής, μακριά από την παρακμή και τη διαφθορά των σύγχρονων κοινωνιών.

Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε στην πόλη τον Σεπτέμβριο

Υποδεχόμαστε το φθινόπωρο με παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε σε κάθε γωνιά της πόλης. Και μην ξεχνάτε πως μπορείτε να φτάσετε εύκολα και με ασφάλεια σε όλες, καλώντας απλώς ένα UberTaxi.

Λίντα Καπετανέα: Η δύναμη του χορού στο τιμόνι της ΚΣΟΤ

Η Λίντα Καπετανέα επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησαν όλα, στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Ως νέα διευθύντρια αναλαμβάνει να ενώσει εμπειρία και όραμα, δίνοντας στους σπουδαστές μια υπόσχεση για δημιουργία, εξωστρέφεια και ανανέωση.