Πού θα παίξει ο Στέλιος Μάινας φέτος το καλοκαίρι;

Στην όαση ενός «Κήπου» μας καλεί να βρεθούμε αυτό το καλοκαίρι ο Στέλιος Μάινας με συμπρωταγωνίστρια την Κάτια Σπερελάκη.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Πού θα παίξει ο Στέλιος Μάινας φέτος το καλοκαίρι;

Ρεαλιστής, οραματιστής, στοχαστικός ο Στέλιος Μάινας είναι από τις ποιοτικότερες προσωπικότητες που διαθέτει το σύγχρονο θέατρο μας. Δεν το βάζει εύκολα κάτω και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τις καταστάσεις της ζωή και της δουλειάς, βρίσκεται η ουσιαστική αξία και η ποιότητα του. «Τα πάντα είναι ψυχολογία. Η οικονομία είναι ψυχολογία, οι δείκτες της αλλάζουν με την ψυχολογία του κόσμου» δήλωνε πέρυσι στο «α» μιλώντας για την παράσταση «Κήπος» του Μπρους Γκουτς.

Μετά τη μετάθεση των «Βακχών» σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη για το καλοκαίρι του 2021 κι έχοντας μια ψυχολογία που του επιτρέπει να ελπίζει και να κοιτάζει μπροστά, ο Στέλιος Μάινας αποφάσισε να περιοδεύσει το καλοκαίρι με την επανάληψη του «Κήπου» του Μπρους Γκουτς. Πόσο επίκαιρη και συμβολική είναι στ’ αλήθεια η δραμεντί του Αμερικάνου συγγραφέα, ηθοποιού αν σκεφτεί κανείς πως όλος ο πλανήτης βίωσε τόσο καθολικά την απομόνωση και τη μοναξιά! Για τα αναγκαία συστατικά της ζωής, την αλληλεγγύη και την αγάπη μιλά το έργο, το οποίο πρωτοείδαμε το 2019 σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά στο Από Μηχανής Θέατρο. Οι παραστάσεις συνεχίστηκαν στο θέατρο Αμαλία της Θεσσαλονίκης και αν δεν προέκυπτε η πανδημία και η καραντίνα θα ταξίδευε για την Κρήτη. Πότε όμως δεν είναι αργά και το επόμενο διάστημα ο «Κήπος» θα παιχτεί σε ανοιχτά θέατρα της χώρας.

Πού θα παίξει ο Στέλιος Μάινας φέτος το καλοκαίρι; - εικόνα 1

Ο Στέλιος Μάινας υποδύεται ένα μοναχικό τύπο, βετεράνο του Βιετνάμ και η συμπρωταγωνίστρια του, Κάτια Σπερελάκη, μια ευαίσθητη γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει στη μοναξιά της μεγαλούπολης. Η συνάντηση τους θα είναι καταλυτική και για τους δυο σε μια παράσταση με δραματικές στιγμές και χιούμορ. Στη σύντομη συζήτηση που είχαμε με τον Στέλιο Μάινα υποστήριξε σθεναρά την άποψη πως το θέατρο βασίζεται στην εκατέρωθεν ανταλλαγή βιώματος και ατενίζοντας το μέλλον πιστεύει πως η πρωτόγνωρη συνθήκη που ζούμε θα βοηθήσει να αποκαλυφθεί ποιοι είναι οι επαγγελματίες και ποιοι οι ερασιτέχνες του θεάτρου.

«Το θέατρο σου δείχνει ένα τρόπο να ζεις. Αν δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο κάνεις θέατρο, τότε όλοι οι άλλοι αδυνατίζουν, εξαφανίζονται πάρα πολύ γρήγορα και μένεις με ένα ερώτημα. Σ’ ένα έργο αποτυπώνονται οι σκέψεις του συγγραφέα και το κοινό αυτό που ζητά δεν είναι η αποκωδικοποίηση αλλά η ερμηνεία. Ζητά να συναντηθεί με την ιστορία μέσα από τον τρόπο με τον οποίο την έχουν κατανοήσει ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός. Το θέατρο είναι κάτι ζωντανό και η σύσταση του δεν αλλάζει. Οι ψηφιακές παραστάσεις είναι καλές για την αποτύπωση ενός γεγονότος, αλλά δεν είναι το ίδιο το γεγονός. Δεν μπορείς να ψηφιοποιήσεις τη διαδραστικότητα. Μόνο αρχειακά και μουσειακά μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ψηφιοποίηση του θεάτρου. Οπότε η τέχνη του θεάτρου είναι εδώ, παραμένει ζωντανή και από τον Σεπτέμβριο αν όλα πάνε καλά θα μπορούμε να κάνουμε θέατρο υπό συνθήκες. Με τον τρόπο που θα κινηθούν οι χώροι εστίασης και τα καφέ θα κινηθεί και το θέατρο. Οι θεατές μπορούν να είναι ασφαλείς με την προϋπόθεση ότι θα τεθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις κι εμείς, οι ηθοποιοί, θα πρέπει να δείξουμε μια σοβαρότητα και να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο πως λειτουργούμε στην προσωπική μας ζωή και στις πρόβες. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση θα φανεί ποιοι αγαπούν πραγματικά το θέατρο και ποιοι είναι απλώς ερασιτέχνες. Εκείνοι που το αγαπούν θα μείνουν και θα ανοίξουν τον κύκλο των συνεργασιών κι εκείνοι που ήρθαν να τ’ αρπάξουν θα την κάνουν. Υπάρχει μία μερίδα παραγωγών που δεν θ’ ανοίξουν τα θέατρα πριν την πρώτη πρώτου του 2021 γιατί θα ζητήσουν αποζημιώσεις από την κυβέρνηση. Θα ζητήσουν χαριστικές ρυθμίσεις χωρίς να έχουν καμία διακινδύνευση στο χώρο. Όταν δεν υπάρχει μία δεν ξέρω από πού μπορείς να πάρεις χρήματα... Η δουλειά είναι αυτή που μας πάει μπροστά, που μας εξελίσσει και πρέπει να δουλέψουμε με ασφάλεια».

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κήπος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Δύο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται, σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν τη μεγάλη απόσταση που τους χωρίζει και να βρουν τη σωτηρία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Κυρ Παντελής ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη: ο Σταμάτης Φασουλής συνεχίζει την επιτυχία

Το κοινό της Αθήνας έχει την τελευταία ευκαιρία να απολαύσει τη σπαρταριστή κωμωδία "Η Δεξιά, η Αριστερά και ο Κυρ Παντελής" στο Μικρό Παλλάς, με το φινάλε την Κυριακή 11 Ιανουαρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/12/2025

Η Αλίκη Στενού μοιράζεται μαζί μας τον κόσμο της

Η Αλίκη Στενού μιλά για το θέατρο, τη μνήμη και τη λήθη, τη σκηνοθεσία ως διαδρομή, την αρχιτεκτονική ως αφετηρία και τη ζωή έξω από τη σκηνή, εκεί όπου τέχνη και πραγματικότητα συναντιούνται και μεταμορφώνονται.

Παράσταση βασισμένη σε διηγήματα του Έντγκαρ Άλλαν Πόε έρχεται στο Αλκμήνη

Τι συμβαίνει όταν οι αναμνήσεις ξεθωριάζουν; Ποιος επιζεί ανάμεσα στο παιδί που υπήρξαμε και στον ενήλικα του φόβου; Εμπνευσμένη από τον Πόε, η παράσταση "Λήθη Vs Θύμηση – Δοκιμή Πόε" ενώνει λόγο, κίνηση, εικόνα σε υβριδικό θεατρικό σύμπαν performance εικαστικής εγκατάστασης.

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 για τον Καρυοθραύστη

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 προστίθεται για τον Καρυοθραύστη, η οποία θα είναι καθολικά προσβάσιμη και απευθύνεται σε όλο το κοινό.

Αρετή Πασχάλη: Από τη "Ληστεία της συμφοράς" στα όνειρα που ταξιδεύουν

Η Αρετή Πασχάλη μιλά για τη "Ληστεία της συμφοράς" στο Λαμπέτη, την αγάπη της για το θέατρο, τις επιρροές της, τις σκηνές που την συγκινούν και τα όνειρα που την ταξιδεύουν στη σύγχρονη ελληνική σκηνή.

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.