Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα

H Mαριάννα Κάλμπαρη φέρνει στο φως της σκηνής ένα από τα ολιγοπαιγμένα έργα του Ντέιβιντ Μάμετ και υπογράφει, μαζί με έναν ωραίο θίασο, μία από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις της σεζόν.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα

Με τον πολυγραφότατο και ακόμη ενεργό Αμερικανό συγγραφέα Ντέι­βιντ Μάμετ το ελληνικό θέατρο έχει αναπτύξει μια ιδιότυπη σχέση. Δείχνει να τον έχει κατοχυρώσει ως δημιουργό της «Ολεάννας», άντε και του «Αμερικάνικου βούβαλου» και των «Οικόπεδων με θέα», με αποτέλεσμα να βλέπουμε σπανιότατα κάποιο άλλο από τα δεκάδες έργα που έχει υπογράψει. Ο «Edmond», που έρχεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (από την Πέμπτη 6/2, σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη), είναι ένα από αυτά κι έχει παρασταθεί μόνο μία φορά στην Ελλάδα, και μάλιστα εκτός αθηναϊκού κέντρου (ΚΘΒΕ, 1990).

Είναι γεγονός ότι ο Μάμετ, ο κατεξοχήν σύγχρονος αμφισβητίας του αμερικανικού μύθου, δείχνει με μια πρώτη ματιά «πολύ Αμερικάνος». Δεν είναι τυχαίο το ότι οι πρώτες ελληνικές αντιδράσεις απέναντι στο συγκεκριμένο έργο ήταν πως η περιθωριακή πλευρά της Νέας Υόρκης δεν μπορεί να συνδεθεί με την ελληνική πραγματικότητα. Τώρα, εν έτει 2020, με το ρατσισμό, το σεξισμό και την τυφλή βία σε έξαρση, ποιος μπορεί να το υποστηρίξει αυτό; Κάτι «τόσο αμερικάνικο» αποδεικνύεται τελικά παγκόσμιο, δικαιώνοντας τον Μάμετ που υποστήριζε πως έγραψε μια «αλληγορία για τη σύγχρονη κοινωνία».

Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα - εικόνα 1

Στο «Edmond» ο Μάμετ επιχειρεί να συμπυκνώσει τη χρεοκοπία του λευκού Δυτικού, ο οποίος πορεύεται με οδηγό τις βαθιά ρατσιστικές, σεξιστικές και ομοφοβικές πεποιθήσεις του, μαζί με την οργή για ένα σύστημα που βγάζει τη χειρότερη πλευρά του. Ο ήρωας είναι ένας γιάπης που, εξαιτίας μιας επίσκεψης σε μια μάντισσα, παρατάει σπίτι και σύζυγο και αρχίζει μια περιπλάνηση στη νυχτερινή Νέα Υόρκη του περιθωρίου. Αυτή η περιπλάνηση ξεκινάει από στριπτιζάδικα και πορνεία, για να καταλήξει στο φόνο και στη φυλακή, και είναι στην πραγματικότητα μια κάθοδος στην άβυσσο της ανθρώπινης ύπαρξης. Η κινηματογραφική δομή του με τις είκοσι τρεις σύντομες σκηνές, τους κοφτούς διαλόγους και την εφιαλτική ατμόσφαιρα το καθιστούν δελεαστικό, όχι όμως εύκολο εγχείρημα, καθώς είναι ένα έργο που ξεβολεύει κι ενοχλεί, ίσως το πιο σκληρό που έχει γράψει ο Μάμετ.

Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης τον απαιτητικό ρόλο του Έντμοντ ερμηνεύει ο ταλαντούχος Γιάννος Περλέγκας, ενώ τους υπόλοιπους μοιράζονται οι Κωσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Πασσάς, Σταύρος Καλλιγάς, Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγί­νας, Μαριλένα Μόσχου και Παναγιώτης Ρενιέρης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Χριστίνας Κάλμπαρη, η μουσική της Nalyssa Green και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου.

Περισσότερες πληροφορίες

Έντμοντ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Μια σύγχρονη παραβολή για την κατάρρευση του αμερικανικού ονείρου και το αδιέξοδο, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στα οποία μας έχει οδηγήσει ο καταναλωτισμός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/12/2025

Αυτοί είναι οι νικητές των πρώτων βραβείων του D-Athens Διονύσια Greek 2025

Δείτε σε ποιους απονεμήθηκαν τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής, οι έπαινοι, αλλά και τα Βραβεία Κοινού, στην πρώτη διοργάνωση του νέου θεσμού.

Τι ανεβάζει ο Βασίλης Μπισμπίκης τη νέα χρονιά;

Μετά τα συνεχόμενα sold out του "Άνθρωποι και ποντίκια" και τις ανθρώπινες ιστορίες στα όρια, ο Βασίλης Μπισμπίκης ετοιμάζει νέα πρεμιέρα. Τον Ιανουάριο ανεβάζει στο Cartel τον "Σωσμένο" του Μποντ, ένα έργο που απαγορεύτηκε αρχικά από τις βρετανικές θεατρικές αρχές.

Ο Κυρ Παντελής ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη: ο Σταμάτης Φασουλής συνεχίζει την επιτυχία

Το κοινό της Αθήνας έχει την τελευταία ευκαιρία να απολαύσει τη σπαρταριστή κωμωδία "Η Δεξιά, η Αριστερά και ο Κυρ Παντελής" στο Μικρό Παλλάς, με το φινάλε την Κυριακή 11 Ιανουαρίου.

Η Αλίκη Στενού μοιράζεται μαζί μας τον κόσμο της

Η Αλίκη Στενού μιλά για το θέατρο, τη μνήμη και τη λήθη, τη σκηνοθεσία ως διαδρομή, την αρχιτεκτονική ως αφετηρία και τη ζωή έξω από τη σκηνή, εκεί όπου τέχνη και πραγματικότητα συναντιούνται και μεταμορφώνονται.

Παράσταση βασισμένη σε διηγήματα του Έντγκαρ Άλλαν Πόε έρχεται στο Αλκμήνη

Τι συμβαίνει όταν οι αναμνήσεις ξεθωριάζουν; Ποιος επιζεί ανάμεσα στο παιδί που υπήρξαμε και στον ενήλικα του φόβου; Εμπνευσμένη από τον Πόε, η παράσταση "Λήθη Vs Θύμηση – Δοκιμή Πόε" ενώνει λόγο, κίνηση, εικόνα σε υβριδικό θεατρικό σύμπαν performance εικαστικής εγκατάστασης.

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 για τον Καρυοθραύστη

Μία επιπλέον παράσταση στις 5/1 προστίθεται για τον Καρυοθραύστη, η οποία θα είναι καθολικά προσβάσιμη και απευθύνεται σε όλο το κοινό.