Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι»

Στον νέο του stand up μονόλογο ο Ανατολίτης αποδεικνύει την αξία του ως κωμικού: πέρα από τις χαρισματικά μεγάλες και δεμένες ιστορίες, εδώ τολμά δύσκολα θέματα, όπως ο θάνατος ή η διπολική διαταραχή με την οποία έχει διαγνωστεί, διαλύοντας τα στερεότυπα.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι»

Αν έχεις πετύχει έστω και λίγο αυτό το παιδί επί σκηνής, είτε ζωντανά είτε διαδικτυακά –στις «Μάχες με Νεράιδες», που πλέον έχουν ανεβεί στο ΥouΤube και προσωπικά τις θεωρώ από τα πιο πλούσια specials για να ανατρέξεις–, είναι σχεδόν αδύνατο να μην τον συμπαθήσεις. Από μικρός κολλημένος με το διάβασμα και τις επιστήμες, ο Στέλιος κρύβει μέσα του ένα γλυκό, παιχνιδιάρικο νερντάκι με πολλή φαντασία και ταυτόχρονα έναν ακραίο ορθολογιστή, που εξοργίζεται με τη βλακεία που υπάρχει τριγύρω. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ειλικρινής, ευθύς και σίγουρα πολύ ικανός να πείσει το κοινό του, το οποίο τροφοδοτεί κάθε εβδομάδα και με τις ραδιοφωνικές εκπομπές «Μαρμελάδα φράουλα», στο πλευρό του Χάρη Νταρζάνου.

Τώρα, έχοντας πάνω από πέντε χρόνια πορείας στο stand up και πολύ περισσότερα στον κωμικό αυτοσχεδιασμό, τον οποίο και διδάσκει συστηματικά, ο Ανατολίτης παρουσιάζει το «Χάπι». Τα τελευταία χρόνια έχει μετακομίσει στην Αθήνα, μια πόλη χωρίς ρυμοτομία αλλά και χωρίς τη μητέρα του, ενώ παράλληλα είχε στην πλάτη του τη διάγνωση μιας ψυχικής ασθένειας, την οποία κι έπρεπε να αντιμετωπίσει. Για την κατάθλιψη είχε μιλήσει και στον πρώτο του μονόλογο, αλλά πολύ σύντομα.

Με κάποιο περίεργο ραβδάκι όμως, ίσως εκείνο με το οποίο πολεμούσε τις νεράιδες πέρυσι, ο Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια, βγάζοντας τα θέματα-ταμπού από το ντουλάπι χωρίς να μουδιάσει το κοινό.

Εδώ επανέρχεται σε διάφορα σημεία της ογδοντάλεπτης παράστασης, για να ιδωθεί με νέο τρόπο κάθε φορά, από το εριστικό «έλα ρε συ, όλα στο μυαλό είναι» των φίλων και συγγενών μέχρι την καταθλιψάρα που βιώνουμε ως κοινωνία και αρνούμαστε να παραδεχτούμε. Και παρότι ως θέμα δεν μονοπωλεί το «Χάπι», είναι τόσο δουλεμένο και σωστά δοσμένο, που σου μένει ως Νο 1 αναφορά στο τέλος.

Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι» - εικόνα 1

Πόσο εύκολο είναι να μιλήσεις για ψυχολογικά στην Ελλάδα; Μάλλον καθόλου, αν κρίνει κάποιος από την παγωμάρα που προκαλούν μερικές λέξεις: θάνατος, μανιοκατάθλιψη, αυτοκτονία. Με κάποιο περίεργο ραβδάκι όμως, ίσως εκείνο με το οποίο πολεμούσε τις νεράιδες πέρυσι, ο Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια, βγάζοντας τα θέματα-ταμπού από το ντουλάπι χωρίς να μουδιάσει το κοινό: το «Χάπι» παραμένει ένα πολύ αστείο (κυρίως) αυτοβιογραφικό σόλο με κάποια πολύ δυνατά χαρτιά, όπως η γλαφυρή ιστορία με τη μητέρα του για το πώς η βοήθεια με την ντουλάπα εξελίχτηκε σε ταξίδι προς τη Νάρνια, είτε το τεράστιο bit για τις σπουδές του στο Χημικό με μεθυσμένους καθηγητές, πειράματα που έπαιζε να σε κάψουν ζωντανό, μέτρα ασφαλείας που έπαιζε να σε πνίξουν ζωντανό και γενικά μια κατάσταση σουρεάλ.

Συνολικά πρόκειται για μια συρραφή παλιότερων και νέων κειμένων, γραμμένων τον τελευταίο χρόνο, τα οποία δένονται περίτεχνα μεταξύ τους, έτσι που ο Ανατολίτης βουτάει κάθε λίγο από τον κορμό της κύριας αφήγησης στις μικρότερες εγκιβωτισμένες κι επιστρέφει, από τα κιλά που πήρε με τη θεραπεία λ.χ. στα κιλά που χαϊδεύεις τρυφερά βλέποντας Netflix όταν είσαι σε μακροχρόνια σχέση... Λίγο τριμάρισμα χρειάζονται οι χαρακτήρες που αναπαριστά, αν και ο γκέι με το γρέζι που τον ποθούσε κολασμένα είναι το κερασάκι σε αυτό το «Χάπι», που προτείνεται ανεπιφύλακτα διά πάσαν νόσον ή (φαινομενική) κανονικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες

Χάπι

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 75 '

Η σόλο παράσταση-ψυχοθεραπεία του γνωστού κωμικού, που αντλεί από προσωπικά βιώματα και μιλάει για τα παραπάνω κιλά, την επιστήμη, την κατάθλιψη, τα ψυχοφάρμακα κ.ά., ύστερα από τρεις επιτυχημένες σεζόν, ήρθε η ώρα να μαγνητοσκοπηθεί, κλείνοντας έτσι τον κύκλο της.

Eliart

Κωνσταντινουπόλεως 127

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Πνεύμονες" : Last call για το βραβευμένο έργο

Στις 27 & 28/12 προλαβαίνετε να δείτε τους "Πνεύμονες" στο Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα, ένα έξυπνο και αστείο δράμα, μια ιστορία παράξενης, σκληρά αληθινής και συνηθισμένης αγάπης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2025

Theatre pick | Όταν το ελληνικό θέατρο γίνεται αιχμηρό: η "Έντα" του Παλούμπη και του Τσιοτσιόπουλου

Το "Έντα" των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη φέρνει στη σκηνή ένα ωμό, πολιτικό, σημερινό έργο, συνεχίζοντας τη δυναμική των ελληνικών in-yer-face κειμένων που μιλούν ανοιχτά για εξουσία, ηθική και το μέλλον αυτής της χώρας. Πρωταγωνιστεί μια δυναμική ομάδα ηθοποιών.

Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία;

Στο νέο του έργο, "Δύο ή τρία πράγματα που ξέρω γι’ αυτόν", που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, ο Αζάς στρέφει το βλέμμα του στην κρίση της ανδρικής ταυτότητας — ένα θέμα όλο και πιο παρόν στη δημόσια και ιδιωτική μας ζωή.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 22-28 Δεκεμβρίου και αξίζουν.

"Η σκιά της μύγας" σε ένα καφενείο, σε μια πόλη που αλλάζει

Ένα μονόπρακτο για δύο ηθοποιούς "Η σκιά της μύγας" της Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, τρυφερό, σκληρό και συγκινητικό ξεκινά νέο κύκλο παραστάσεων, αυτή τη φορά στο Ρεκτιφιέ.

Ετοιμαστείτε για Ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς στο Τρένο στο Ρουφ

Αν είστε φιλότεχνος μπορείτε να καλωσορίστε τη νέα χρονιά με γεύσεις και θέαμα! Το Τρένο στο Ρουφ σας προσκαλεί σε ένα μοναδικό Πρωτοχρονιάτικο Ρεβεγιόν με ειδικό μενού, ζωντανή μουσική και καλλιτεχνικές εκπλήξεις.

"Locandiera" σε σκηνοθεσία Κακλέα και μουσική Παπαδημητρίου

Στο Θέατρο Τέχνης θα δούμε τη "Locandiera" του Γκολντόνι. Μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Κακλέα, μετατρέπεται σε μια τολμηρή επαναδιαπραγμάτευση που φέρνει το παρελθόν αντιμέτωπο με το παρόν.