Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας

Τι κάνεις όταν μια βόμβα από το παρελθόν απειλεί το παρόν και το μέλλον σου; Και αν η χώρα σου χανόταν από το χάρτη; Όλες οι απαντήσεις στις σκηνές της πόλης...

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας

Πώς μπορεί να ξεπεραστεί ο αναλφαβητισμός; Τι συνέβη στη Θεσσαλονίκη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου; Τι κάνεις όταν μια βόμβα από το παρελθόν απειλεί το παρόν και το μέλλον σου; Και αν η χώρα σου χανόταν από το χάρτη; Όλες οι απαντήσεις στις σκηνές της πόλης...

#1 «Έξω χιονίζει»

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας - εικόνα 1

Ένα μέντιουμ, εκατό χρόνια μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, καλεί στη σκηνή τα φαντάσματα έξι ξένων στρατιωτών που βρέθηκαν στο μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια πολυφυλετική Θεσσαλονίκη, η οποία υπέφερε από την ελονοσία και την έλλειψη τροφίμων και σημαδεύτηκε ανεπανόρθωτα από τη μεγάλη πυρκαγιά του 1917, ενώ την ίδια στιγμή αναζητούσε λίγη διασκέδαση στα μιούζικ χολ. Αυτό το αντιηρωικό, πολλές φορές ξεκαρδιστικό αλλά και σπαρακτικό κλίμα καταγράφει το έργο του Σάκη Σερέφα. Ερμηνεύουν οι Ειρήνη Ιωάννου, Νίκος Καρδώνης, Αποστόλης Ψαρρός, σε σκηνοθεσία της Μαρίας Αιγινίτου. (Άλμα, 5-8/3)

#2 «Άνα ή το πανέξυπνο κορίτσι»

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας - εικόνα 2

Η Κατρίν Μπεναμού εμπνεύστηκε το έργο από τη γιαγιά της, η οποία –όπως και η ηρωίδα– δεν έμαθε γράμματα κι έχασε βίαια την παιδικότητά της, αφού βρέθηκε ξαφνικά από την Αλγερία στο Παρίσι, παντρεμένη με έναν άγνωστο, στις αρχές του 19ου αιώνα. Η οικογενειακή ιστορία της ίσως ήταν κι ένας από τους λόγους που οδήγησαν τη συγγραφέα να παραδίδει τα τελευταία χρόνια σεμινάρια γραφής σε μετανάστριες. Στο πολυεπίπεδο έργο της, που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές στην πρώτη του παρουσίαση στο Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2016, παρακολουθούμε πώς η ώριμη ηρωίδα της μαθαίνει ανάγνωση και γραφή, ανακαλύπτοντας εκ νέου την ταυτότητά της. Πρωταγωνιστεί η Ιωάννα Γκαβάκου. (Vault, από 4/3)

#3 «Πεθαίνω σα χώρα»

Τρεις παραστάσεις ανοίγουν συζητήσεις στις πρεμιέρες της εβδομάδας - εικόνα 3

Ο Τάσος Μπλάτζιος ερμηνεύει και συν-σκηνοθετεί με την Τάνια Κίτσου το επίκαιρο και ταυτόχρονα προφητικό πολιτικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, σε μια σύγχρονη δική του διασκευή. Με αφετηρία το ποίημα του Αζίζ Νεσίν «Σώπα μη μιλάς», συνθέτει ένα νέο μονόλογο που πατάει στη δύναμη της οικουμενικής και αποστομωτικής γλώσσας του Δημητριάδη αλλά και στην αλληλοεξαρτώμενη σχέση της χώρας με το άτομο, με στόχο την κοινωνική αφύπνιση. Διεισδύει με αυτόν τον τρόπο σε ένα από τα σημαντικότερα πεζογραφήματα της πρώτης περιόδου της Μεταπολίτευσης (δημοσιεύτηκε το 1978), το οποίο περιγράφει το πώς καταλύεται η ύπαρξη μιας χώρας σε ταραγμένους καιρούς αλλά και την αγωνιώδη κραυγή των κατοίκων της τη στιγμή που σβήνεται σταδιακά από το χάρτη. («Bios», από 1/3)

Περισσότερες πληροφορίες

Άνα ή το πανέξυπνο κορίτσι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Ένα σύγχρονο έργο, που παίχτηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, εξιστορεί τη συναρπαστική πορεία μιας αναλφάβητης μετανάστριας προς τη μόρφωση.

Έξω χιονίζει

  • Δραματοποιημένη Νουβέλα
  • Διάρκεια: 75 '

Στρατιώτες που βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου καταθέτουν τις αντιηρωικές μαρτυρίες τους για τα όσα πέρασαν.

Πεθαίνω σα χώρα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Το εκρηκτικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη συναντά το ποίημα του Αζίζ Νεσίν «Σώπα μη μιλάς», σε μια παράσταση που ανοίγει διαύλους επικοινωνίας ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Χάρη Φραγκούλη, η τέχνη είναι η μόνη αντίσταση απέναντι στον ακραίο ναρκισσισμό

Ο ατρόμητος ηθοποιός μιλά στο 'α' αφού έχει παραδώσει μία από τις ομορφότερες ερμηνείες του φετινού θεατρικού καλοκαιριού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
13/09/2025

'Επόμενη Στάση: Κυψέλη': Η γειτονιά γίνεται ξανά θεατρική σκηνή

Η επιτυχημένη θεατρική διαδρομή "Επόμενη Στάση: Κυψέλη" επιστρέφει για 6η χρονιά, μεταμορφώνοντας ξανά την Κυψέλη σε σκηνή γεμάτη μνήμες, ιστορίες, πρόσωπα και εκπλήξεις. Από τις 14 Σεπτεμβρίου, για επτά Κυριακές.

"Το ταξίδι μου" του Γιάννη Ψυχάρη, θεμελιωτή της δημοτικής, στη σκηνή

Το εμβληματικό έργο του Γιάννη Ψυχάρη "Το ταξίδι μου", σε διασκευή-σκηνοθεσία Γιώργου Πετρούνια παρουσιάζεται σε μια παράσταση με λόγο, μουσική και χιούμορ, αφιερωμένη στον θεμελιωτή της δημοτικής γλώσσας.

Το Θέατρο Πορεία έρχεται με "Ηλέκτρα εντός", "Prima facie", "Ντόριαν Γκρέι"

Η σεζόν 2025-26 στο θέατρο του Δημήτρη Τάρλοου ανοίγει με αναπάντεχες σκηνικές προτάσεις, σαρωτικές επαναλήψεις, συγκλονιστικές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες συμπαραγωγές και πολλά ακόμη.

Η "Ζιζέλ" στο Ηρώδειο από το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου

H προπώληση ξεκίνησε για τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ που παρουσιάζει η Ορχήστρα και το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού, σε μια μεγαλειώδη παραγωγή στη σκιά της Ακρόπολης.

Λυκόφως 2025-2026: Αυτές είναι οι παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος

9 νέες παραγωγές, 7 επαναλήψεις- Μια νέα εποχή για το ελληνικό θέατρο. Η εταιρία Λυκόφως γιορτάζει τα 20+1 χρόνια της και εγκαινιάζει τη νέα εικοσαετία με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα που συνδυάζει κλασικά έργα, διεθνείς επιτυχίες και νέες ελληνικές δημιουργίες, με ισχυρές συνεργασίες και προσβασιμότητα για το κοινό.

Είδατε το πολυσυζητημένο "Relic" του Λασκαρίδη; Επιστρέφει για λίγες παραστάσεις στο Πτι Παλαί

Η παράσταση "Relic" του Λασκαρίδη ανεβαίνει για πέντε μόνο ημέρες στο Πτι Παλαί. Ένα ταξίδι μνήμης, επιθυμιών και παρελθόντος, που συγκινεί και προκαλεί τον θεατή να αναλογιστεί τις δικές του ρίζες.