Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο

Πραγματικά και φανταστικά πρόσωπα, ιστορικά γεγονότα, θέατρο του παραλόγου από all star θιάσους και μια σύγχρονη αλληγορία για την κοινωνική μοναξιά και τις σχέσεις πρωταγωνιστούν στις πρεμιέρες της εβδομάδας.

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο

Πραγματικά και φανταστικά πρόσωπα, ιστορικά γεγονότα, θέατρο του παραλόγου από all star θιάσους και μια σύγχρονη αλληγορία για την κοινωνική μοναξιά και τις σχέσεις πρωταγωνιστούν στις πρεμιέρες της εβδομάδας.

#1 «Το είδος της - Ο τελευταίος μονόλογος της Ann Sexton»

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο - εικόνα 1

Η Μάρω Παπαδοπούλου, μετά το «Ντε Σαντ. Στη Ζυστίν», σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, επιστρέφει στο θεατρικό είδος του μονολόγου, και μάλιστα σε δικό της κείμενο και σκηνοθεσία. Με όχημα την ποίηση της Αμερικανίδας εξαιρετικής ποιήτριας Αν Σέξτον, το έργο ανατρέχει σε όλα τα σημαντικά γεγονότα της ζωής της, εν είδει εξομολόγησης πριν από την αυτοκτονία της, στις 4 Οκτωβρίου 1974, που εξερευνά τη γυναικεία ταυτότητα και τους αμέτρητους ρόλους που αυτή περιέχει. (Faust, από 16/2)

#2 «Δον Ζουάν»

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο - εικόνα 2

Η Νέλλη Καρρά ανεβάζει στη σκηνή τέσσερις ηθοποιούς, τις Μαριλένα Γερµανού, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Καλουµένου και Δήµητρα Κολοκυθά, που εναλλάσσονται στο ρόλο του Δον Ζουάν, σε μια νέα εκδοχή του μολιερικού έργου. Ένας ήρωας-σύμβολο της ελεύθερης και χωρίς ηθικές αντιστάσεις σεξουαλικότητας, που παίρνει πάντα αυτό που θέλει και προκαλεί αποφεύγοντας με κυνισμό τη στοιχειώδη κοινωνική ηθική, δίνει την ευκαιρία στο Μολιέρο να σατιρίσει την αριστοκρατία και τη φεουδαρχική αντίληψη που θέλει τον έρωτα να μην είναι τίποτε άλλο πέρα από ένα κυνήγι. (Skrow, από 14/2)

#3 «Ύψωμα 731»

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο - εικόνα 3

Ο Άρης Μπινιάρης επιστρέφει με τη νέα του μουσικοθεατρική παράσταση, που μιλά για την αξία της ελευθερίας με φόντο την ιστορική μάχη στο Ύψωμα 731 τον Μάρτιο του 1941. Η νίκη του ολιγάριθμου ελληνικού στρατού επί των δυνάμεων του Μουσολίνι «731 μέτρα πάνω από τον Άδη...» μετουσιώνεται σε μουσική, λόγο και κίνηση μέσα από εφημερίδες της εποχής καθώς και μαρτυρίες και απομνημονεύματα ανθρώπων που συμμετείχαν ή έζησαν τη μάχη από κοντά. Εκτός από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, επί σκηνής θα βρεθούν ο Κωνσταντίνος Σεβδαλής αλλά και τρεις μουσικοί. (Πορεία, από 18/2)

#4 «Όταν πεθάνω, θάψτε με στο facebook!»

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο - εικόνα 4

Ο Αντώνης Τσιπιανίτης υπογράφει ένα έργο-σχόλιο πάνω στην κοινωνική μοναξιά που χαρακτηρίζει την εποχή μας και τις σχέσεις που γεννιούνται στο διαδίκτυο. Ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος το σκηνοθετεί σε μια δια­δραστική παράσταση, με πρωταγωνιστές τον Εστραγκόν και την Οφηλία, ονόματα που παραπέμπουν στο μπεκετικό και το σαιξπηρικό σύμπαν αντίστοιχα. Δύο ιδιαίτεροι άνθρωποι με ευαισθησίες, που αναζητούν τον έρωτα. Πού συναντιούνται; Στη θεραπευτική κοινότητα του facebook, όπως τη χαρακτηρίζει ειρωνικά το έργο. Πρωταγωνιστούν οι Δημήτρης Γιώτης, Μαρίνα Γεωργοπούλου και Γιώργης Κοντοπόδης. ­(Μπέλλος, από 20/2)

#5 «Ευτυχισμένες μέρες»

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο - εικόνα 5

Το εμβληματικό έργο που έγραψε ο Μπέκετ το 1961 ανεβαίνει σε καινούργια μετάφραση του Μάνου Λαμπράκη και σκηνοθεσία του Θανάση Δόβρη. Τον ρόλο της μεσήλικης Γουίνι, η οποία μισοθαμμένη σχεδόν μονολογεί, γραπώνεται από τις λέξεις και τα μικροπράγματα, προσπαθώντας να δώσει νόημα στην καθημερινότητα, αναλαμβάνει η Μαρία Παρασύρη, ενώ ο Κώστας Κουτσολέλος ενσαρκώνει τον άντρα της Γουίλι. Μέσα από τις δύο αυτές υπάρξεις, υπολείμματα του αλλοτινού εαυτού τους, ο Ιρλανδός συγγραφέας μιλάει για όλα αυτά που μας εγκλωβίζουν, τη μοναξιά, την αγωνία για επικοινωνία και –πάνω απ’ όλα– το χρόνο. (Skrow, από 18/2)

#6 «Η φαλακρή τραγουδίστρια»

Γνωστές ιστορίες και φρέσκες θεατρικές ιδέες έρχονται στο προσκήνιο - εικόνα 6

Ένα all star cast, αποτελούμενο, μεταξύ άλλων, από τους Αλέξανδρο Μυλωνά, Φαίη Ξυλά, Σωκράτη Πατσίκα, Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο, πρωταγωνιστεί σε αυτήν τη σκηνική μεταφορά του διάσημου θεατρικού του Ιονέσκο. Γραμμένη το 1950, η καυστική όσο και πρωτοποριακή για την εποχή της παρωδία καυτηριάζει, μέσα από διαλόγους που φανερώνουν ανία αλλά και παντελή έλλειψη πνεύματος και ιδεών, την παθητική στάση των ανθρώπων απέναντι σε όσα καθορίζουν τη ζωή τους. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Μαρία Ξανθοπουλίδου. (­Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, από 18/2)

Περισσότερες πληροφορίες

Ευτυχισμένες μέρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα από τα πιο δυσνόητα έργα του Μπέκετ ταυτίζει την έννοια του «χώρου» με τον «χρόνο» και το «θάνατο», παρουσιάζοντας τον σύγχρονο άνθρωπο ως ένα ψήγμα της ύπαρξής του.

Δον Ζουάν

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Έρωτας και λαγνεία, καταδίκη και αποπλάνηση. Η μορφή του περίφημου γόη κατοικεί στο βλέμμα τεσσάρων ηθοποιών αλλάζοντας πρόσωπο.

Όταν πεθάνω, θάψτε με στο facebook

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Ένα σχόλιο στην κοινωνική μοναξιά της εποχής μας και τις σχέσεις που γεννιούνται στο διαδίκτυο.

Όταν πεθάνω, θάψτε με στο facebook

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Το πρωτότυπο έργο-σχόλιο πάνω στη μοναξιά της εποχής μας και στις σχέσεις που γεννιούνται στο διαδίκτυο επιστρέφει για δεύτερη χρονιά, με ανανεωμένο κείμενο.

Η φαλακρή τραγουδίστρια

  • Θέατρο του Παραλόγου
  • Διάρκεια: 70 '

Η εποχή στην οποία έζησε ο συγγραφέας αντικατοπτρίζεται στο πιο γνωστό του έργο, που μιλάει για την παθητική στάση των ανθρώπων απέναντι στις ιδεολογίες που καθορίζουν τη ζωή τους.

Ύψωμα 731

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 60 '

Το πεδίο της μάχης στο ύψωμα 371, όπου το 1941 ο ολιγάριθμος ελληνικός στρατός νίκησε τα στρατεύματα του Μουσολίνι, ανάγεται στο υπαρξιακό και ψυχικό πεδίο των ανθρώπων.

Το είδος της - Ο τελευταίος μονόλογος της Anne Sexton

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Η Μ. Παπαδοπούλου εμπνέεται από την αυτόχειρα συγγραφέα Αν Σέξτον και στήνει μια παράσταση που αναζητά τη γυναικεία ταυτότητα μέσα από ρόλους όπως οι κόρη, ερωμένη, σύζυγος, μητέρα, θεραπευόμενη

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Χάρη Φραγκούλη, η τέχνη είναι η μόνη αντίσταση απέναντι στον ακραίο ναρκισσισμό

Ο ατρόμητος ηθοποιός μιλά στο 'α' αφού έχει παραδώσει μία από τις ομορφότερες ερμηνείες του φετινού θεατρικού καλοκαιριού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
13/09/2025

'Επόμενη Στάση: Κυψέλη': Η γειτονιά γίνεται ξανά θεατρική σκηνή

Η επιτυχημένη θεατρική διαδρομή "Επόμενη Στάση: Κυψέλη" επιστρέφει για 6η χρονιά, μεταμορφώνοντας ξανά την Κυψέλη σε σκηνή γεμάτη μνήμες, ιστορίες, πρόσωπα και εκπλήξεις. Από τις 14 Σεπτεμβρίου, για επτά Κυριακές.

"Το ταξίδι μου" του Γιάννη Ψυχάρη, θεμελιωτή της δημοτικής, στη σκηνή

Το εμβληματικό έργο του Γιάννη Ψυχάρη "Το ταξίδι μου", σε διασκευή-σκηνοθεσία Γιώργου Πετρούνια παρουσιάζεται σε μια παράσταση με λόγο, μουσική και χιούμορ, αφιερωμένη στον θεμελιωτή της δημοτικής γλώσσας.

Το Θέατρο Πορεία έρχεται με "Ηλέκτρα εντός", "Prima facie", "Ντόριαν Γκρέι"

Η σεζόν 2025-26 στο θέατρο του Δημήτρη Τάρλοου ανοίγει με αναπάντεχες σκηνικές προτάσεις, σαρωτικές επαναλήψεις, συγκλονιστικές ερμηνείες, ενδιαφέρουσες συμπαραγωγές και πολλά ακόμη.

Η "Ζιζέλ" στο Ηρώδειο από το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου

H προπώληση ξεκίνησε για τη "Ζιζέλ" του Αντόλφ Αντάμ που παρουσιάζει η Ορχήστρα και το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού, σε μια μεγαλειώδη παραγωγή στη σκιά της Ακρόπολης.

Λυκόφως 2025-2026: Αυτές είναι οι παραστάσεις που θα συζητηθούν φέτος

9 νέες παραγωγές, 7 επαναλήψεις- Μια νέα εποχή για το ελληνικό θέατρο. Η εταιρία Λυκόφως γιορτάζει τα 20+1 χρόνια της και εγκαινιάζει τη νέα εικοσαετία με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα που συνδυάζει κλασικά έργα, διεθνείς επιτυχίες και νέες ελληνικές δημιουργίες, με ισχυρές συνεργασίες και προσβασιμότητα για το κοινό.

Είδατε το πολυσυζητημένο "Relic" του Λασκαρίδη; Επιστρέφει για λίγες παραστάσεις στο Πτι Παλαί

Η παράσταση "Relic" του Λασκαρίδη ανεβαίνει για πέντε μόνο ημέρες στο Πτι Παλαί. Ένα ταξίδι μνήμης, επιθυμιών και παρελθόντος, που συγκινεί και προκαλεί τον θεατή να αναλογιστεί τις δικές του ρίζες.