Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας

Ουσιαστική στην κατάδυσή της σε κάθε ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου δεν φοβάται τα δύσκολα στοιχήματα. Τώρα, ανεβαίνει στη σκηνή για να ερμηνεύσει τη μεγάλη ντίβα της όπερας στο έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass».

Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας

Ουσιαστική στην κατάδυσή της σε κάθε ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου δεν φοβάται τα δύσκολα στοιχήματα. Μετρώντας σερί σπουδαίων εμφανίσεων, τώρα ανεβαίνει στη σκηνή για να ερμηνεύσει τη μεγάλη ντίβα της όπερας στο έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass» (Μικρό Χορν, από 9/11).

Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας - εικόνα 1

Hταν η εντυπωσιακή, αδηφάγα Κλυταιμνήστρα στην «Ηλέκτρα» του Εθνικού το καλοκαίρι, ενώ μόλις λίγους μήνες νωρίτερα είχε συναρπάσει ως εύθραυστη αλλά κι εκρηκτική Μπλανς στο «Τραμ με το όνομα Πόθος» που σκηνοθέτησε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η υποκριτική πάντως την κέρδισε κάπως «αργά», αφού ξεκίνησε ως χορεύτρια (απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Ραλλούς Μάνου) και σημείωσε μια αξιοπρόσεκτη επαγγελματική διαδρομή συνεργαζόμενη με το Ελληνικό Χορόδραμα, με τις Ροές της Σοφίας Σπυράτου και άλλες ομάδες χορού.

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, λίγο αφότου είχε αποφοιτήσει από την δραματική σχολή του Γιώργου Κιμούλη, που μας μάγεψε με τη φινετσάτη, αριστοκρατική της παρουσία στην εξαιρετική τηλεοπτική σειρά «Η αίθουσα του θρόνου», ενώ την ίδια περίοδο έκανε ντεμπούτο στο σανίδι, ερμηνεύοντας την Κάθριν στο «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι» του Εθνικού Θεάτρου.

Από εκεί και μετά αρχίζει μια ανοδική σταδιοδρομία, στην οποία η Μαρία Ναυπλιώτου έδειξε σπουδαίες ερμηνευτικές αρετές σε πλήθος σημαντικών ρόλων, στα δύο κρατικά θέατρα κυρίως αλλά και αλλού. Ήταν η Αθηνά στην «Ορέστεια» που δημιούργησε ο Γιάννης Κόκκος για το Εθνικό, πρωταγωνίστησε στην θρυλική «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον στο ίδιο θέατρο, επί σειρά ετών διέπρεψε στις παραστάσεις της Πειραματικής Σκηνής του υπό την διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού (Ναστάζια στον «Ηλίθιο», Αρετούσα στον «Ερωτόκριτο», «Κάρμεν»), ενώ έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, ο Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ο Σλόμπονταν Ουνκόφσκι κ.ά.

Τώρα έρχεται αντιμέτωπη με έναν μονόλογο-πρόκληση, το βραβευμένο με Τόνι και Drama Desk έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass» (1995), που έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως η Φέι Νταναγουέι και η Φανί Αρντάν. Ο τολμηρός συγγραφέας του (off) Μπρόντγουεϊ («Corpus Christi», «Frankie και Johnny») εμπνέεται από τα μαθήματα φωνητικής που παρέδωσε η Κάλλας στη δύση της καριέρας της στους σπουδαστές της ιστορικής Μουσικής Σχολής Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης. Ο ΜακΝάλι έχει συνθέσει έναν συναρπαστικό αυτοβιογραφικό μονόλογο, πικρό, καυστικό, γεμάτο χιούμορ και αυτοσαρκασμό.

Πρόκειται για μια πραγματική κατάθεση ψυχής που φωτίζει τόσο τον άνθρωπο όσο και την επαγγελ­ματία Κάλλας, έτσι όπως στην αφήγησή της μπλέκονται, υπό τους ήχους σπουδαίας μουσικής, αναμνήσεις από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια, αναφορές στη δυσλειτουργική σχέση με τη μητέρα της, οι άνθρωποι που την καθόρισαν επαγγελματικά αλλά και προσωπικά, ο Μενεγκίνι, ο Παζολίνι, ο Ωνάσης, ενώ η λαμπρή επαγγελ­ματική σταδιοδρομία της αντιπαραβάλλεται ειρωνικά με την πολυτάραχη αλλά τελικά μοναχική ζωή της. Το ερμηνευτικό στοίχημα για τη σπουδαία ηθοποιό σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στη νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη.

Περισσότερες πληροφορίες

Master Class

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέντε ραντεβού στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Με σύγχρονα ελληνικά έργα, μία επανάληψη, δύο πολυαναμενόμενες ξένες μετακλήσεις και μια σημαντική πολιτική μαρτυρία συνεχίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σε Μικρή Επίδαυρο και Πειραιώς 260, την εβδομάδα 10-16 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
09/07/2025

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.