Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας

Ουσιαστική στην κατάδυσή της σε κάθε ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου δεν φοβάται τα δύσκολα στοιχήματα. Τώρα, ανεβαίνει στη σκηνή για να ερμηνεύσει τη μεγάλη ντίβα της όπερας στο έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass».

Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας

Ουσιαστική στην κατάδυσή της σε κάθε ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου δεν φοβάται τα δύσκολα στοιχήματα. Μετρώντας σερί σπουδαίων εμφανίσεων, τώρα ανεβαίνει στη σκηνή για να ερμηνεύσει τη μεγάλη ντίβα της όπερας στο έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass» (Μικρό Χορν, από 9/11).

Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας - εικόνα 1

Hταν η εντυπωσιακή, αδηφάγα Κλυταιμνήστρα στην «Ηλέκτρα» του Εθνικού το καλοκαίρι, ενώ μόλις λίγους μήνες νωρίτερα είχε συναρπάσει ως εύθραυστη αλλά κι εκρηκτική Μπλανς στο «Τραμ με το όνομα Πόθος» που σκηνοθέτησε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η υποκριτική πάντως την κέρδισε κάπως «αργά», αφού ξεκίνησε ως χορεύτρια (απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Ραλλούς Μάνου) και σημείωσε μια αξιοπρόσεκτη επαγγελματική διαδρομή συνεργαζόμενη με το Ελληνικό Χορόδραμα, με τις Ροές της Σοφίας Σπυράτου και άλλες ομάδες χορού.

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, λίγο αφότου είχε αποφοιτήσει από την δραματική σχολή του Γιώργου Κιμούλη, που μας μάγεψε με τη φινετσάτη, αριστοκρατική της παρουσία στην εξαιρετική τηλεοπτική σειρά «Η αίθουσα του θρόνου», ενώ την ίδια περίοδο έκανε ντεμπούτο στο σανίδι, ερμηνεύοντας την Κάθριν στο «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι» του Εθνικού Θεάτρου.

Από εκεί και μετά αρχίζει μια ανοδική σταδιοδρομία, στην οποία η Μαρία Ναυπλιώτου έδειξε σπουδαίες ερμηνευτικές αρετές σε πλήθος σημαντικών ρόλων, στα δύο κρατικά θέατρα κυρίως αλλά και αλλού. Ήταν η Αθηνά στην «Ορέστεια» που δημιούργησε ο Γιάννης Κόκκος για το Εθνικό, πρωταγωνίστησε στην θρυλική «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον στο ίδιο θέατρο, επί σειρά ετών διέπρεψε στις παραστάσεις της Πειραματικής Σκηνής του υπό την διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού (Ναστάζια στον «Ηλίθιο», Αρετούσα στον «Ερωτόκριτο», «Κάρμεν»), ενώ έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, ο Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ο Σλόμπονταν Ουνκόφσκι κ.ά.

Τώρα έρχεται αντιμέτωπη με έναν μονόλογο-πρόκληση, το βραβευμένο με Τόνι και Drama Desk έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass» (1995), που έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως η Φέι Νταναγουέι και η Φανί Αρντάν. Ο τολμηρός συγγραφέας του (off) Μπρόντγουεϊ («Corpus Christi», «Frankie και Johnny») εμπνέεται από τα μαθήματα φωνητικής που παρέδωσε η Κάλλας στη δύση της καριέρας της στους σπουδαστές της ιστορικής Μουσικής Σχολής Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης. Ο ΜακΝάλι έχει συνθέσει έναν συναρπαστικό αυτοβιογραφικό μονόλογο, πικρό, καυστικό, γεμάτο χιούμορ και αυτοσαρκασμό.

Πρόκειται για μια πραγματική κατάθεση ψυχής που φωτίζει τόσο τον άνθρωπο όσο και την επαγγελ­ματία Κάλλας, έτσι όπως στην αφήγησή της μπλέκονται, υπό τους ήχους σπουδαίας μουσικής, αναμνήσεις από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια, αναφορές στη δυσλειτουργική σχέση με τη μητέρα της, οι άνθρωποι που την καθόρισαν επαγγελματικά αλλά και προσωπικά, ο Μενεγκίνι, ο Παζολίνι, ο Ωνάσης, ενώ η λαμπρή επαγγελ­ματική σταδιοδρομία της αντιπαραβάλλεται ειρωνικά με την πολυτάραχη αλλά τελικά μοναχική ζωή της. Το ερμηνευτικό στοίχημα για τη σπουδαία ηθοποιό σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στη νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη.

Περισσότερες πληροφορίες

Master Class

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.

Μικρό Χορν

Αμερικής 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία": η σουρεαλιστική σάτιρα που δεν αφήνει τίποτα όρθιο ξεκίνησε στο θέατρο Σταθμός

Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί το γνωστότερο έργο του Γάλλου εκπρόσωπου του σουρεαλισμού Ροζέ Βιτράκ, σε μία παράσταση κωμικής φρενίτιδας, δραματικής πυκνότητας και υψηλών ταχυτήτων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/05/2025

Μια εικαστική συνομιλία στο "Μπιζζζ…. 2025"

Το θεατρικό φεστιβάλ ΜΠΙΖΖΖ 2025 συναντά το Κέντρο Τεχνών Μετς, εγκαινιάζοντας μια ξεχωριστή εικαστική διαδρομή που γεφυρώνει το θέατρο και τη σύγχρονη τέχνη, με φόντο την Αθήνα.

Νέο φωτογραφικό υλικό από την παράσταση "Η γυναίκα και ο ακροβάτης"

Σε μια σοφίτα λιμανιού, η Ουρανία (Αμαλία Μουτούση) και ο ακροβάτης Θόδωρας (Θανάσης Δόβρης) συναντιούνται σε ένα υπερρεαλιστικό όραμα επιθυμίας, μοναξιάς και φυγής από το ανίκητο βάρος της καθημερινότητας.

"Το κιβώτιο": Δέκα χρόνια συνεχόμενης επιτυχίας

Μια παράσταση-ορόσημο στο ελληνικό θέατρο "Το κιβώτιο" με τον Φώτη Μακρή επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη τον Οκτώβριο και η προπώληση ξεκίνησε με προσφορές.

Αυτοί είναι οι υποψήφιοι για το Βραβείο "Δημήτρης Χορν"

Σε μια τελετή στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", απονέμονται φέτος από κοινού τα Βραβεία "Δημήτρης Χορν" και "Μελίνα Μερκούρη", τιμώντας το νέο ελληνικό θεατρικό ταλέντο.

"Το ξύπνημα της άνοιξης In Reverse": μια ενηλικίωση από το τέλος στην αρχή

Στο Studio Μαυρομιχάλη, η Σμαράγδα Μαγδαληνή παρουσιάζει "Το ξύπνημα της άνοιξης In Reverse" μια τολμηρή ανασύνθεση του εμβληματικού έργου του Φρανκ Βέντεκιντ. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η πρόκληση της αντίστροφης αφήγησης και η σύγχρονη απήχηση ενός τόσο κλασικού, ανήσυχου έργου.