
Το φύλο μπορεί να είναι κοινωνική συνθήκη μάς λέει η Ελβίρα Ντόνες στο έργο της «Η Ορκισμένη παρθένα» που σκηνοθετεί ο Ένκε Φεζολάρι. Κόβουν τα μαλλιά τους κοντά, φορούν ανδρικά ρούχα και αναλαμβάνουν τη θέση του άντρα της οικογένειας με μοναδικό σκοπό της ζωής τους να την προστατέψουν. Έτσι ζουν οι Αλβανίδες burneshas γνωστές ως ορκισμένες παρθένες που απαρνήθηκαν τη γυναίκα τους φύση δίνοντας όρκο ότι θα μείνουν παρθένες. Την ιστορία μιας τέτοιας κοπέλας, της Χάνα, αφηγείται το ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος έργο «Ορκισμένη παρθένα» της Ελβίρα Ντόνες που μάλιστα είδαμε στη μεγάλη οθόνη το 2015 σε σκηνοθεσία της Λάουρα Μπισπούρι. Αυτό ζωντανεύει στην Πειραιώς 260 ο αλβανικής καταγωγής ηθοποιός και σκηνοθέτης Ένκε Φεζολάρι με πρωταγωνιστές τους: Παρθενόπη Μπουζούρη, Άντζελα Μπρούσκου, Γεωργιάννα Νταλάρα, Γιώργο Παπαπαύλου, Μαρία Σκαφτούρα, Στάθη Σταμουλακάτο, Αντώνη Φραγκάκη (13-14/7).
Περισσότερες πληροφορίες
Ορκισμένη παρθένα
Το έργο θίγει το ζήτημα του κοινωνικού προσδιορισμού του φύλου μέσα από την ιστορία της ορκισμένης παρθένας Χάνα, η οποία επιλέγει να ζήσει στην Αλβανία με το όνομα Μαρκ, ισότιμα με τους άντρες, μέχρι που ταξιδεύει στην Αμερική