Τα... είδαμε όλα στην πρεμιέρα της «Οπερέττας»

Η Ιλειάνα Δημάδη ήταν στην πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης παράστασης του Νίκου Καραθάνου.

Τα... είδαμε όλα στην πρεμιέρα της «Οπερέττας»

Δεν πιστεύω ότι έχει ξαναδεί ποτέ κάτι παρόμοιο το κοινό του Εθνικού. Ένα έργο φύσει και θέσει εκκεντρικό, όπως η αντι-οπερέτα με τον τίτλο «Οπερέττα» (1966) του Βιτόλντ Γκομπρόβιτς, χρησιμοποιείται σαν καμβάς για να στήσει ο Νίκος Καραθάνος ένα εξίσου ανορθολογικό, μεταφυσικής υφής, κωμικής χροιάς και οντολογικών αγωνιών σκηνικό όραμα. Όλα ξεκινούν με μια μπαλάντα παιγμένη σε μια γκάιντα υπό το άγρυπνο βλέμμα ενός πιθήκου, στη ράχη ενός βουνού. Είναι τα Ιμαλάια, εκεί όπου διαδραματίζεται το έργο του Γκομπρόβιτς; Ή, μήπως, το Πάπιγκο όπως αφήνει να εννοηθεί ένας από τους ηθοποιούς του Καραθάνου; Και τι είναι, τελικά, αυτή η παράσταση που τελειώνει με τον Κινγκ-Κονγκ να παίζει πιάνο αφού έχει πρώτα επιτρέψει να παρελάσουν από τη σκηνή μια ομήγυρη πριγκίπων και κομητών μες στην ανοησία και την κοκεταρία, ένας γκουρού της μόδας με το Π του και κάμποσοι χορευταράδες πίθηκοι ως δούλοι-κλεπταποδόχοι; Πίσω από όλες τις τρέλες, τις φάρσες, τις μπλόφες, τα ευρήματα και τις κλωτσοπατινάδες, είναι προφανές, ήδη από τα πρώτα λεπτά, πως πρόκειται για μια ονειροφαντασία που βασίζεται μεν στη δαρβινική θεωρία αλλά, στην ουσία, παρωδεί την εξέλιξη του είδους μας. Ευφυές μες στην πληθωρικότητά του, αναίτια φλύαρο και προβληματικό στην ανάπτυξη των λογισμών του, είναι σίγουρα ένα εγχείρημα άξιο, τολμηρό, άνισο και διασπαστικό που σίγουρα θα διχάσει το κοινό. Θα σταθώ όμως στην ξεχωριστή ισχύ που έχει αυτό το σουρεαλιστικό δρώμενο με την αξέχαστη εικονοποιία και την άρτια εκτέλεση για την τραγικωμική υπόσταση τόσο της ανθρώπινης ύπαρξης όσο και της τέχνης του θεάτρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το όνομα": Πρεμιέρα για τη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη με all star καστ

Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Ρένια Λουιζίδου, Κρατερός Κατσούλης, Ντόρα Μακρυγιάννη, Λευτέρης Ζαμπετάκης πρωταγωνιστούν στη διάσημη γαλλική κωμωδία έρχεται στο θέατρο Αθηνά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/10/2025

Το εμβληματικό "Kontakthof" της Πίνα Μπάους για πρώτη φορά στο Εθνικό

Ένα από τα θεατρικά και πολιτιστικά γεγονότα της χρονιάς έρχεται τον Δεκέμβριο στο Εθνικό Θέατρο, φέρνοντας την αυθεντική πνοή του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ στην Κεντρική Σκηνή του.

Οι πρόβες συνεχίζονται-η Έλενα Μαυρίδου μάς βάζει στον κόσμο του "Ταρτούφου"

Η Έλενα Μαυρίδου σκηνοθετεί τον Γιάννη Τσορτέκη και έναν εξαιρετικό θίασο στον "Ταρτούφο". Οι πρόβες στο Αλκυονίς σηματοδοτούν την έναρξη ενός γοητευτικού θεατρικού ταξιδιού, όπου οι συντελεστές προετοιμάζονται και βυθίζονται στον κόσμο της πίστης, της αυταπάτης και της αλήθειας. Διαβάστε όσα μοιράζεται η σκηνοθέτρια για την παράσταση.

"Άνθρωπος του Θεού": Όταν η πίστη δοκιμάζεται στα όρια του παραλόγου

Η επιστροφή του έργου "Άνθρωπος του Θεού" στο Θέατρο 104 φέρνει αντιμέτωπους τρεις ήρωες και το κοινό με υπαρξιακά ερωτήματα: πίστη ή αμφιβολία, λύτρωση ή εκδίκηση;

Ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής στο Διαγωνιστικό Τμήμα Σύγχρονης Ελληνικής Δραματουργίας

Η Αθήνα γίνεται το επίκεντρο της θεατρικής δημιουργίας με τα "Μικρά Νέα Διονύσια", τη νέα διοργάνωση του προγράμματος "Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Θεάτρου", που στηρίζει τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία. Ενημερωθείτε για το open call συμμετοχής.

Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από το " Άρωμα γυναίκας"

Ξεκίνησαν οι παραστάσεις για το πολυαναμενόμενο "Άρωμα γυναίκας" στο Θέατρο Βρετάνια με πρωταγωνιστές τους Άκης Σακελλαρίου, Προκόπη Αγαθοκλέους, Μαριάννα Πουρέγκα, Ξένια Καλογεροπούλου.

"΄Ανθρωποι και ποντίκια": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει στο Cartel

Η παράσταση που μετέφερε το μυθιστόρημα του Τζον Στάινμπεκ στην ελληνική συνθήκη και έκανε τον σκληρό ρεαλισμό τάση επιστρέφει στον Τεχνοχώρο Cartel, πάντα στη σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη.