Όλοι μπορούν πλέον να γίνουν ηθοποιοί: καταργήθηκε ο νόμος περί «αρτιμέλειας»

Η παράσταση «Lebensraum (Ζωτικός Χώρος)» στο Faust, με πρωταγωνιστή έναν ηθοποιό με αναπηρία, ανοίγει τώρα το θέμα της «επόμενης μέρας».

Όλοι μπορούν πλέον να γίνουν ηθοποιοί: καταργήθηκε ο νόμος περί «αρτιμέλειας»

Όσο εξωφρενικό, ρατσιστικό και οπισθοδρομικό κι αν ακούγεται, εδώ και 34 χρόνια, οι άνθρωποι με αναπηρία δεν επιτρεπόταν να σπουδάσουν στις Ανώτερες Δραματικές Σχολές^ αποκλείονταν ακόμη και από τις εισαγωγικές εξετάσεις... Πριν λίγες ημέρες, στις 11/2, με πρόσφατη τροποποίηση του Π.Δ. 370/1983, ο όρος περί «αρτιμέλειας», επιτέλους, καταργήθηκε. Για την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία και την εν λόγω κατάργηση δίνεται η παράσταση του έργου του Θανάση Τριαρίδη «Lebensraum (Ζωτικός Χώρος)» στις 21/2. Το έργο έχει ως σημείο αναφοράς την ναζιστική επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου (Lebensraum), μεταγράφοντάς την εφιαλτικά στο σήμερα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Πηγή Δημητρακοπούλου πρωταγωνιστούν ο Πάνος Ζουρνατζίδης (στη φωτό, μέλος της ομάδας Θε.αμ.α Θέατρο ΑμεΑ και της Κίνησης Ηθοποιών με Αναπηρία) και ο Σήφης Πολυζωϊδης.

«Η Ελλάδα σε κάνει να ντρέπεσαι που είσαι ανάπηρος» μας έλεγε σε παλαιότερη συνέντευξή του στο Αθηνόραμα ο Ζουρνατζίδης, επισημαίνοντας τότε τα εξής: «Το πρόβλημα είναι θεσμικό. Ζούμε σε μια χώρα με θεσμούς αρτηριοσκληρωτικούς. Κι όμως, η αναπηρία, δυστυχώς, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα. Το έζησα: η δική μου δεν είναι εκ γενετής, είναι επίκτητη. Η αναπηρία μπορεί να συμβεί ακόμη και σ’ εκείνον που θεσμοθετεί αυτούς τους νόμους! Βρισκόμαστε σε μια εποχή που πρέπει επιτέλους να αλλάξει το θεσμοθετημένο της αναπηρίας: ο ανάπηρος δεν επιτρέπεται να ζει πλέον κλεισμένος στο σπίτι του και βάσει των επιδομάτων που του δίνονται από το κράτος ως μια πράξη ελεημοσύνης».

Επειδή, όμως, άλλο η νομοθετική δικαίωση και άλλο η «επόμενη μέρα», μετά την παράσταση της 21ης/2 , στις 22:30, θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Άρση της Απαγόρευσης Φοίτησης στις Δραματικές Σχολές – Η επόμενη μέρα», με αφορμή την πρόσφατη τροποποίηση του Π.Δ. 370/1983 και την κατάργηση του όρου της «αρτιμέλειας».

Περισσότερες πληροφορίες

Lebensraum

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Ένα πείραμα που διαδραματίζεται μέσα σε μια θεατρική αίθουσα. Τα θύματα είναι ακαθόριστα, οι θύτες όμως απολύτως συγκεκριμένοι... Και αθώος δεν είναι κανείς...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η τολμηρή κωμωδία "Αι Γυμνισταί" έρχεται στο Rabbithole

Στην κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα, "Αι Γυμνισταί", δύο άνδρες υποδύονται τέσσερις χαρακτήρες, φέρνοντας στη σκηνή χιούμορ, ελευθερία και μια απρόσμενα τρυφερή ματιά στην ανθρώπινη φύση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/10/2025

"Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα": Η νέα παράταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο Χώρα

Το τελευταίο έργο της Μπεθ Στιλ, που ενθουσίασε το κοινό του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας και του West End, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Άννα Κοκκίνου επιστρέφει με το "Συμπόσιο" του Πλάτωνα

Μια τολμηρή ανάγνωση του "Συμποσίου" παρουσιάζει για 2η χρονιά η Άννα Κοκκίνου. Η παράσταση του Σφενδόνη εξερευνά τον Έρωτα μέσα από τους λόγους οκτώ ξεχωριστών προσωπικοτήτων της αθηναϊκής κοινωνίας.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα: 21 παγκόσμια επιτυχημένα έργα στη σκηνή

Η σεζόν 2025–2026 σηματοδοτεί την ελληνική πρεμιέρα μιας σειράς διεθνών και σύγχρονων έργων, από κλασικές αναγνώσεις μέχρι κινηματογραφικές μεταφορές, φέρνοντας στο κοινό νέες φωνές, πρωτοποριακές ιστορίες. Και για να είστε στην ώρα σας στη παράσταση και χωρίς άγχος, μπορείτε να μοιραστείτε ένα UberTaxi με τη παρέα σας και με την επιλογή του Split fare να διαμοιράσετε το τελικό κόστος του ταξί.

Αποκλειστικό: "Εραστή" του Πίντερ σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Κοέν

Στο θέατρο Μικρό Γκλόρια κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Κοέν το ευφυές ντουέτο για τον έρωτα.

Η θανατερά απολαυστική παράσταση που επιστρέφει για 11η χρονιά

Έντεκα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, ο Γιώργος Γαλίτης αποδεικνύει πως οι έξυπνες κωμωδίες δεν πεθαίνουν ποτέ. "Τα ραδίκια ανάποδα" επιστρέφουν στο Altera Pars, πιο ζωντανά και ξεκαρδιστικά από ποτέ.

"Λεωφορείο ο πόθος": Η επιστροφή της μεγάλης επιτυχίας του Δημήτρη Καραντζά

Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς, "Λεωφορείο ο πόθος", επιστρέφει θριαμβευτικά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, με νέα διανομή και την Αλεξία Καλτσίκη να συγκλονίζει ξανά ως Μπλανς Ντι Μπουά, στο Θέατρο Προσκήνιο.