3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό

Ντοστογιέφσκι διασκευασμένος μουσικά («Δαιμονισμένοι»), κλασικός Ο ‘Νηλ δια χειρός Αντώνη Αντύπα («Πόθοι κάτω από τις λεύκες») και μεθυσμένη οπερέτα από το 1893 («Ο γενικός γραμματέας»): τρεις νέες παραγωγές μας περιμένουν στο Εθνικό θέατρο.

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό

Ντοστογιέφσκι διασκευασμένος μουσικά («Δαιμονισμένοι»), κλασικός Ο ‘Νηλ δια χειρός Αντώνη Αντύπα («Πόθοι κάτω από τις λεύκες») και μεθυσμένη οπερέτα από το 1893 («Ο γενικός γραμματέας»): τρεις νέες παραγωγές μας περιμένουν στο Εθνικό θέατρο.

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 1

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 2

«Δαιμονισμένοι» Ένας θίασος άξιων ηθοποιών και μουσικών, με τη σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη ανάμεσά τους και με σκηνοθέτη αλλά και συνθέτη τον αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, Θοδωρή Αμπαζή, ζωντανεύει το μυθιστόρημα που πρωτοκυκλοφόρησε το 1871 προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων, τους «Δαιμονισμένους»: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Ζορμπά, Δημήτρης Ήμελλος, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Κώστας Κορωναίος, Νέστορας Κοψιδάς, Καλιρρόη Μυριαγκού, Γιάννης Νιάρρος, Θέμης Πάνου, Δανάη Σαριδάκη, Αντιγόνη Φρυδά. Το πιο πολιτικό έργο του Ντοστογιέφσκι ενορηστρωμένο σαν ένα θεατρικό ορατόριο με δώδεκα ηθοποιούς, πέντε μουσικούς και μια λυρική τραγουδίστρια. Μια έξοχη ανθρώπινη τοιχογραφία του ύστερου 19ου αιώνα σαν μια πολυφωνική παράσταση-ψηφιδωτό τεχνών. Το βλέμμα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα πάνω στους ανθρώπους μιας εποχής κρίσης και μιας μεταβατικής κοινωνίας και μια παραγωγή που ενώνει το τότε με το τώρα. Προσωπικά πάθη, ιδεολογικές συγκρούσεις, ηθικά διλήμματα και καταιγιστική δράση σε μια παράσταση που εξερευνά ιδιαίτερους τρόπους σκηνικής αφήγησης, αξιοποιώντας τη χορικότητα και τη μουσική υπόσταση του δραματικού λόγου, σε μια απόπειρα ανατομίας της δικής μας «δύσκολης» εποχής. Όλα αυτά, στη μετάφραση της Ελένης Μπακοπούλου και τη διασκευή – δραματουργία της Έλσας Ανδριανού. Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 2/2, Εθνικό Θέατρο Rex-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη».

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 3

«Πόθοι κάτω από τις λεύκες» Σκηνοθέτης-εγγυητής του καλού αστικού θεάτρου λόγου, ο Αντώνης Αντύπας, «λύνει τη σιωπή του» και, τέσσερα χρόνια μετά την αιφνιδιαστική αυλαία που έριξε στο σπουδαίο δημιούργημά του, το Απλό θέατρο, επιστρέφει. Ύστερα από πρόσκληση-πρόκληση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, Στάθη Λιβαθινού, συνεργάζεται για πρώτη φορά στην πολυετή καριέρα του με την κρατική μας σκηνή και ανεβάζει τους «Πόθους κάτω από τις λεύκες» του Ευγένιου Ο ‘Νηλ. Βαθιά επηρεασμένος τόσο από τον Στρίντμπεργκ όσο και από την αρχαία ελληνική τραγωδία, ο μεγάλος αμερικανός συγγραφέας συνθέτει εν έτει 1924 ένα ερωτικό τρίγωνο-παραλλαγή του «Ιππολύτου» του Ευριπίδη (όπου η Φαίδρα ερωτεύεται τον γιο του συζύγου της), στα συμφραζόμενα της Αμερικής του 1850 και, συγκεκριμένα, με τους κεντρικούς ήρωες να είναι Ιρλανδοί μετανάστες, φτωχοί χωρικοί, κατατρεγμένοι βιοπαλαιστές και πολίτες β’ κατηγορίας… Έχοντας στο πλευρό του τους μόνιμους συνεργάτες του (μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας, σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας, μουσική: Ελένη Καραΐνδρου, φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα και κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου), ο Αντύπας καθοδηγεί έναν 17μελή θίασο με επικεφαλής τους Γιώργο Κέντρο, Μαρία Κίτσου και Γιώργο Χριστοδούλου. Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 19/1, Εθνικό θέατρο-κτίριο Τσίλλερ.

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 4

«Ο Γενικός Γραμματέας» Κωμωδία μετ' ασμάτων του πάλαι ποτέ κάνει την εμφάνισή της, ως πειραγμένη οπερέτα, στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Η «παμπόνηρη» σάτιρα του Ηλία Καπετανάκη, αν και γραμμένη τόσο παλιά όσο το 1893, είναι ένα έργο που αξίζει να ανεβαίνει. «Θα παίρνω και θα δίνω παράσημα με τα δυο μου χέρια», «Θα βγάλω όνομα ρε!»: αυτά ονειρεύεται o γαιοκτήμονας του Καπετανάκη και μετακομίζει από την επαρχία στην Αθήνα και, ευθύς αμέσως, μεταλλάσσεται οικειοθελώς σε ανώτατο δημόσιο υπάλληλο, στον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών. Μόνο όταν θα είναι πολύ αργά, θα συνειδητοποιήσει την απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας του...Πολιτική και κοινωνική διαφθορά, αμετροέπεια, ψευδαίσθηση μεγαλείου, έλλειψη μόρφωσης, μιμητισμός, ξενομανία, αστυφιλία… όλα τίθενται στο στόχαστρο της σάτιρας αυτής. Η συγκεκριμένη παραγωγή έχει, όμως, κι άλλα γερά χαρτιά. Πρώτον, τη σκηνοθετεί μια από τις πιο χαρισματικές φωνές του σύγχρονου θεάτρου, η Σοφία Μαραθάκη, «υπεύθυνη» για ένα από τα πιο ανέλπιστα πειραματικά κωμικά θεάματα της προηγούμενης σεζόν, το άκρως εμπνευσμένο ««Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί». Δεύτερον, ένας από τους πιο ιδιαίτερους συνθέτες της νεότερης γενιάς, ο Χαράλαμπος Γωγιός, δεν γράφει απλώς τη μουσική της παράστασης αλλά αναδομεί το έργο σαν μια σύγχρονη οπερέτα. Τρίτον, επικεφαλής του δεκαμελούς θιάσου της ομάδας Ατονάλ, στο ρόλο του Γενικού Γραμματέα, είναι ένας ηθοποιός περίπτωση, βιρτουόζος του κλαρίνου και με πληθωρικό ταμπεραμέντο, ο Λεονάρδος Μπατής. Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 26/1, Εθνικό θέατρο-Πειραματική Σκηνή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η τολμηρή κωμωδία "Αι Γυμνισταί" έρχεται στο Rabbithole

Στην κωμωδία του Γιώργου Σίμωνα, "Αι Γυμνισταί", δύο άνδρες υποδύονται τέσσερις χαρακτήρες, φέρνοντας στη σκηνή χιούμορ, ελευθερία και μια απρόσμενα τρυφερή ματιά στην ανθρώπινη φύση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/10/2025

"Μέχρι να σβήσουν τ’ άστρα": Η νέα παράταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο Χώρα

Το τελευταίο έργο της Μπεθ Στιλ, που ενθουσίασε το κοινό του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας και του West End, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Άννα Κοκκίνου επιστρέφει με το "Συμπόσιο" του Πλάτωνα

Μια τολμηρή ανάγνωση του "Συμποσίου" παρουσιάζει για 2η χρονιά η Άννα Κοκκίνου. Η παράσταση του Σφενδόνη εξερευνά τον Έρωτα μέσα από τους λόγους οκτώ ξεχωριστών προσωπικοτήτων της αθηναϊκής κοινωνίας.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα: 21 παγκόσμια επιτυχημένα έργα στη σκηνή

Η σεζόν 2025–2026 σηματοδοτεί την ελληνική πρεμιέρα μιας σειράς διεθνών και σύγχρονων έργων, από κλασικές αναγνώσεις μέχρι κινηματογραφικές μεταφορές, φέρνοντας στο κοινό νέες φωνές, πρωτοποριακές ιστορίες. Και για να είστε στην ώρα σας στη παράσταση και χωρίς άγχος, μπορείτε να μοιραστείτε ένα UberTaxi με τη παρέα σας και με την επιλογή του Split fare να διαμοιράσετε το τελικό κόστος του ταξί.

Αποκλειστικό: "Εραστή" του Πίντερ σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Κοέν

Στο θέατρο Μικρό Γκλόρια κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Κοέν το ευφυές ντουέτο για τον έρωτα.

Η θανατερά απολαυστική παράσταση που επιστρέφει για 11η χρονιά

Έντεκα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, ο Γιώργος Γαλίτης αποδεικνύει πως οι έξυπνες κωμωδίες δεν πεθαίνουν ποτέ. "Τα ραδίκια ανάποδα" επιστρέφουν στο Altera Pars, πιο ζωντανά και ξεκαρδιστικά από ποτέ.

"Λεωφορείο ο πόθος": Η επιστροφή της μεγάλης επιτυχίας του Δημήτρη Καραντζά

Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς, "Λεωφορείο ο πόθος", επιστρέφει θριαμβευτικά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, με νέα διανομή και την Αλεξία Καλτσίκη να συγκλονίζει ξανά ως Μπλανς Ντι Μπουά, στο Θέατρο Προσκήνιο.