Συνέντευξη: Κερασία Σαμαρά

Η Κερασία Σαμαρά κάνει το ντεμπούτο της ως συγγραφέας και μιλά στο «α» για το έργο της «Έλα να παίξουμε» που παρουσιάζεται στο θέατρο Αργώ

Συνέντευξη: Κερασία Σαμαρά

Η Κερασία Σαμαρά κάνει το ντεμπούτο της ως συγγραφέας και μιλά στο «α» για το έργο της «Έλα να παίξουμε» που παρουσιάζεται στο θέατρο Αργώ

Συνέντευξη: Κερασία Σαμαρά - εικόνα 1

Πότε ξεκίνησες να γράφεις το «Έλα να παίξουμε» και ποια ήταν η αφορμή;
Ένιωσα πρόσφατα πως στη ζωή μου εισέβαλε αναπάντεχα μια πρωτόγνωρη αίσθηση φόβου. Ίσως έπαιξε ρόλο η ασθένεια αγαπημένου προσώπου, ίσως η πρόσφατη βίαιη οικονομική «εισβολή» που έχει άμεσες συνέπειες στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ίσως και ο κλονισμός της προσωπικής μου πεποίθησης ότι «όλα θα πάνε καλά». Πάντως ένιωσα φόβο και κατόπιν θύμωσα με το γεγονός αυτό. Κι έτσι άρχισα να αναζητώ έναν τρόπο να μιλήσω γι’ αυτό που μου συμβαίνει ώστε να ξορκίσω το φόβο μου. Ξεκίνησα να δουλεύω το έργο, αφού πρώτα βρήκα τον Παντελή (Πολυζωΐδη), ετών 10, απαραίτητη παρουσία για να γραφτεί το «Έλα να παίξουμε». Οι άλλοι τέσσερις συνάδελφοι είναι φίλοι και συνεργάτες από χρόνια και ήξερα εξ αρχής πως ήθελα να είμαστε μαζί. Οι πρόβες άρχισαν πριν από πέντε μήνες. Δουλέψαμε μέσω κατευθυνόμενων αυτοσχεδιασμών πάνω στη συνθήκη της απροσδόκητης εμφάνισης δύο ξένων που δε μαρτυρούν ούτε από πού έρχονται, ούτε γιατί έχουν έρθει, αλλά διεκδικούν τον ίδιο χώρο με τους προκατέχοντες. Κι έτσι προέκυψε το κείμενο.

Θα μπορούσε να είναι μια ιστορία αληθινή της διπλανής πόρτας;
Στην υπόθεση του έργου, στο σπίτι μιας φιλήσυχης οικογένειας φθάνει απροσδόκητα ένα πανέμορφο, παράξενο νεαρό ζευγάρι και προκαλεί αναστάτωση κα κατόπιν σταδιακά τρόμο. Οι ενδοοικογενειακές σχέσεις διαταράσσονται, η πίστη στη λογική των πραγμάτων κλυδωνίζεται, και τίθεται το ερώτημα: η γοητεία της βίας θα νικήσει στο παιχνίδι της ζωής; Τι εφόδια έχουν δοθεί σ’ ένα παιδί για να την αντιμετωπίσει; Είναι ένα πολύ ελεύθερο σχόλιο πάνω στην ταινία του Χάνεκε «Funny Games». Ιστορίες βίας συμβαίνουν κάθε μέρα άλλοτε στη ζωή μας και άλλοτε γύρω μας. Τις περισσότερες τις ακούμε και τις βλέπουμε, όμως αρνούμαστε να τις χαρακτηρίσουμε σαν «εισβολή» για να μη χρειαστεί να τις αντιμετωπίσουμε.

Τι εννοείς λέγοντας ότι το έργο σου είναι ψυχολογικό σπλάτερ;
Χρησιμοποιώ τον όρο «ψυχολογικό σπλάτερ», γιατί ενέχει μια διάθεση χιούμορ, αλλά και αποστασιοποίησης από την πιστή αναπαράσταση του γεγονότος. Στο έργο υπάρχει διαρκής υπενθύμιση πως αυτό που βλέπουμε είναι θεατρική παράσταση και οι ήρωες απευθύνονται άμεσα στο κοινό. Επίσης οι πράξεις βίας είναι ελάχιστες, ενώ η ψυχολογική βία πολύ έντονη.

Βία στη ζωή και βία στο θέατρο. Πως πιστεύεις ότι αντιλαμβάνονται οι θεατές ένα βίαιο έργο;
Ένας από τους λόγους για τους οποίους γράφτηκε το έργο είναι για να υπενθυμίσει την υποχρέωσή μας να παίρνουμε θέση απέναντι στην αδικία και τις βίαιες ενέργειες. Λέγεται για τους θεατές: «Δεν βοήθησαν ποτέ κανέναν. Στέκουν μόνο εκεί. Ακίνητοι».

Η σκηνοθεσία ακολουθεί μία κινηματογραφική δομή ή μία μεικτή φόρμα:αφήγηση και δράση;
Η φόρμα αφήγηση-δράση έχει ενδιαφέρον και θα ήθελα να τη δοκιμάσω κάποια στιγμή. Εδώ όμως έχουμε καταιγιστικούς διάλογους με εναλλασσόμενους ρυθμούς, συγκοπτόμενες φράσεις, ένταση και χιούμορ. Αφήγηση εδώ, μπορεί ίσως ελεύθερα να αποκαλέσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο ένα παιδί βιώνει αυτά που συμβαίνουν γύρω του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.