Μετέωρα/ Καλαμπάκα - Εκδρομές

Χωριά Ασπροποτάμου Η διαδρομή προς τα χωριά του Ασπροποτάμου είναι μαγική. Με κατεύθυνση προς ΒΔ, στα 34 χλμ. μετά την Καλαμπάκα θα συναντήσετε την Καστανιά, χωριό-αετοφωλιά στα 890 μ. και ένα από τα πιο πρόσφορα ορμητήρια για τα χωριά και τις πηγές του Ασπροποτάμου. Γύρος του Κόζιακα Ακολουθώντας την ασφάλτινη διαδρομή από την Καστανιά, προσπεράστε το δρόμο που οδηγεί στο χωριό Αμάραντος και στρίψτε στη διασταύρωση για Δολιανά. Οι πινακίδες θα σας δείξουν την κατεύθυνση προς την εκκλησία του Τιμίου Σταυρού Δολιανών με τους δώδεκα τρούλους. Από κει, ακολουθώντας μια εύκολη διαδρομή με παραδοσιακά μονότοξα πέτρινα γεφύρια, θα προσεγγίσετε το κεφαλοχώρι Κρανιά, σε υψόμετρο 1.150 μ. και θα συνεχίσετε μέσα σ’ ένα καταπράσινο τοπίο προς το Νεραϊδοχώρι και τα πιο τουριστικά Περτούλι, Ελάτη και Πύλη. Αφού δείτε την περίφημη εκκλησία Πόρτα Παναγιά στην Πύλη, ο πιο σύντομος δρόμος για την επιστροφή είναι μέσω Τρικάλων. Κορομηλιά Στο ημιορεινό χωριό Διάβα, στα 5 χλμ. από την Καλαμπάκα, ο Πηνειός ποταμός είναι το φυσικό όριο με την πόλη. Προχωρώντας ακόμα 8 χλμ., θα βρείτε τον παραθεριστικό οικισμό της Κορομηλιάς, χτισμένο στο οροπέδιο του Κόζιακα σε υψόμετρο 1.175 μ. Το ενδιαφέρον εδώ, πέρα από τις μταβυζαντινές εκκλησίες της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Αθανασίου, είναι η πανοραμική θέα προς τον θεσσαλικό κάμπο και τα Μετέωρα. Άγνωστα βλαχοχώρια Αν είστε αποφασισμένοι να γράψετε χιλιόμετρα, η βόλτα προς τα ορεινά άγνωστα βλαχοχώρια, που έχουν ζωή κυρίως το καλοκαίρι, θα σας αποκαλύψει υπέροχα δάση με οξιές, έλατα, πλατάνια όπου βρίσκουν καταφύγιο ελάφια, αρκούδες, ζαρκάδια, αγριογούρουνα. Για να τα δείτε, ακολουθώντας το δρόμο προς Γρεβενά, στη διασταύρωση Μουργκάνι συνεχίζετε ευθεία και το πρώτο χωριό που θα δείτε είναι η Καλομοίρα, χτισμένη στα 760 μ. Πιείτε ένα τσιπουράκι στην πλατεία και συνεχίστε για το Ματονέρι που διαθέτει κι έναν μικρό κοινοτικό ξενώνα. Πιείτε κρύο τρεχούμενο νερό από τις βρύσες του χωριού κι από τη βρύση στο εκκλησάκι των Αγίων Αναργύρων όπου λέγεται ότι ρέει θαυματουργό νερό για τα μάτια. Το επόμενο χωριό είναι το Αμπελοχώρι με την πέτρινη πλατεία και τα τρεχούμενα νερά (κι εδώ υπάρχει ξενώνας) και αμέσως μετά η διαδρομή, μέσα από οργιώδη βλάστηση, φτάνει στο χωριό Παναγιά ή Κουτσούφλιανη, το μεγαλύτερο της περιοχής, με παλιά πέτρινα σπίτια και την πανέμορφη παλιά εκκλησία της Γέννησης της Θεοτόκου (των αρχών του 18ου αι.). Πάνω από την Παναγία βρίσκεται το Μαλακάσι χωριό-κόμβος στον διεθνή αυτοκινητόδρομο Ε65. Μοναστήρι της Ζαβόρδας Στο δρόμο προς Γρεβενά, μετά τη διασταύρωση Μουργκάνι στρίψτε δεξιά κι ακολουθήστε την πινακίδα προς το πετρόχτιστο Μοναστήρι της Ζαβόρδας, το οποίο ίδρυσε ο όσιος Νικάνωρ τον 16ο αιώνα. Είναι ένα επίγειο ησυχαστήριο. Η αυλή του είναι φτιαγμένη στα πρότυπα μοναστηριών του Αγίου Όρους και στο εσωτερικό του θα δείτε αγιογραφίες του περίφημου Θηβαίου Φράγκου Κατελάνου και το επιχρυσωμένο τέμπλο του 18ου αιώνα. Καλαμπάκα-Μέτσοβο Αξίζει να κάνετε τη διαδρομή οποιαδήποτε εποχή. Το χειμώνα ωστόσο, όταν ο καιρός είναι κακός, ο αυχένας της Κατάρας, στα 1.690 μ., είναι από τα δυσκολότερα περάσματα των Βαλκανίων. Η συνολική απόσταση είναι περίπου 55 χλμ. και με κατεύθυνση προς Ιωάννινα, παράλληλα στην κοίτη του Πηνειού, η διαδρομή στην αρχή είναι γεμάτη πλατάνια και πάγκους με πλανόδιους που πουλούν φρούτα, καρύδια, βασιλικούς, γλυκά. Μετά τη διασταύρωση Μουργκάνι ο δρόμος γίνεται ανηφορικός και τα χρώματα του τοπίου αλλάζουν από τα δάση οξιάς. Πλησιάζοντας προς την Κατάρα, έχετε θέα στα βουνά και τα διάσπαρτα βλαχοχώρια.