ΙΝΣΕΤΕ: Η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το 4o τρίμηνο του 2023

Στο πλαίσιο της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 94 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 52 χιλ. για εστιατόρια / bar στην Ελλάδα και 4,8 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

Το αθηνόραμα Club σας καλεί για ποτά & κοκτέιλ με θέα την Ακρόπολη

Το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research (που πλέον αποτελεί τμήμα της εταιρείας MMGY) σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία) επιτρέποντας τη σύγκριση της συνολικής εικόνας της χώρας και της Αθήνας με τον ανταγωνισμό. 

Περαιτέρω, η έκθεση είναι πλέον εμπλουτισμένη με στοιχεία και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας, που αποτυπώνουν την τουριστική εμπειρία ως προς την εστίαση και τα αξιοθέατα. Στο πλαίσιο της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 94 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 52 χιλ. για εστιατόρια / bar στην Ελλάδα και 4,8 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

Για το 4o τρίμηνο του 2023 (Q4) και με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

Η πορεία του δείκτη NSI

  • H φήμη της Ελλάδας στο διαδίκτυο σημείωσε άνοδο μετά από ένα δύσκολο τρίτο τρίμηνο που χαρακτηρίστηκε από υψηλές θερμοκρασίες, πυρκαγιές και πλημμύρες.
  • Η άνοδος συνεχίστηκε έως τον Νοέμβριο όπου άγγιξε την υψηλότερη βαθμολογία και σε σχέση με την Ισπανία και την Ιταλία, και οριακά χαμηλότερα από την Κροατία και την Πορτογαλία.  Τον Δεκέμβριο παρατηρείται μια υποχώρηση του NSI που δεν μπορεί να αποδοθεί σε κάποιο μεμονωμένο  γεγονός (όπως οι φωτιές του καλοκαιριού ή οι πλημμύρες της Θεσσαλίας) αλλά σε πολλά μικρά γεγονότα που είχαν μια συνολική επίδραση.
  • Εξετάζοντας το τέταρτο τρίμηνο συνολικά, η Ελλάδα (57) είχε υψηλότερη βαθμολογία από την Αθήνα (51) και, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, από την Ισπανία (45), ενώ υστερούσε σε σχέση με την Ιταλία (62), την Κροατία (67) και την Πορτογαλία (67).

Το περιεχόμενο των διαδικτυακών συζητήσεων

  • Η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ενισχύθηκε σε όλες τις θεματικές. Ειδικότερα, τα θέματα του Πολιτισμού και της Γαστρονομίας συνέχισαν να επιδρούν θετικά στη φήμη της χώρας.
  • Στις διαδικτυακές συζητήσεις έμφαση δόθηκε στις πολιτιστικές πτυχές, αναγνωρίζοντας κυρίως, την Αθήνα ως τον "κορυφαίο πολιτιστικό προορισμό πόλης” στην Ευρώπη.
  • Τα περιβαλλοντικά θέματα, με τον δείκτη NSI να φτάνει τις 62 μονάδες σημείωσαν μια εντυπωσιακή βελτίωση 47 μονάδων σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
  • Αν και οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή εξακολουθούν να διατυπώνονται στο διαδίκτυο, υπήρξε σημαντική μείωση του όγκου τους.
  • Επιπλέον, αυτό το τρίμηνο στις συζητήσεις αναδείχθηκαν πολλά λιγότερο γνωστά μέρη και δραστηριότητες επισημαίνοντας τη μοναδικότητά τους.

Με βάση τις αξιολογήσεις σε τουριστικά sites (online travel agents, travel review sites  κλπ.), τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

Η αξιολόγηση της εμπειρίας

  • Tο επίπεδο ικανοποίησης παρέμεινε πολύ υψηλό (Ελλάδα: 9,1 & Αθήνα: 9,0) και σημαντικά υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης συνολικά (8,7).
  • Σχεδόν όλες οι Περιφέρειες είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φθάνουν στο 9,5, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Τα επιμέρους συστατικά της εμπειρίας

  • Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (Πολιτισμός 9,4, Εμπειρία στη Θάλασσα 9,1 και Γαστρονομία 9,0), έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη/ίση του 9 ενώ, και οι τρεις αυτοί δείκτες είναι πάνω από 8,0 σε όλες τις Περιφέρειες.
  • Η υψηλή αξιολόγηση του Πολιτισμού ακολουθούμενη από την Εμπειρία στη Θάλασσα και τη Γαστρονομία παρουσιάζει ένα μοτίβο παρόμοιο στις περισσότερες Περιφέρειες, υποδεικνύοντας μια ισχυρή εκτίμηση των ταξιδιωτών για τις πολιτιστικές πτυχές της Ελλάδας.
  • Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το Προσωπικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το  9,5 στο σύνολο της χώρας.
  • Γενικά, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς  την αξία των εμπειριών σε σχέση με τα χρήματα (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,1 με εξαίρεση τις Κυκλάδες (8,9) και την Αν. Μακεδονία-Θράκη (8,8).
  • Σχετικά με το Βιώσιμο Ταξίδι και την Υγιεινή, ενώ η Ελλάδα λαμβάνει συνολικά θετικές αξιολογήσεις, παρατηρούνται διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιφερειών.

Αξιολόγηση της εμπειρίας ανά αγορά

  • Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αποδίδουν στην Ελλάδα τις υψηλότερες συνολικές αξιολογήσεις, ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς και τους Ιταλούς επισκέπτες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Πάρος το νέο hot spot της Μεσογείου;

Με νέες διεθνείς διακρίσεις και ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από σημαντικές αγορές, η Πάρος εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος νησιωτικός προορισμός, προσελκύοντας επισκέπτες όλο τον χρόνο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/09/2025

Ταξιδέψτε στον κόσμο με τις ειδικές προσφορές Air France και KLM

Η Air France και η KLM φέρνουν μοναδικές προσφορές για να οργανώσετε την επόμενη απόδρασή σας.

Rizes Gastro Taverna: Ένα φθινοπωρινό ταξίδι γεύσης στη Σαντορίνη

Ένα εστιατόρια-εμπειρία με θέα που κόβει την ανάσα ανανεώνει με τον πλέον δημιουργικό τρόπο τη γεύση της ελληνικής παράδοσης.

Μέχρι πότε θα μπορούμε να ταξιδεύουμε με τις παλιές ταυτότητες;

Το γνωστό μπλε πλαστικοποιημένο ορθογώνιο των παλαιού τύπου ταυτοτήτων δεν θα ανοίγει για πολύ ακόμα τις πύλες των ευρωπαϊκών μας αποδράσεων.

Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 καλύτερες χώρες για συνταξιοδότηση το 2025

Δείτε ποιες χώρες βρίσκονται στην κορυφή για συνταξιοδότηση το 2025, σύμφωνα με το International Living, αξιολογημένες για κόστος ζωής, υγειονομική περίθαλψη και ποιότητα ζωής.

Zélia Halkidiki: Για barefoot luxury στο πρώτο πόδι

Μία νέα πρόταση διαμονής και χαλάρωσης για τα weekends του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου στη Χαλκιδική.

Στην αιχμή της πολυτελούς κρητικής φιλοξενίας με την υπογραφή της etouri

Mε όρους σύγχρονους μα πάνω από όλα προσωποποιημένους, η εταιρία etouri σηματοδοτεί την κρητική φιλοξενία διαθέτοντας πως ενοικίαση ένα μεγάλο αριθμό από βίλες που λειτουργούν ως προσωπικά καταφύγια πολυτέλειας.