To blueFest Crete επιστρέφει στο Minos Beach art hotel

Με στόχο την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη παρουσιάζει εικαστικές και γαστρονομικές δράσεις στην Κρήτη.

To blueFest Crete επιστρέφει στο Minos Beach art hotel

Μέλος της bluegr Hotels & Resorts και των Small Luxury Hotels of the World, το Minos Beach Art Hotel στον Κόλπο Μιραμπέλου της ανατολικής Κρήτης, θα φιλοξενήσει για δεύτερη χρονιά το blueFest, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά τον μίτο που συνδέει την τουριστική δυναμική με την πολιτιστική κληρονομιά και την καλλιτεχνική ζωή της χώρας. Το ξεχωριστό αρχιτεκτονικό ύφος του, η υπαίθρια γκαλερί τέχνης που φιλοξενεί στους χώρους του έργα του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη αλλά και η πλούσια γαστρονομική ιστορία του Minos Beach art hotel συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό για το πολιτιστικό φεστιβάλ.

Ξεκινώντας το Σάββατο 13 Ιουλίου, με τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης «Come with the Wind» του εικαστικού Θεόδωρου Ζαφειρόπουλου και του αρχιτέκτονα Γιώργου Ρυμενίδη, αλλά και αυτά της εικαστικής έκθεσης «Blue Nights», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης και Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη κ. Σωτήρη Μπαχτσετζή, το διήμερο blueFest Crete 19 | Culture & Beyond θα αγκαλιάσει φέτος και την τέχνη της γαστρονομίας, σε σύμπραξη με το LoveGreece.com.

To blueFest Crete επιστρέφει στο Minos Beach art hotel - εικόνα 1

Νικητές του νεοσύστατου «Βραβείου Τέχνης Ιδρύματος Γ&Α Μαμιδάκη – Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Φιλοξενίας 2019», οι Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος και Γιώργος Ρυμενίδης θα παρουσιάσουν μια γλυπτική και ηχητική εγκατάσταση με αναφορές στο αρχαίο μνημείο των Αέρηδων στην Πλάκα, με οκτώ ηχητικές στήλες τοποθετημένες περιμετρικά, να ενεργοποιούνται από αντίστοιχους αισθητήρες κίνησης, επιτρέποντας στον επισκέπτη να ακούει τους ήχους των διαφορετικών ανέμων, ανάλογα με το σημείο στο οποίο στέκεται.

Οι ήχοι, που αποτελούν ψηφιακά επεξεργασμένες ηχογραφήσεις παραδοσιακής μουσικής από οκτώ διαφορετικές περιοχές του κόσμου, μεταμορφώνουν τον χώρο σε μια απρόσμενη, αυτοσχεδιαστική συμφωνία ανέμων, ενώ τα κινητά των επισκεπτών λειτουργούν ως αντι-ηχεία, καθώς αέρινα ringtones των οκτώ ανέμων ενορχηστρώνουν ένα ηχητικό περιβάλλον, που εξαπλώνεται σαν αέρινος ψίθυρος σε όλους τους χώρους του ξενοδοχειακού συγκροτήματος. Μετά την παρουσίασή του, το «Come with the Wind» θα αποτελεί μέρος της διεθνούς μόνιμης συλλογής του Ιδρύματος και θα εκτίθεται στο υπαίθριο μουσείο του Minos Beach art hotel.

To blueFest Crete επιστρέφει στο Minos Beach art hotel - εικόνα 2

Με έμπνευση από την ελληνική παράδοση των θερινών σινεμά, ο Σωτήρης Μπαχτσετζής έχει επιμεληθεί video art έργα σημαντικών καλλιτεχνών, όπως οι Αλέξανδρος Κακλαμάνος (Full Circle), James Lane (Ονειρομαντείο) και Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος (Η Αγία Θέα), τα οποία θα προβληθούν στους εξωτερικούς χώρους του Minos Beach art hotel, συνδυάζοντας τοπικό στοιχείο με το παγκόσμιο, με την παρουσίαση να ξυπνά ελληνικές μνήμες μέσα από μηνύματα πανανθρώπινα, διαχρονικά και σύγχρονα, που δεν γνωρίζουν σύνορα.

Η πρώτη μέρα του φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί με την παρουσίαση της ζωντανής μουσικής παράστασης «Ραδιοθεραπεία» από το συνθέτη Νίκο Ξυνό, μόνιμο κάτοικο Αγίου Νικολάου Κρήτης, τον οποίο το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη προσκαλεί στο blueFest 19 στα πλαίσια της σταθερής του στήριξης προς την τοπική καλλιτεχνική κοινότητα. Η παράσταση «Ραδιοθεραπεία», που φέτος συμπληρώνει τα δέκα της χρόνια, αποτελεί ένα σύνολο προσωπικών συνθέσεων του Νίκου Ξυνού σε lounge ethnic jazz ύφος, με ζωντανή ενορχήστρωση με τη χρήση looper και ποικίλων οργάνων.

To blueFest Crete επιστρέφει στο Minos Beach art hotel - εικόνα 3

Την δεύτερη ημέρα του φεστιβάλ, Κυριακή 14 Ιουλίου, τον λόγο έχουν οι κρητικές γεύσεις, με το όραμα του LoveGreece.com για την ανάδειξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας να βρίσκει συνοδοιπόρο την αγάπη του consultant chef της bluegr Hotels & Resorts, Γιάννη Μπαξεβάνη, για τα κρητικά προϊόντα, την αξία των οποίων ο ξενοδοχειακός όμιλος έχει αναδείξει μέσω των μενού του. Μαζί, παρουσιάζουν επιλεγμένους Κρητικούς παραγωγούς, με το κρητικό ελαιόλαδο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τα βουνά της Κρήτης και εκλεκτά αρτοποιήματα και ζυμαρικά να πρωταγωνιστούν στο Minos Beach art hotel. Παράλληλα, ολιγόλεπτες συνεντεύξεις των επιλεγμένων παραγωγών θα προβληθούν σε όλα τα επικοινωνιακά κανάλια του LoveGreece.com (ιστοσελίδα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) μεταφέροντας το μήνυμα της δημιουργικότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό και ενισχύοντας την εικόνα των Ελλήνων επιχειρηματιών σε διεθνές επίπεδο.

Η είσοδος είναι ελεύθερη σε όλες τις εκδηλώσεις, ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η προκράτηση θέσεων στο 28410 22345 ή μέσω email στο info-minos@bluegr.com.

Η έκθεση Blue Nights καθώς και το Ανοιχτό Μουσείο θα παραμείνουν ανοιχτά για το κοινό ως το τέλος Οκτωβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Yoga, διαλογισμός και ταντρική φιλοσοφία στο Zen Rocks της Μάνης

Το Zen Rocks Retreat Center φιλοξενεί ένα τριήμερο retreat γιόγκα και διαλογισμού, προσφέροντας μια εμπειρία εσωτερικής γαλήνης, σωματικής αναζωογόνησης και φιλοσοφικής ενδοσκόπησης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/05/2025

"Fos Collection": Η σύγχρονη όψη της κυκλαδίτικης ευδαιμονίας

Εκεί όπου η θάλασσα συναντά τη γαλήνη, μια σειρά από 27 εκλεπτυσμένες κατοικίες απλώνονται ανάμεσα στον Πλατύ Γιαλό και τον Φάρο συνταιριάζοντας την πολυτέλεια με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.

5 μουσεία της Ευρώπης με τρομερά όμορφα gift shops

Περνάς σχεδόν την ίδια ώρα ψαχουλεύοντας τα ράφια τους, όσο όταν θαύμαζες τα εκθέματα.

Ποια είναι η πιο LGBTQ+ friendly χώρα της Ευρώπης;

Η πιο πρόσφατη εκδοχή του Rainbow Map κάνει ranking τις ευρωπαϊκές χώρες. Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα;

Στη Σκύρο, το outsider των Σποράδων, για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Με φθηνά εισιτήρια για το πηγαινέλα, γραφική Χώρα γεμάτη ζωή και συμπαθητικές παραλίες, η Σκύρος είναι η τέλεια επιλογή για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και τις πρώτες βουτιές του καλοκαιριού.

4 καλοί λόγοι για να επισκεφθείς τη Μάνη

Παραδοσιακές συνταγές, τοπικά προϊόντα αλλά και διεθνής αέρας σε περιμένουν στον επόμενο must προορισμό του καλοκαιριού. Πού θα φας και πού θα μείνεις.

Ποιος πάει πού, πόσο μένει και πόσα ξοδεύει ο τουρίστας;

Το ΙΝΣΕΤΕ παρουσιάζει μια μελέτη, η οποία αποκαλύπτει τα νέα δεδομένα για τον ελληνικό τουρισμό σε επίπεδο Περιφερειών, καταγράφοντας τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις δαπάνες των επισκεπτών μέσα στη φετινή χρονιά.