Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε!

Ταξιδέψαμε στο νησί της Αποκάλυψης, έναν προορισμό αταξινόμητο απέναντι στους αιγαιοπελαγήτικους κανόνες και σας εγγυώμαστε ότι μόλις τελείωσετε την ανάγνωση, θα ψάχνετε ήδη για εισιτήρια.

Είναι ένας από τους πιο ιδιαίτερους και αγαπημένους προορισμούς του Αιγαίου. Γι’ αυτό, δεν χάνουμε ευκαιρία να ταξιδέψουμε στο νησί της Αποκάλυψης για να ανακαλύψουμε ακόμη πόσα μπορεί να προσφέρει, διατηρώντας την ατμοσφαιρική και ποιοτική του αίσθηση. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου τον Ιούλιο αλλά και η ανανέωση του καλύτερου ξενοδοχείου του νησιού μάς δίνουν δύο καλές αφορμές για το ταξίδι αυτό.

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 1
Το καστρομονάστηρο του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου.

Σε κάθε νησί που πηγαίνουμε, προσπαθούμε αυθόρμητα να το εντάξουμε­ κάπου. Τα folders που έχουμε φτιάξει στο σκληρό ταξιδιωτικό μας δίσκο είναι πολύ συγκεκριμένα, επηρεασμένα συνήθως από τα κλισέ που έχουν επικρατήσει: «κυκλαδίτικο στιλ», «καταπράσινο τοπίο τύπου Ιονίου», «κοσμοπολίτικος αέρας», «ερημονήσι», «party island» και πάει λέγοντας... Το χαρακτηριστικό της Πάτμου είναι ότι πρόκειται για προορισμό αταξινόμητο, ένα δωδεκάνησο που δεν υπακούει στους γνωστούς αιγαιοπελαγίτικους κανόνες. Ξεκινώντας από το πασίγνωστο αξιοθέατό της, το καστρομονάστηρο του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου, καταλαβαίνεις ότι το κύριο γνώρισμά της είναι η ιδιαιτερότητα. Ένα μοναδικής ομορφιάς μεσαιωνικό κάστρο με επάλξεις και τείχη επιστήριξης, που με την επιβλητικότητά του μας κάνει να κοιτάζουμε συνέχεια προς τον ουρανό, ψάχνοντας συνειδητά ή ασυνείδητα να το εντοπίσουμε με τη ματιά μας από όποιο σημείο του νησιού κι αν βρισκόμαστε – επιτυγχάνοντας απόλυτα το θρησκευτικό του σκοπό. Προφανώς, βέβαια, η επίσκεψη ξεκινάει από το λιμάνι, ένα φιλόξενο κόλπο που έχει μετατραπεί σε εμπορική και τουριστική καρδιά του νησιού.

Θάλασσα, λιχουδιές και σινεμά

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 2
Πανοραμική άποψη της Σκάλας

Τα θηριώδη κρουαζιερόπλοια που στέκουν αρόδου στέλνουν φουρνιές ολιγόωρων επισκεπτών στοιβαγμένες σε μικρά καραβάκια. Οι τουρίστες από κάθε πλευρά της γης (εμείς π.χ. πετύχαμε Κολομβιανούς, Παναμέζους και Κινέζους) δημιουργούν ανθρώπινες παλίρροιες στην κεντρική πλατεία και στα μαγαζιά. Εμείς προτιμάμε να βολτάρουμε γύρω στο απογευματάκι, όταν πια η λαοθάλασσα έχει τραβήξει για άλλο προορισμό και η Σκάλα έχει μετατραπεί και πάλι σε ένα ήσυχο αιγαιοπελαγίτικο λιμανάκι. Η αλήθεια είναι ότι χρησιμεύει ως το ιδανικό βραδινό απάγκιο μετά τις μεσημεριανές εξορμήσεις στις παραλίες του νησιού. Κι εδώ πιάνουμε ένα επίμαχο ζήτημα: κάποιοι ισχυρίζονται ότι «έλα μωρέ, η Πάτμος δεν έχει παραλίες».

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 3
Η Λάμπη, γραφική παραλία του νησιού με πολύχρωμα βότσαλα

Πάντως εμείς κολυμπήσαμε στα κρυστάλλινα νερά του Λιγγίνου (ή Δίδυμες), χαζέψαμε τα πολύχρωμα βότσαλα της Λάμπης, πατήσαμε πάνω στην απαλή σαν χάδι αμμουδιά της Ψιλής Άμμου, χαζέψαμε το απέραντιο γαλάζιο της Πέτρας και ήπιαμε freddo cappuccino στις πολυτελείς ξαπλώστρες του «Patmos Aktis Suites & Spa» στον Γροίκο. Εσάς πώς σας ακούγεται; Έχει ή δεν έχει παραλίες το νησί; Όταν θελήσαμε να βρούμε κάτι να τσιμπήσουμε μετά το θαλάσσιο κάψιμο θερμίδων, οι επιλογές δεν μας απογοήτευσαν. Ειδικά στο «Κτήμα Πέτρα», κοντά στην Πέτρα της Καλλικατσού, ο ξυλόφουρνος παίρνει φωτιά από το πρωί και ό,τι βγάλει το μεσημεράκι είναι για να γλείφεις τα δάχτυλά σου (το κατσικάκι που φάγαμε ήταν εξαιρετικό), ενώ αν προτιμήσεις την παραλία Λάμπη, το ομώνυμο ταβερνάκι πάνω στην αμμουδιά είναι ό,τι πρέπει για καλαμαράκι και ουζάκι. Το βράδυ όμως, όπως είπαμε, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Σκάλα.

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 4
Στιγμιότυπο από τις open air προβολές του Aegean Film Festival.

Και γι’ αυτό θα είναι υπέροχο να κανονίσετε την επίσκεψή σας όταν γίνεται εκεί το φεστιβάλ κινηματογράφου. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτμου, που πέρυσι μετονομάστηκε σε Aegean Film Festival, μετατρέπει την αυλή του σχολείου της Πλάκας σε έναν από τους πιο όμορφους θερινούς της Ελλάδας... Το πρόγραμμά του μάλιστα αποτελεί μια έκπληξη, αφού, εκτός από κάποιες λίγες ταινίες που είδαμε στις αίθουσες το χειμώνα, όλες οι υπόλοιπες αποτελούν ελληνικές πρεμιέρες (!), ανεξάρτητες ταινίες που δεν θα δούμε ποτέ στις αίθουσες, ενώ από πέρυσι υπάρχει και Διαγωνιστικό Πρόγραμμα μικρού μήκους. Φέτος το φεστιβάλ θα γίνει στις 17-22/7 και καλό θα ήταν να φιξάρετε τις ημερομηνίες, έτσι ώστε να πάρετε μια σινεφίλ αιγαιοπελαγίτικη τζούρα. Αν, πάλι, δεν το πετύχετε, η Σκάλα σας επιφυλάσσει από μόνη της αρκετές επιλογές: από το να δοκιμάσετε το κοτόπουλο με μαστίχα στο «Yiamas» και να τσιμπήσετε την τραγανή πίτσα του «Αιγαίον Εστί» μέχρι να πιείτε το ποτό σας στο μπιτάτο «Koukou bar» και να ξενυχτήσετε με κοκτεϊλάρες στο «Kasbah».

Ποιότητα και ­κοσμοπολιτισμός

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 5
Η γραφική χώρα της Πάτμου

Πάνε χρόνια από την εποχή που με ένα backpack στην πλάτη αναζητούσαμε δωμάτιο σε ένα από τα απίθανα σπίτια της υπέροχης Χώρας της Πάτμου με τις εσωτερικές αυλές και πίναμε παγωμένα martini στην «Αστοιβή», που βρίσκεται ακόμη στην ακμή της. Τώρα έχουμε άλλες προτεραιότητες για το αγαπημένο νησί των Δωδεκανήσων, ψάχνοντας ποιοτικές λύσεις που συνδυάζουν το τοπικό χρώμα, την κομψότητα και πάνω απ’ όλα την ποιότητα. Αυτήν τη χρυσή συνταγή θέλησε να πετύχει ο όμιλος Divine Hotels στον οποίο ανήκει το ξενοδοχείο «Patmos Aktis Suites & Spa», ένα από τα πιο όμορφα ξενοδοχεία διακοπών του Αιγαίου.

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 6
Οι σουίτες του «Patmos Aktis Suites & Spa», βρίσκονται κυριολεκτικά «εκεί που σκάει το κύμα».

Με το που πατήσαμε το πόδι μας στο σικάτο συγκρότημα το πρώτο πράγμα που ερωτευτήκαμε ήταν η θέα στο γαλαζοπράσινο κόλπο του Γροίκου. Στη συνέχεια αφεθήκαμε στην ολιστική φροντίδα για το σώμα στο υπέροχο spa. Τσουγκρίσαμε τα ποτήρια δοκιμάζοντας θαλασσινές λιχουδιές μιαν ανάσα από το κύμα. Ακόμη ονειρευόμαστε το γευστικό πρωινό δίπλα στην πισίνα... Αν αυτό δεν είναι το ιδανικό σκηνικό διακοπών, τότε ποιο είναι; Το «Patmos Aktis Suites & Spa» μπορεί να γίνει το βασίλειο των διακοπών μιας παρέας, ενός ζευγαριού ή ακόμα και μιας οικογένειας, όχι μόνο επειδή διαθέτει ευρύχωρα, φωτεινά δωμάτια όλων των τύπων, deluxe δίκλινα, μεζονέτες και σουίτες (κάποια μάλιστα με δυνατότητα ιδιωτικής πισίνας), αλλά κυρίως επειδή έχει ένα touch φιλοξενίας που ξεχωρίζει στο νησί.

Δεν αρκεί­ η ανακαίνιση για να έχεις ένα ξενοδοχείο με ύφος και άποψη. Χρειάζονται ευαισθησία και διακοσμητικός σεβασμός στην αρχιτεκτονική γραμμή και, πάνω απ’ όλα, προσωπική φροντίδα και μεράκι. Αυτή είναι η φιλοσοφία του ξενοδοχείου, η οποία είναι εμφανής σε όλα: στην άνεση των κοινόχρηστων χώρων, όπου η πολυτέλεια είναι παρούσα χωρίς κραυγαλέους τόνους (γλυκά παλ χρώματα, αναπαυτικοί καναπέδες, λευκά έπιπλα και εικαστικές λεπτομέρειες), αλλά και στην ιδιαίτερη φροντίδα στην κουζίνα και την κάβα, χαρακτηριστικά που το κάνουν να μπει στην καρδιά σου.

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 7
Το Anasa Wellness & Spa προσφέρει εξασφαλισμένη χαλάρωση, έπειτα από μία έντονη μέρα στον ήλιο.

Μόλις περάσετε την πύλη του «Patmos Aktis Suites & Spa», θα αισθανθείτε τη διάθεση να αλλάζει και θα θέλετε να τα κάνετε όλα. Σας προτείνουμε λοιπόν, ύστερα από ένα χορταστικό πρωινό με ελληνικά προϊόντα και το μπάνιο στην πισίνα ή την αμμουδερή παραλία του ξενοδοχείου, να δοκιμάσετε μασάζ αρωματοθεραπείας ή την εκπληκτική «αρχαία ελληνική μάλαξη» στο Anasa Wellness & Spa. Τι άλλο μπορεί να περιλαμβάνει η διαμονή εδώ; Το παραδοσιακό ταβερνάκι «Πλεύσις» απλώνει τα τραπέζια του πάνω στην άμμο, με τη θάλασσα στα πόδια σας. Θα σας εντυπωσιάσουν οι ψαρολιχουδιές­ και τα μαγειρευτά που προτείνει ο Κώος σεφ Χρήστος Ξεραξούδης, που σε κοινή γραμμή με τους ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου επιλέγουν ψάρια και θαλασσινά από την Πάτμο, τη Λέρο και την Κάλυμνο, ενώ τα κρέατα προέρχονται από πρότυπες μακεδονικές φάρμες.

Πάτμος Update: Πήγαμε, είδαμε, γράψαμε και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε! - εικόνα 8
Το εστιατόριο Apocalypsis, ιδανικό για ρεφιναρισμένα και γκουρμέ γούστα.

Ο ανερχόμενος σεφ θα σας εντυπωσιάσει με την εφευρετικότητά του στο εστιατόριο «Apocalypsis», ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της χώρας, που το 2015 διακρίθηκε με Χρυσό Σκούφο. Έχοντας πάρει τη σκυτάλη στην κουζίνα τα τελευταία χρόνια, τολμάει να «παίξει» με τις παραδοσιακές συνταγές και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Δοκιμάστε το ζουμερό χοιρινό της Κω με μάγουλα μαύρου χοίρου, πλιγούρι και τραγανά ρεβίθια, το 4 Χ παντζάρι με κατσικίσιο τυρί, καραμελωμένο σύκο, baby carrot, ντρέσινγκ ρόδι-πορτοκάλι και το ταρτάρ σφυρίδα με μαύρο ταραμά, βινεγκρέτ ούζου και μαγιονέζα μάραθου. Για να ολοκληρωθεί η απόλαυση, κλείστε τη βραδιά επιλέγοντας ένα κρασί από την πλούσια κάβα. Με προδιαγραφές των ιδιαίτερων resorts και περιβάλλον μοναδικής φυσικής ομορφιάς, το «Patmos Aktis Suites & Spa» αποτελεί έναν ιδανικό τόπο διακοπών για χαλάρωση κι ευζωία.

3 εμπειρίες που πρέπει να ζήσεις

Open air cinema
Οι προβολές του Aegean Film Festival (φέτος γίνεται στις 17-22/7) στον προαύλιο χώρο του σχολείου του νησιού στη Σκάλα είναι πραγματικά μοναδική εμπειρία. Μπίρα και ποπκόρν, αιγαιοπελαγίτικο αεράκι και πρωτοκλασάτες ταινίες συνθέτουν την απόλυτη καλοκαιρινή εμπειρία.

Αγχολυτικό spa
Οι διακοπές σημαίνουν χαλάρωση. Το ζήτημα είναι πώς μπορεί να την επιτύχεις... To Anasa Wellness & Spa στο «Patmos Aktis» είναι ο τρόπος για να αποτοξινωθείς από το αστικό στρες και να νιώσεις ευεξία με μασάζ, αρωματοθεραπεία ή χαμάμ.

Εκδρομή στο Λιγγίνου
«Ό,τι αξίζει πονά και είναι δύσκολο», τραγουδούσαν κάποιοι πριν από χρόνια. Και αν θέλεις να βουτήξεις στα καλύτερα νερά του νησιού, θα κάνεις 15 λεπτά πεζοπορία από τη Βάγια για να φτάσεις στους δύο ονειρεμένους διπλανούς ορμίσκους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία: Ξεχωριστές προτάσεις για Πάσχα στην Αθήνα

Το εμβληματικό αθηναϊκό ξενοδοχείο, για τις μέρες του φετινού Πάσχα προτείνει εντυπωσιακές ιδέες δώρων από το "GB Corner Gifts & Flavors" και στρώνει πασχαλινό τραπέζι στο πλήρως ανακαινισμένο "GB Roof Garden" με το κάδρο της Ακρόπολης σε πρώτο πλάνο.

ΓΡΑΦΕΙ: SPONSORED CONTENT
19/04/2024

"Makedonia Palace", Θεσσαλονίκη: Ανάσταση αγναντεύοντας το Θερμαϊκό

Το πολυτελές ξενοδοχείο στη συμπρωτεύουσα, για τις κατανυκτικές μέρες του Πάσχα έχει ετοιμάσει γαστρονομικές προτάσεις που συνδυάζουν τη φινέτσα με την ελληνική παράδοση.

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα σε Αττική και Αργοσαρωνικό

Μπορεί το Πάσχα για τους περισσότερους το μυαλό να τρέχει στην εξοχή, η Αθήνα έχει όμως τη δική της γραφικότητα με ιστορικές εκκλησίες ανά την πόλη, με την Πλάκα και Λυκαβηττό να μαγνητίζουν τα βλέμματα.

Η Αθήνα στις καλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια

Η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες πόλεις της Ευρώπης για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια και συγκεκριμένα στην 11η θέση.

Ρουμελιώτικο Πάσχα στη Λιβαδειά με έθιμα και παραδόσεις

Δείτε τι ετοιμάζει ο Δήμος Λεβαδέων για το φετινό Πάσχα.

To "Kallichoron Art Boutique Hotel" γίνεται 10 χρονών και το γιορτάζει

Η εορταστική διάθεση του "Kallichoron" θα συνεχίσει με εκδηλώσεις και ειδικές προσφορές που θα διαρκέσουν καθ' όλη τη διάρκεια της επετειακής της χρονιάς.

Η Πιερία των τεσσάρων εποχών και των ανεξάντλητων επιλογών

Ταλαιπωρημένη μεν, αλλά ακμαία, χάρη σε μια σημαντική φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, η Πιερία επανέρχεται με σταθερούς ρυθμούς.