Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού;

Μπορεί ο τουρισμός να εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ταυτόχρονα όμως προβληματίζει, με την πιο πολυσυζητημένη λέξη της φετινής χρονιάς στην ταξιδιωτική αργκό να έχει αρνητική χροιά.

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού;

Μπορεί ο τουρισμός να εμφανίζει μεγάλη αύξηση στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, ταυτόχρονα όμως προβληματίζει, με την πιο πολυσυζητημένη λέξη της φετινής χρονιάς στην ταξιδιωτική αργκό να έχει αρνητική χροιά. Ο λόγος για τον υπερτουρισμό που απασχολεί, όπως θα δείτε και στο ρεπορτάζ μας εδώ, τους κορυφαίους προορισμούς, οι οποίοι καλούνται να πάρουν μέτρα για την αναχαίτιση των αφίξεων και την προστασία του χαρακτήρα των προορισμών.

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 1

Τα εντυπωσιακά νούμερα της νέας έρευνας του Oxford Economics (170.000 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν στη χώρα μας από την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου) προκάλεσαν ενθουσιασμό αλλά και σκεπτικισμό στην πρόσφατη εκδήλωση για την παρουσίασή τους που οργάνωσαν η Google και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Οι εκπρόσωποι τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών φορέων έθεσαν το θέμα του υπερτουρισμού και της ανάγκης διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος. Ο Αλέξης Γαληνός, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών, μίλησε για συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής πρωτεύουσας που είναι μια ζωντανή, αληθινή πόλη, έχει δηλαδή αυτό που θέλουν να αποκτήσουν ξανά οι πόλεις-λούνα παρκ της Ευρώπης.

"Μέχρι να φτάσουμε τα 20 εκατ. της Βαρκελώνης έχουμε καιρό"

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 2

Λίγες ημέρες νωρίτερα, στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ "Ελληνικός τουρισμός: ανάπτυξη και βιωσιμότητα", που εστίασε στη σύνδεση του τουρισμού με την αγροδιατροφή και τον πολιτισμό, ο Γιώργος Χατζηγιαννάκης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου "Σελήνη" στη Σαντορίνη και πρωτεργάτης του γαστρονομικού τουρισμού, έκρουσε για άλλη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την υποβάθμιση ενός από τους δύο κορυφαίους προορισμούς της χώρας μας. Η τοπική κοινωνία δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι η Σαντορίνη δεν αντέχει εκατομμύρια τουρίστες κι έχει χάσει το στοίχημα του υψηλού τουρισμού της εμπειρίας. ""Μέχρι να φτάσουμε τα 20 εκατ. της Βαρκελώνης έχουμε καιρό”, θα ακούσεις να λένε πολλοί ντόπιοι επιχειρηματίες", δήλωσε χαρακτηριστικά. Σημειωτέον, το καλοκαίρι ο δήμος του νησιού είχε εκπέμψει SOS, προειδοποιώντας ότι η Σαντορίνη θα καταρρεύσει τουριστικά αν δεν ληφθούν μέτρα για τη διαχείριση της υπερβάλλουσας κίνησης, με την κατανάλωση νερού αλλά και τη δόμηση να έχουν ξεπεράσει τη φέρουσα ικανότητα.

Χαρακτηριστικά ως προς τα ποιοτικά στοιχεία των επισκεπτών είναι και τα δείγματα της μεγάλης κι εν εξελίξει έρευνας για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό, που δείχνουν ότι η πλειονότητα των επισκεπτών αφορά all inclusive πακέτα, ενώ μόλις το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των € 1.000 κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο νησί κι ένας στους τρεις τουρίστες δεν επισκέφθηκε το κέντρο και την Παλιά Πόλη!

35% των τουριστικών αναζητήσεων για την Ελλάδα σχετίζεται με τον πολιτισμό

Πόσο έτοιμοι είμαστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού; - εικόνα 3

Στη σημασία της διαχείρισης της φήμης της Ελλάδας και την επιμήκυνση της σεζόν εστίασε, με αφορμή την έρευνα του Oxford Economics, και η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece. Αξιοποιώντας ακόμη ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της έρευνας, ότι το 35% των τουριστικών αναζητήσεων για την Ελλάδα σχετίζεται με τον πολιτισμό (αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία), γνωστοποίησε τη δυσκολία της Marketing Greece να προβάλει τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους σε σχετικά βίντεο που παρήγγειλε σε bloggers λόγω της γραφειοκρατίας των αδειοδοτήσεων. Η έλλειψη ολιστικού σχεδίου και συντονισμού των αρμόδιων φορέων είναι ένα από τα βασικά διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, που η αντιμετώπισή του την εποχή του υπερτουρισμού είναι πιο αναγκαία από ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Γαλλικό Ινστιτούτο: Πρόσκληση συμμετοχής για καλλιτεχνική διαμονή στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο

Πρόκειται για το ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο: "Καλλιτεχνική διαμονή έρευνας πάνω στη σύγχρονη κεραμική".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2024

"Bahar Boutique Hotel": διαμονή με ιστορία στην καρδιά της Θεσσαλονίκης

Διατηρώντας στοιχεία που διηγούνται ιστορίες και εξασφαλίζοντας όλες τις σύγχρονες ανέσεις, προσφέρει μια ευχάριστη διαμονή για κάθε επισκέπτη.

MyCoast: Έτοιμη η ψηφιακή πλατφόρμα για καταγγελίες περί αυθαίρετης κατάληψης παραλιών και αιγιαλού

Η εφαρμογή "MyCoast" διατίθεται δωρεάν στους πολίτες, προκειμένου να υποβάλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης.

Πού θα κάνουν φέτος Πάσχα οι Έλληνες;

Αυξημένη κατά 20% η τουριστική κίνηση το Πάσχα.

Η Air France επεκτείνει το δίκτυό της και συνεχίζει την ανανέωση των καμπινών στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων

Το καλοκαίρι του 2024, η Air France θα μεταφέρει περισσότερους επιβάτες προς τη Β. Αμερική.

"Pearl Island Chios Hotel & Spa": Η Χίος ετοιμάζεται να υποδεχτεί το πρώτο πεντάστερο ξενοδοχείο του νησιού

Το νέο ξενοδοχείο προσφέρει ένα χώρο χαλάρωσης, ενώ παράλληλα διαθέτει εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους για την διοργάνωση events, γαμήλιων δεξιώσεων και συνεδρίων.

Το "Amyth Super Paradise" υποδέχεται τους πρώτους του επισκέπτες για τη φετινή τουριστική σεζόν

Ο όμιλος Thanos Hotels and Resorts διευρύνει το αποτύπωμά του στην Ελλάδα με ένα δεύτερο "Amyth" στη Μύκονο, στη δημοφιλή τοποθεσία του Super Paradise.