Ο πουπουλένιος

3,5

Κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, δυναμικός ρυθμός και κάποιες αξιοσημείωτες ερμηνείες σε ένα από τα ωραιότερα δείγματα του βρετανικού θεάτρου, ένα σκοτεινό παραμύθι για τη βία, την εξουσία και την ανάγκη να λέμε ιστορίες. | Powered by Uber

Πουπουλένιος 2η σεζόν ©Patroklos_Skafidas

H δυστοπία που δημιούργησε ο Μάρτιν ΜακΝτόνα δεν έγκειται τόσο στην εξωτερική συνθήκη, δηλαδή στο ότι βρισκόμαστε σε ένα αυταρχικό καθεστώς κι ένας συγγραφέας έχει συλληφθεί από την αστυνομία ως ύποπτος μιας σειράς δολοφονιών επειδή κάποια παιδιά έχουν δολοφονηθεί με τρόπους που περιγράφει στις ιστορίες του. Βρίσκεται ακριβώς σε αυτές τις ιστορίες και στις φριχτές περιγραφές των κακοποιήσεων μέχρι θανάτου. Δεν έχουμε ούτε το καταφύγιο της παιδικής ηλικίας, σαν να μας λέει ο ΜακΝτόνα· το μόνο που ίσως μπορεί να μας λυτρώσει είναι να λέμε ιστορίες για να εξωτερικεύσουμε τα σκοτάδια μας.

Πρόκειται για ένα συναρπαστικό έργο, που βρίσκεται μέσα στο κέλυφος ενός αστυνομικού θρίλερ, όπου πρωταγωνιστούν ο "καλός" (Τουπόλσκι) και ο "κακός" (΄Αριελ) μπάτσος, ο συγγραφέας (Κατούριαν) και ο αδερφός του (Μίσαλ). Το ποιος έχει κάνει τις δολοφονίες αποκαλύπτεται σχετικά νωρίς, δεν πρόκειται εξάλλου για ένα "whodunnit play" αλλά για ένα έργο που συνεχώς ανοίγει νέα "κουτάκια".

΄Ενα από αυτά είναι οι ιστορίες που έχει γράψει ο Κατούριαν (μία από τις οποίες δίνει και τον τίτλο του έργου), ένα δραματουργικό εργαλείο που δεν βοηθάει μόνο την πλοκή αλλά δημιουργεί ένα ωραίο παιχνίδι "αφήγησης μέσα στην αφήγηση" και αναδεικνύει τον πυρηνικό προβληματισμό του ΜακΝτόνα, σχετικό με τη συγγραφική ιδιότητα και τη συγγραφική διαδικασία. Συγγραφέας γεννιέσαι ή γίνεσαι; Μπορείς να είσαι (καλός) συγγραφέας χωρίς το προσωπικό βίωμα; Και τελικά ποιες ιστορίες αφήνεις πίσω;

Ο πουπουλένιος
Patroklos_Skafidas

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης εκμεταλλεύτηκε τις εξωτερικές ποιότητες του έργου κι έστησε έναν κλειστοφοβικό κόσμο επί σκηνής, με τις ερμηνείες του Δημήτρη Πιατά και του Γεράσιμου Σκαφίδα να διαμορφώνουν το κλίμα μιας –πότε άμεσα πότε έμμεσα απειλητικής– ανακριτικής διαδικασίας, ενώ στην ατμόσφαιρα συμβάλλουν το σκηνικό του ανακριτικού γραφείου που έχει δημιουργήσει η Μαρία Φιλίππου και τα κοστούμια της Ιωάννας Καλαβρού. Η παράσταση δείχνει αρχικά να εστιάζει στις αστυνομικές ιδιότητες του έργου και σε σημεία οι εντάσεις και η τυποποίηση των αστυνομικών είναι υπερβολικές, όμως η αρχική εντύπωση ανατρέπεται.

Η παράσταση έχει γρήγορο ρυθμό, καταφεύγει σε μια ωραία λύση θεάτρου σκιών για την αφήγηση των ιστοριών του Κατούριαν και έχει στο δυναμικό της τον Νίκο Πουρσανίδη. Ο ηθοποιός ενσαρκώνει τον κομβικότερο ρόλο του έργου, έναν αφηγητή πολλών "ιστοριών" (της δικής του, του αδερφού του, των φανταστικών ιστοριών που γράφει) και κουβαλάει το βάρος της σπουδαίας δραματουργικής κατασκευής του ΜακΝτόνα με τρόπο καθηλωτικό. Ο Δημήτρης Πιατάς καταφεύγει συχνά στο (μαύρο) χιούμορ και πλάθει μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδοχή του Τουπόλσκι, ενώ ο Γεράσιμος Σκαφίδας αν και κάπως σχηματικός ως βλάκας, βίαιος Άριελ, κάνει την ανατροπή όταν ο ρόλος το ζητάει. Περισσότερο αμήχανος και στερεοτυπικός ο Αργύρης Αγγέλου στον απαιτητικό ρόλο του Μίσαλ, που πάσχει από νοητική υστέρηση.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πουπουλένιος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Στο πολυβραβευμένο έργο του αγαπητού στο ελληνικό κοινό δραματουργού, το αστυνομικό θρίλερ συναντά τη μαύρη κωμωδία. Με φόντο ένα αυταρχικό καθεστώς ένας συγγραφέας ανακρίνεται λόγω του περιεχομένου των διηγημάτων του, που προσιδιάζουν με μια σειρά από ανεξιχνίαστες παιδοκτονίες που συμβαίνουν στην πόλη. Ο κόσμος της φαντασίας μπλέκεται με τον πραγματικό κόσμο, δημιουργώντας ένα σύμπαν όπου όλα είναι πιθανά.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι έχει να μας πει για την εργασία η νέα παράσταση των Παλούμπη - Τσιοτσιόπουλου

Δείτε νέες φωτογραφίες από το "Αρμπάιτ" των Γιώργο Παλούμπη και Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, το έργο που φέρνει στη σκηνή επτά ιστορίες όπου η εργασία γίνεται καθρέφτης της ψυχής, αναδεικνύοντας δύναμη, αδυναμία και την αναπόφευκτη εξάρτηση του ανθρώπου από τη δουλειά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/10/2025

"Τέλος του παιχνιδιού": Προλάβετε τα τελευταία εισιτήρια μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026

Ήδη από την προπώληση έγινε sold out το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου - Γιώργο Χρυσοστόμου και έχουν μείνει λίγα εισιτήρια μέχρι το 2026.

Αυγουστίνος Ρεμούνδος στον "Άνθρωπο του Θεού": Υπάρχει σχέδιο ή όλα είναι απλώς μια σύμπτωση;

Ο ηθοποιός και guest editor Αυγουστίνος Ρεμούνδος μάς μιλά για τη νέα παράσταση του Ανδρέα Κεντζού στο Θέατρο 104, όπου πίστη, αμφιβολία και εκδίκηση συγκρούονται αμετάκλητα.

Τώρα μπορείς να δεις τον "Φάουστ" του Εθνικού στην Ιθάκη

Η ΔΕΗ ενισχύει τη συνεργασία της με το Εθνικό Θέατρο, στηρίζοντας παραστάσεις και δράσεις που φέρνουν το θέατρο πιο κοντά σε όλη την Ελλάδα.

"Misery": Αποκλειστικές φωτογραφίες από το ψυχολογικό θρίλερ με Κομνηνού-Ροϊλό

Η αγνώριστη Φιλαρέτη Κομνηνού και ο Αναστάσης Ροϊλός πρωταγωνιστούν στο "Misery", το καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ του Στίβεν Κινγκ που μόλις έκανε πρεμιέρα στο Θέατρο Άνεσις. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την παράσταση.

"Μάστερ και Μαργαρίτα": η ομάδα Κι όμΩς κινείται επιστρέφει για τρεις μόνο παραστάσεις

Μια εκρηκτική περφόρμανς χορού, ακροβασίας και φιλοσοφίας, είναι το "Μάστερ και Μαργαρίτα" της ομάδας Κι όμΩς κινείται και θα παιχτεί για τρεις μόνο παραστάσεις.