Linda

3,5

Σαν σε μια σύγχρονη, θηλυκή εκδοχή του «Θανάτου του εμποράκου», η Πενέλοπι Σκίνερ γράφει για μια επιτυχημένη επαγγελματία που παραγκωνίζεται από το σύστημα, το οποίο πίστεψε, μάταια, πως θα κατάφερνε να αλλάξει. Το βλέπουμε από την Ελένη Σκότη σε πανελλήνια πρώτη, με σημείο αιχμής την ερμηνεία της Κατερίνας Λέχου. | Powered by Uber

Linda ©Patroklos_Skafidas

Πολλά και σημαντικά είναι τα θέματα που φέρνει το έργο της Βρετανίδας συγγραφέα στο τραπέζι, ειδικά καθώς η κυρίως υπόθεση κινείται σε διπλό επίπεδο και αναδεικνύει τόσο τον ηλικιακό ρατσισμό που αντιμετωπίζουν στον επαγγελματικό τομέα κυρίως οι γυναίκες όσο και τα πρότυπα ομορφιάς που συνεχίζουν να λειτουργούν δεσμευτικά. Κεντρική ηρωίδα είναι μια 55χρονη γυναίκα, μητέρα, σύζυγος και βραβευμένη διαφημίστρια στον κλάδο των καλλυντικών, που χάνει σταδιακά τον κόσμο κάτω από τα πόδια της, καθώς παλεύει με τη δυσλειτουργική σχέση της με τις δύο κόρες της, έρχεται αντιμέτωπη με την απιστία του συζύγου της και, κυρίως, χάνει τη θέση που κατείχε στην εταιρεία, καθώς μια νεότερη συνάδελφός της αναλαμβάνει τη νέα καμπάνια, η οποία μάλιστα αλλάζει ριζικά το πρόσωπο της εταιρείας που είχε δημιουργήσει η ίδια. Αν και δεν αποφεύγει κάποια μελοδραματικά σχήματα, το έργο αποτελεί ένα ενδιαφέρον δείγμα σύγχρονης γραφής, κυρίως χάρη στο ρόλο της Λίντα, η οποία διανύει μια μεγάλη και πολυκύμαντη διαδρομή από την κορυφή στην πτώση.

Linda
©Patroklos_Skafidas

Στην παράσταση της Ελένης Σκότη το ρόλο ερμηνεύει με μαεστρία η Κατερίνα Λέχου· ξεκινάει ως σίγουρη και δυναμική γυναίκα, η οποία αρνείται να εγκαταλείψει τη μάχη στην πρώτη δυσκολία, όμως καθώς τα γεγονότα αρχίζουν να την ξεπερνούν, κλονίζεται, παρεκτρέπεται και τελικά καταρρέει. Η επιλογή της συγγραφέα να κλείσει το έργο (spoiler alert!) με ένα flashback στη βραδιά της βράβευσης της Λίντα είναι έξυπνη: βλέποντας την ηρωίδα δέκα χρόνια πίσω να βραβεύεται για το όραμά της να αλλάξει τα πρότυπα ομορφιάς καθιστά ακόμη πιο οδυνηρή την τωρινή συντριβή του, και η Λέχου είναι συναρπαστική σε κάθε στιγμή αυτού του κύκλου.

Linda
©Patroklos_Skafidas

Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με μια δυναμική παράσταση, με ωραίο ρυθμό, πολύ καλές σκηνογραφικές λύσεις από τον Γιώργο Χατζηνικολάου και ικανοποιητικές ερμηνείες. Οι ηθοποιοί μεταδίδουν τις δραματικές συγκρούσεις και προβληματικές, φανερώνουν όμως και τη σχηματικότητα που έχει σε σημεία το έργο: εξαιρετικός ο Άλκης Κούρκουλος στο ρόλο του διευθυντή, κι ας εμφανίζεται μόνο στην οθόνη, η Εριέττα Μανούρη, τόσο φρέσκια και όμορφη όσο και ύπουλη και αδίστακτη νέα συνάδελφος, ο Μιχάλης Μαρκάτης στο ρόλο του παρόντος-απόντος συζύγου που ξορκίζει την κρίση ηλικίας μέσω της απιστίας, ο Βασίλης Καζής στον μικρότερο ρόλο του πρακτικάριου. Τις δύο κόρες της Λίντα ερμηνεύουν ωραία η Μαριέλα Δουμπού και η Νεφέλη Κουρή: η δεύτερη επωμίζεται τον δεύτερο σημαντικότερο ρόλο του έργου, καθώς ερμηνεύει ένα κορίτσι που είχε πέσει θύμα διασυρμού στο σχολείο, γεγονός που την έχει στιγματίσει έντονα. Η ηθοποιός πραγματοποιεί μια καλή ερμηνεία, ίσως όμως αδικείται από τον ίδιο το ρόλο: η συγγραφέας θέλει να χωρέσει πολλά θέματα και όλα μαζί ακούγονται κάπως υπερβολικά.

Περισσότερες πληροφορίες

Linda

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Η ηρωδία αυτή είναι η Λίντα Γουάιλντ, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει για πάντα. Μέσα από την αιχμηρή γραφή της, το σατιρικό βρετανικό χιούμορ και την πλοκή με χαρακτηριστικά θρίλερ, η Σκίνερ μοιράζεται την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας. Δεν εστιάζει μόνο στις δυσκολίες μίας γυναίκας να πετύχει και να επιβιώσει -τον σεξισμό, τα ταμπού της ηλικίας, της ομορφιάς, της οικονομικής ανεξαρτησίας-, αλλά μιλάει για όλους όσους προσπαθούν να ανταποκριθούν στις κοινωνικές επιταγές και να βρουν την «ευτυχία» μέσα σε μια αμείλικτη πραγματικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

4 λόγοι για να δεις το "Όνειρο ενός Γελοίου" των Έφης Μπίρμπα & Άρη Σερβετάλη

Το "Όνειρο ενός Γελοίου", που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2022 γνωρίζοντας sold-out παραστάσεις και έντονη ανταπόκριση κοινού και κριτικών, επιστρέφει στο Κιβωτός (από 18/11) ως μια ανανεωμένη, μυσταγωγική σκηνική πρόταση, όπου η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης μετατρέπουν τον ντοστογιεφσκικό στοχασμό σε τελετουργία· μια πράξη όπου το όνειρο γίνεται σώμα και η γελοιότητα υπαρξιακή αποκάλυψη, φωτίζοντας τα βαθύτερα όρια της ανθρώπινης ψυχής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/11/2025

Αυτές οι παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 17 & 18/11

Οι νέες πρεμιέρες καλύπτουν όλο το φάσμα της σκηνικής δημιουργίας. Από το κλασικό θέατρο μέχρι το μουσικό πείραμα και τη φιλοσοφική κατάδυση, αυτές οι επτά παραστάσεις μας προσκαλούν να απολαύσουμε διαφορετικές μορφές αφήγησης,

Χορεύοντας την Ανησυχία του Πεσσόα

Μια παράσταση, εμπνευσμένη από το "Βιβλίο της Ανησυχίας" και τη "Θαλασσινή Ωδή" του Φερνάντο Πεσσόα, μετατρέπει την ποιητική του αγωνία σε χοροθεατρική πρόταση όπου το σώμα γίνεται ζωντανός φορέας στοχασμού και εσωτερικής περιπλάνησης.

6 παραστάσεις stand up comedy για να διαλέξεις

Φρέσκο υλικό από αγαπημένους κωμικούς μέσα από έξι stand up comedy παραστάσεις.

Για τον Γιώργο Νανούρη, η Μαρία Κίτσου είναι μια σπουδαία ηθοποιός με απίστευτο βάθος

Παρουσιάζει την παράσταση "Η Δούκισσα της Πλακεντίας" (Θέατρο Βεάκη, από 19/11) και μιλήσαμε μαζί του για την προσωπικότητα της δούκισσας και τη συνεργασία του με τη Μαρία Κίτσου.

"Killing Godot": Ο Νίκος Καμτσής παίζει, σκηνοθετεί και γράφει για την παγκόσμια πρεμιέρα

Στην παγκόσμια πρεμιέρα του "Killing Godot" του Νίκολας Καζάν, ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τον Δημήτρη Φραγκιόγλου στο Τόπος Αλλού (από 21/11). Η Ναταλί Φλουρή προσθέτει μια μυστηριώδη, αλλόκοτη παρουσία, γεμάτη ένταση και συγκίνηση. Διαβάστε όσα μας είπε για την παράσταση.

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.