Η αιμολήπτρια

2,5
Αιμολήπτρια Τάνια Πασχάλη©

Σε ένα δυστοπικό μέλλον τοποθετείται το σύγχρονο (2018) πρωτοπαρουσιαζόμενο στην Ελλάδα έργο της Βρετανίδας Έλλα Ρόουντ. Εκεί οι άνθρωποι καθορίζονται από κάποιον αριθμητικό δείκτη του αίματός τους: η ζωή τους, η επαγγελματική τους εξέλιξη, η κοινωνική τους θέση κρίνονται από αυτόν. Ένα είδος γενετικού ρατσισμού εγκαθιδρύεται, καθώς ο υποχρεωτικός έλεγχος του αίματος αποτυπώνει τα γενετικά χαρακτηριστικά κάθε ανθρώπου, καταδικάζοντας  τους ανθρώπους με χαμηλό αριθμοδείκτη στην κοινωνική απομόνωση, τις κακοπληρωμένες δουλειές, την αδυναμία σύναψης σχέσεων κ.ά. Οι προβληματισμοί της συγγραφέα διοχετεύονται μέσα από την ιστορία της Μπέα, μίας νεαρής γυναίκας που δουλεύει ως αιμολήπτρια, και του Ααρών, που γνωρίζονται (φαινομενικά) τυχαία και ερωτεύονται. Στην πορεία και καθώς η σχέση τους εξελίσσεται, ξεδιπλώνεται η συνολικότερη κοινωνική δυστοπία που έχει εγκαθιδρυθεί παγκοσμίως , στην οποία επιχειρεί να αντισταθεί μια μερίδα ακτιβιστών πολιτών, ανάμεσά τους και η Τσαρ, φίλη της Μπέα.

Αιμολήπτρια
Τάνια Πασχάλη©

Ενδιαφέρον ως θέμα, με στοιχεία θρίλερ επιστημονικής φαντασίας με ανθρωποκεντρικό περιεχόμενο, το έργο σίγουρα θέτει θέματα προς συζήτηση, σκηνικά όμως δεν αποδεικνύεται τόσο λειτουργικό. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στη συγκεκριμένη παράσταση σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Μενέλαου Καραντζά, που του οφείλουμε πάντως το γεγονός ότι μας κρατάει σε επαφή με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή δραματουργία. Την ιστορία του ζευγαριού διανθίζουν σύντομες σκηνές, που προβάλλονται σε βίντεο, και οι οποίες συμπληρώνουν διαφορετικά κομμάτια του συνολικού παζλ αυτής της δυστοπίας: στήνονται δίκτυα παράνομου αίματος, γίνονται δολοφονίες "υψηλότιμων" ανθρώπων για να ληφθεί το αίμα τους, επιτρέπονται οι δολοφονίες (εκτρώσεις ονομάζονται) νεογέννητων βρεφών από τους γονείς αν ο αριθμοδείκτης τους δεν είναι "ικανοποιητικός" κ.ά.

Αιμολήπτρια
Τάνια Πασχάλη©

Αυτές, αν και απαραίτητες, στοιχίζουν στον ρυθμό της παράστασης (όπως στοιχίζουν και οι συνεχείς αλλαγές σκηνικών), η οποία συνολικά επιχειρεί αλλά δεν καταφέρνει ικανοποιητικά να συνθέσει την εφιαλτική ατμόσφαιρα που υπαινίσσεται το έργο. Έπειτα, καθώς η ιστορία εστιάζει σε γεγονότα και καταστάσεις, η εξέλιξη και εμβάθυνση στους χαρακτήρες απουσιάζει κάτι που αποτυπώνεται και στις επαρκείς, αλλά όχι δυναμικές, ερμηνείες των ηθοποιών από τις οποίες λείπει η σκηνοθετική καθοδήγηση: Σελήνα Διαμαντοπούλου (Μπέα), Δώρα Παρδάλη (Τσαρ), Δημήτρης Τσιγκριμάνης (Ααρών), Στράτος Χρήστου (Ντέιβιντ).

Περισσότερες πληροφορίες

Η αιμολήπτρια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 140 '

Σε ένα δυστοπικό μέλλον που μοιάζει βγαλμένο από ταινία, το γενετικό προφίλ των ανθρώπων από το οποίο εξαρτώνται η εκπαίδευση, η υγεία, ο πλούτος και τελικά η ευτυχία τους, καθορίζει τη θέση τους στην κοινωνία. Ένα νέο είδος ρατσισμού εξαπλώνεται και καταλήγει σε άγριες αντιδράσεις από τους γενετικά κατώτερους. Μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε μια αιμολήπτρια και έναν γενετικά ανώτερο ξεκινά μέσα σε αυτό το σκοτεινό περιβάλλον, η κατάληξη της όμως δεν θα είναι η αναμενόμενη. Μέσα από αυτή την ιστορία το έργο θέτει ερωτήματα για την επιστημονική ηθική και την κατάχρηση της επιστήμης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.

Το Arch Club - Live Stage αλλάζει διεύθυνση και μπαίνει σε νέα εποχή

Η ομάδα του Arch Club, ενός χώρου άρρηκτα συνδεδεμένου με συναυλίες και stand up comedy, μάς καλωσορίζει στη νέα της στέγη.