Η αιμολήπτρια

2,5
Αιμολήπτρια Τάνια Πασχάλη©

Σε ένα δυστοπικό μέλλον τοποθετείται το σύγχρονο (2018) πρωτοπαρουσιαζόμενο στην Ελλάδα έργο της Βρετανίδας Έλλα Ρόουντ. Εκεί οι άνθρωποι καθορίζονται από κάποιον αριθμητικό δείκτη του αίματός τους: η ζωή τους, η επαγγελματική τους εξέλιξη, η κοινωνική τους θέση κρίνονται από αυτόν. Ένα είδος γενετικού ρατσισμού εγκαθιδρύεται, καθώς ο υποχρεωτικός έλεγχος του αίματος αποτυπώνει τα γενετικά χαρακτηριστικά κάθε ανθρώπου, καταδικάζοντας  τους ανθρώπους με χαμηλό αριθμοδείκτη στην κοινωνική απομόνωση, τις κακοπληρωμένες δουλειές, την αδυναμία σύναψης σχέσεων κ.ά. Οι προβληματισμοί της συγγραφέα διοχετεύονται μέσα από την ιστορία της Μπέα, μίας νεαρής γυναίκας που δουλεύει ως αιμολήπτρια, και του Ααρών, που γνωρίζονται (φαινομενικά) τυχαία και ερωτεύονται. Στην πορεία και καθώς η σχέση τους εξελίσσεται, ξεδιπλώνεται η συνολικότερη κοινωνική δυστοπία που έχει εγκαθιδρυθεί παγκοσμίως , στην οποία επιχειρεί να αντισταθεί μια μερίδα ακτιβιστών πολιτών, ανάμεσά τους και η Τσαρ, φίλη της Μπέα.

Αιμολήπτρια
Τάνια Πασχάλη©

Ενδιαφέρον ως θέμα, με στοιχεία θρίλερ επιστημονικής φαντασίας με ανθρωποκεντρικό περιεχόμενο, το έργο σίγουρα θέτει θέματα προς συζήτηση, σκηνικά όμως δεν αποδεικνύεται τόσο λειτουργικό. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στη συγκεκριμένη παράσταση σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Μενέλαου Καραντζά, που του οφείλουμε πάντως το γεγονός ότι μας κρατάει σε επαφή με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή δραματουργία. Την ιστορία του ζευγαριού διανθίζουν σύντομες σκηνές, που προβάλλονται σε βίντεο, και οι οποίες συμπληρώνουν διαφορετικά κομμάτια του συνολικού παζλ αυτής της δυστοπίας: στήνονται δίκτυα παράνομου αίματος, γίνονται δολοφονίες "υψηλότιμων" ανθρώπων για να ληφθεί το αίμα τους, επιτρέπονται οι δολοφονίες (εκτρώσεις ονομάζονται) νεογέννητων βρεφών από τους γονείς αν ο αριθμοδείκτης τους δεν είναι "ικανοποιητικός" κ.ά.

Αιμολήπτρια
Τάνια Πασχάλη©

Αυτές, αν και απαραίτητες, στοιχίζουν στον ρυθμό της παράστασης (όπως στοιχίζουν και οι συνεχείς αλλαγές σκηνικών), η οποία συνολικά επιχειρεί αλλά δεν καταφέρνει ικανοποιητικά να συνθέσει την εφιαλτική ατμόσφαιρα που υπαινίσσεται το έργο. Έπειτα, καθώς η ιστορία εστιάζει σε γεγονότα και καταστάσεις, η εξέλιξη και εμβάθυνση στους χαρακτήρες απουσιάζει κάτι που αποτυπώνεται και στις επαρκείς, αλλά όχι δυναμικές, ερμηνείες των ηθοποιών από τις οποίες λείπει η σκηνοθετική καθοδήγηση: Σελήνα Διαμαντοπούλου (Μπέα), Δώρα Παρδάλη (Τσαρ), Δημήτρης Τσιγκριμάνης (Ααρών), Στράτος Χρήστου (Ντέιβιντ).

Περισσότερες πληροφορίες

Η αιμολήπτρια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 140 '

Σε ένα δυστοπικό μέλλον που μοιάζει βγαλμένο από ταινία, το γενετικό προφίλ των ανθρώπων από το οποίο εξαρτώνται η εκπαίδευση, η υγεία, ο πλούτος και τελικά η ευτυχία τους, καθορίζει τη θέση τους στην κοινωνία. Ένα νέο είδος ρατσισμού εξαπλώνεται και καταλήγει σε άγριες αντιδράσεις από τους γενετικά κατώτερους. Μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε μια αιμολήπτρια και έναν γενετικά ανώτερο ξεκινά μέσα σε αυτό το σκοτεινό περιβάλλον, η κατάληξη της όμως δεν θα είναι η αναμενόμενη. Μέσα από αυτή την ιστορία το έργο θέτει ερωτήματα για την επιστημονική ηθική και την κατάχρηση της επιστήμης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

5 λόγοι της Ειρήνης Δερμιτζάκη για να δεις τη "Ruby Moon"

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/10/2025

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.